Skocz do zawartości

e90 brak biegu wstecznego


tomek877

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś nagle straciłem wsteczny, tzn. nie idzie go wbić, wyczuwam tak jakby nie wchodził do końca, choć (na na navi włącza się na chwilkę widok z czujników parkowania). Gdy puszczam sprzęgło widzę jak dźwignia zmiany biegów cofa się powoli do tyłu. Gdy próbuje go mocniej przytrzymać i puszczać sprzęgło to słychać zgrzyt. Szukajka na forum mi zbyt wiele nie powiedziała, więc pytam Was. Dodam, że pozostałe biegi wchodzą bez zarzutów, błędów na kompie żadnych nie ma.

Coż to znow moze byc?

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co z nim zrobilem to go kupiłem.... Jakies 3 tyg temu a jeżdze jakies 2tyg. A czy da się z tym jakoś chwilę jeździć? Tzn czy sa jakieś sposoby włączenia wstecznego, bo gdzieś czytałem ze jak np synchronizator biegu pierwszego padnie to trzeba wrzucić 3 a potem zaraz 1 i wtedy wskoczy. Czy jest jakiś sposób w moim przypadku który pozwoli mi się jeszcze jakies 3-4 dni się poruszac? Bo potrzebuje teraz tego auta.... :mad2:
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10.2010, więc nie stare auto. Interesuje mnie teraz jakie sa ewentualne koszty takiej zabawy. Bo z jednej strony czytam, że niektórzy nie piszą cen,ale radza wymieniac skrzynie a z drugiej strony widze na foto w necie, że ten synchronizator to kawał metalu z ząbkami, więc jaki może byc koszt czegoś takiego. No i druga sprawa, to taka, że nie bardoz wiem jak sobie poradze w weekend bez wstecznego a musze to auto miec. Gdzies ktos napisał że w e46 dziala wrzucenie 2 a potem zaraz wrzucenie wstecznego, no ale tam to chyba mamy zupełnie inna skrzynie?
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli musisz jeździć autem, to spróbuj znaleźć rozwiązanie tymczasowe bez odpalania silnika (zmiana biegów na sucho), bo z Twoich postów nie wynika, że to robiłeś. Potem,niestety, to tylko mechanik i naprawa skrzyni.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sucho też niestety nie wchodzi tak jakby coś blokowało i nie pozwala wejść. Bieg wchodzi bardzo płytko. Ciekawi mnie tylko ile ten synchronizator moze kosztować. Obdzwaniam hurtownie z cześciami zasadniczo dziś nie pracują.
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bardzo to pewne i jaki to wydatek? Tak nagle? 20min wczesniej wyjeżdzałem z garażu i było ok. Auto ma niecałe 160tys km.

Z taką awarią akurat nie ma różnicy :( że tak nagle . myślę że w 500zł powinieneś się zamknąć w częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik powiedział, tak, że on mi może co najwyżej wymontować skrzynie. Natomiast w "poważne" warsztaty mówią, że oni tez nie chcą wymieniać części bo ich nie dostaną nigdzie i proponują bez zagladania wymiane skrzyni na używkę co dla mnie jest nie do zaakceptowania. obdzwoniłem wszystkie hurtownie aso itd cześci nie ma, wiec pytanie jest takie gdzie coś takiego bede mogl kupić? Lub każdą inną część? Druga sprawa czy ktos wie czy w kuj-pom lub wlkp ktos takimi naprawami skrzyń się zajmuje?
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
daj spokój szukaj drugiej skrzyni przekładka pół dnia i po zawodach takie mam zdanie co do manualnych skrzyń , bo do automatu to już różnie czasami lepiej naprawiać do Ciebie skrzynia idealna na alegro ok 400zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jestem ślepy, albo w ogóle nie widzę, jaki silnik posiadasz, przebieg, rok już jest.

Ja tam kiedyś sam robiłem swoją skrzynię składaną na potrzeby własne z kilku skrzyń, tzw. hybrydę.

Jak sam sobie zrobisz, to będziesz wiedział co masz, ale tak na pewno wyjdzie drożej. W tej skrzyni, jeśli poleciały zęby synchronizatora, to mogły jeszcze przy okazji kilka innych rzeczy popsuć, które obecnie się w oczy nie rzucają. Ja wiem, gdzie na pomorzu jest człowiek bardzo polecany od skrzyń biegów ( Drypa ). Tak czy owak, nieważne, jaką skrzynię kupisz, ja bym ją sprawdził koniecznie na sucho przed otwarciem na każdym biegu i później po towarciu. Choćby jakieś głupie łożysko czy coś, ale zrzucenie skrzyni to już min. 300. Bardzo ważne jest to, jak skrzynia był przechowywana i jak długo. Fakt, faktem, ja miałem kiedyś dostęp do oryginalnych wszystkich części i wszystkie uszczelnienia, nietypowe łożyska, czy coś miałem gdzie kupić. Teraz niektórzy producenci poszli na całość, żadnych części, nic, ewentualnie kupno całej skrzyni, cena pewnie bardzo przyjemna.

 

Ja Ci stanowczo odradzam jazdę z taką skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieg wsteczny nie posiada synchronizatora. Na początek awarii szukaj w układzie wybieraka skrzyni, jeżeli to nic nie da, to dopiero wyciąganie i bebeszenie skrzyni. Ewidentnie coś blokuje załączenie biegu wstecznego może być to błahostka lub np. jakaś kulka z rozsypanego łożyska lub element trybu z wałka. W takim przypadku tylko wymiana skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jestem ślepy, albo w ogóle nie widzę, jaki silnik posiadasz, przebieg, rok już jest.

Ja tam kiedyś sam robiłem swoją skrzynię składaną na potrzeby własne z kilku skrzyń, tzw. hybrydę.

Jak sam sobie zrobisz, to będziesz wiedział co masz, ale tak na pewno wyjdzie drożej. W tej skrzyni, jeśli poleciały zęby synchronizatora, to mogły jeszcze przy okazji kilka innych rzeczy popsuć, które obecnie się w oczy nie rzucają. Ja wiem, gdzie na pomorzu jest człowiek bardzo polecany od skrzyń biegów ( Drypa ). Tak czy owak, nieważne, jaką skrzynię kupisz, ja bym ją sprawdził koniecznie na sucho przed otwarciem na każdym biegu i później po towarciu. Choćby jakieś głupie łożysko czy coś, ale zrzucenie skrzyni to już min. 300. Bardzo ważne jest to, jak skrzynia był przechowywana i jak długo. Fakt, faktem, ja miałem kiedyś dostęp do oryginalnych wszystkich części i wszystkie uszczelnienia, nietypowe łożyska, czy coś miałem gdzie kupić. Teraz niektórzy producenci poszli na całość, żadnych części, nic, ewentualnie kupno całej skrzyni, cena pewnie bardzo przyjemna.

 

Ja Ci stanowczo odradzam jazdę z taką skrzynią.

 

Jarek no właśnie wydaje mi się, że będe wiedział co mam.Problem niestety jak Kolega gorik zauważył to części. moja e90 jest z 2010r ma niecałe 160 tys, silnik n47 wersja 320d ed więc ma 163KM. Wymyśliłem sobie już coś innego choć nie wiem czy dobrze kombinuje. Kupić skrzynie już wiem, że może być każda od n47 czy to wersja 318d,320d, lub najlepiej 320d ed. Z racji dostępności jest prawie pewne, że nie dostanę tej ostatniej. Jak kupie wymyśliłem sobie, że przełożę z tej zakupionej tylko tę część która mi się rozsypała. Problem jest jednak innej materii. Otóż jak wiadomo moja e90 ma z racji ed podobno dłuższe przełożenia skrzynii a więc sama skrzynia wewnątrz musi się nieco różnić. I teraz czy ona będzie się różnić tylko trybami, czy też innymi elementami jak np wspomniany synchronizator. Jeśli by tak było to nie mógłbym przełożyć od zwykłej 318d lub 320d samego synchronizatora. Zostałoby wówczas tylko przełożenie całej skrzynii.

 

Bieg wsteczny nie posiada synchronizatora. Na początek awarii szukaj w układzie wybieraka skrzyni, jeżeli to nic nie da, to dopiero wyciąganie i bebeszenie skrzyni. Ewidentnie coś blokuje załączenie biegu wstecznego może być to błahostka lub np. jakaś kulka z rozsypanego łożyska lub element trybu z wałka. W takim przypadku tylko wymiana skrzyni.

 

No właśnie więc jak w końcu jest? Jest czy nie ma synchronizatora, czytałem, że w wielu autach nie ma, jednak w e90 podobno jest. Co do samego już synchronizatora. Moja wiedza z zakresu mechaniki jest na poziomie laika. Lecz czy jeśli byłby to walnięty synchronizator to czy ja przypadkiem nie włączyłbym biegu na wyłączonym aucie? Lub też podczas schodzenia z obrotów, cofania się auta na biegu jałowym, itd.

Co do jeszcze samej skrzyni i jej użytkowania. Auto kupiłem od handlarza z pewnym potwierdzonym w aso do końca przebiegiem. Dotarłem kanałami (fejs, twitter - niestety konta już nieaktywne)również do byłej właścicielki w NL, była to Pani pracująca w bankowości, dla której to auto było autem służbowym (faktury za rózne rzeczy robione np znakowanie szyb były na firme). Kobieta wieku bodajże 52lata więc raczej nie butowane auto.

 

Więc może rzeczywiście coś z wybierakiem? Pytam o to wszystko bo auto przez weekend (do wtorku) stoi i dopiero we wtorek bedzie zaprowadzone do mechaników, jednak chciałbym uniknać wymiany pół auta zanim znajdą przyczynę i przygotować się na wszystko co mi powiedzą, abym umiał zweryfikować sprawę czy czasem nie konfabulują mi.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wybierak też jest w skrzyni biegów, więc nieważne tak bardzo czy wybierak, czy synchronizator. Musiałbyś znaleźć osobę, która rozbierała skrzynię konkretnie od 320d e90 N47 i Ci powie, co tam fizycznie jest.

Jazda na wstecznym w e90 jest "cicha", nie ma charakterystycznego dla jazdy do tyłu, odgłosu ( czyli proste zęby danego biegu ), co sugeruje mi, że są skośne i ostatecznie według mnie będzie synchronizator, ale upierać się nie będę!

Kolego, na spokojnie, przecież nikt Ci nie wywróży konkretów przez internet! Powoli, znajdź mechaniora, któremu możesz zaufać, a nie takiego, u którego będziesz robił szybko i tanio, albo choćby jedno z wymienionych. Zwal skrzynię, otwórz, będziesz miał wszystko na tacy, a znać się nie musisz, żeby widzieć, że wybierak krzywy/ułamany, albo brak zębów na synchronizatorze. Będziesz widział, co masz robić!

 

Ja mam katalog ściągnięty ze strony BMW i w spisie są podane przełożenia skrzyni biegów:

320d = 320d ed, różnica jest tylko w przełożeniu głównym, który jest w tylnym moście i Ciebie nie interesuje. Poza tym powinieneś dostać wraz z dokumentami od swojego auta taką metrykę BMW, gdzie masz wszystko o aucie czarno na białym.

318d = 316d i ma inne przełożenia, jak 320d.

Ale czy sama budowa skrzyni się różni, to ciężko będzie Ci się dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek a więc wychodzi z tego jednoznacznie że skrzynia musi być od N47 i 320d czyli od wersji 177KM lub 320d ed czyli taka jak moja 163KM. Skrzynia od 318d nie wchodzi w grę bo ma inne przełożenia. Chcę tylko wiedzieć czy oprócz samej skrzyni mogło coś jeszcze nawalić? Tzn na odcinku gałka zmiany biegów - skrzynia biegów. Bo nie bardzo wiem czy już z góry mam szukać skrzyni? Na allegro wybór b duży i to nawet w moim województwie jest tego b dużo. Ceny b rózne od 350 do 1000zl a skrzynie z pozoru takie same i każda po przebiegu kilkudziesięciu tys km...
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno już wiem na pewno. To skrzynia :cry2: . Narazie tylko tyle jutro jade do magika, który twierdzi, że naprawia skrzynie od wszystkiego i nie ma skrzyni nie do zrobienia....
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak byłem u gościa, który zajmuje się tylko skrzyniami, rozebrał na kawałki i stwierdził - pęknięty synchronizator biegu wstecznego. Widziałem, rzeczywiście jest pęknięty jego zdaniem nie musiało się to zdarzyć mi tylko już jakiś czas temu. Wszystko było dobrze do czasu kiedy się nie postawił w złej pozycji co się stało mi, ponieważ był cały, ale pęknięty.

Gość twierdzi, że ma pewne dojście do takich części, które powszechnie są niedostępne, jednak nie oznacza to, że akurat ten synchronizator załatwi. Jeśli będzie nowy to będzie fakturka na mnie jako dowód, że rzeczywiście jest nowy.

Jeśli się nie uda załatwić nowego, proponuje używkę, albo to ja załatwiam, albo on i przekładka - opcja tańsza, ale jest zdania, że lepiej jednak nowy.

Nie wiem czy zrobiłem dobrze, że będę ją naprawiał. Jedno jest pewne, zrobię to drożej i to znacznie bo gość tani nie jest....

Powiedział także, że przejrzał całą skrzynie i ogólnie sądził po stanie, że ma znacznie mniej niż nawet 150tys i ogólnie jest jak nowa, jedyne co zalecił, to zmiane oleju.

 

A więc to że e90 n47 ma synchronizator to nie dogmat a prawda :norty: a Tym którzy nie wierzą prześle foto jak zrobie (bo dziś zapomniałem), więc nie ma się co spierać :nienie: .

 

Powiedziałem mu, że ogólnie jest to e90 320d n47 177KM choć ma 163 w rzeczywistości (ed), bo jakby szukał 163KM to jeszcze mi załątwi od m47 i byłyby jaja. Zakładam, że macie racje ze 320d i 320d ed to ta sama skrzynia.

 

Ogolnie mówi, że najwięcej wożą mu skrzyń od renault'a a bmw to rzadkość a n47 jeszcze nie robił.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak byłem u gościa, który zajmuje się tylko skrzyniami, rozebrał na kawałki i stwierdził - pęknięty synchronizator biegu wstecznego. Widziałem, rzeczywiście jest pęknięty jego zdaniem nie musiało się to zdarzyć mi tylko już jakiś czas temu. Wszystko było dobrze do czasu kiedy się nie postawił w złej pozycji co się stało mi, ponieważ był cały, ale pęknięty.

Gość twierdzi, że ma pewne dojście do takich części, które powszechnie są niedostępne, jednak nie oznacza to, że akurat ten synchronizator załatwi. Jeśli będzie nowy to będzie fakturka na mnie jako dowód, że rzeczywiście jest nowy.

Jeśli się nie uda załatwić nowego, proponuje używkę, albo to ja załatwiam, albo on i przekładka - opcja tańsza, ale jest zdania, że lepiej jednak nowy.

Nie wiem czy zrobiłem dobrze, że będę ją naprawiał. Jedno jest pewne, zrobię to drożej i to znacznie bo gość tani nie jest....

Powiedział także, że przejrzał całą skrzynie i ogólnie sądził po stanie, że ma znacznie mniej niż nawet 150tys i ogólnie jest jak nowa, jedyne co zalecił, to zmiane oleju.

 

A więc to że e90 n47 ma synchronizator to nie dogmat a prawda :norty: a Tym którzy nie wierzą prześle foto jak zrobie (bo dziś zapomniałem), więc nie ma się co spierać :nienie: .

 

Powiedziałem mu, że ogólnie jest to e90 320d n47 177KM choć ma 163 w rzeczywistości (ed), bo jakby szukał 163KM to jeszcze mi załątwi od m47 i byłyby jaja. Zakładam, że macie racje ze 320d i 320d ed to ta sama skrzynia.

 

Ogolnie mówi, że najwięcej wożą mu skrzyń od renault'a a bmw to rzadkość a n47 jeszcze nie robił.

A mówiłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz się wyleczyłem z naprawy skrzyni :duh: Teraz szukam skrzyni jak się okazuje to nie taka prosta sprawa. Kupiłem już jedną i jutro jadę oddać bo się okazuje, że moja jest zupełnie inna. Tę którą kupiłem miała niby być od e87, e90 - bo to wg sprzedającego taka sama (na peirwszy rzut oka rzeczywiście taka sama), lecz się okazuje, że ona nie ma pompy wewnątrz (tam gdzie być powinna jest zaślepka) i ma w innym miejscu czujnik wstecznego (u mnie jest do góry skrzyni pod kątem wkręcany) Poza tym jest nieco dłuższa. Jutro jadę wymieniać, ale mam pytanie bo na alledrogo nie spotkałem albo nie jest to widoczne na foto drugiej skrzyni z pompą smarowania wewnatrz i teraz nie wiem czy tylko moja nie wiedzieć czemu skrzynia ją ma, czy te które oglądam są inne niż być powinny i np skrzynia od e87 to nie ta sama co od e90?

 

Wiem, że powiecie, że mam porównać numery z niej, ale gdzie do licha one są? Na tych skrzyniach jest ich pewnie z 6 (jedne wytłoczone, inne niewytłoczone z obok tym kodem i sam nie wiem. Poza tym wbijałem te z mojej w ten katalog bmw w necie i wyskakuje, że nie ma takiej cześci)

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.