Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie, kontynuuje poprzedni wątek!

 

Na liczniku prawie 217000 km i pierwsze problemy z autem. Otóż klamka od strony kierowcy odmówiła posłuszeństwa, sprawa wszystkim dobrze znana i raczej nie stanowi problemu, zamówiłem w ASO wspornik klamki zewnętrznej drzwi przednich lewych 51 21 8 243 615 i czekam na dostawę. Natomiast sen z oczu spędza mi błąd SELFLEVEL SUSP. INACTIVE. Temat dobrze znany związany z poziomowaniem zawieszenia. Było tak że oddałem samochód mechanikowi który robił podwozie dla sprzedawcy samochodu bo coś stukało. Rzeczywiście mechanik zlikwidował usterkę za symboliczną kwotę ale po odebraniu samochodu pojawił się w/w błąd. Dojechałem do domu i na miejscu stwierdziłem że łącznik regulatora w prawym przednim czujniku, przekręcił się i zamiast być równolegle do powierzchni drogi był prostopadle. Zapewne podczas opuszczania przedniej osi się wykręcił albo został źle zamontowany... Po przywróceniu stanu prawidłowego i skasowania błędu po przejechaniu odcinka drogi błąd się pojawia i samochód jest podniesiony na maxa. Zmierzyłem napięcie na czujnikach (przy podniesionym zawieszeniu) i jest bardzo dziwne. W przednim lewym jest 4,6 V a w przednim prawym jakieś 0,4V zaś na tylnej osi oba czujniki mają rozrzut 0,6 do 1,4 V. Komputerem podnoszę i opuszczam samochód, zauważyłem że przednia oś bardzo szybko się podnosi zaś tylna sporo dłużej. Zatem kupiłem nowe czujniki w ASO przedni prawy 37 14 6 784 696 i tylny lewy 37 14 6 754 921. Wymieniłem i jest nadal podobnie. Nawet poziomy napięć są podobne jak przedtem. Błąd znika po resecie, jadąc kawałek pojawia się, kompresor podnosi samochód, na panelu mruga zielona dioda górna, środkowa się świeci i mam kangurka :) Stąd pytanie jakie powinny być prawidłowe napięcia na czujnikach po wypoziomowaniu bo wydaje mi się że 2,5 V na wszystkich ale może się mylę. Drugie pytanie czy po wymianie czujników trzeba robić ich adaptację? Uprzedzając pytania, akumulator wymieniłem tydzień przed pojawieniem się błędu. Sprawdziłem bezpiecznik z tyłu ostatni 30A przy światłach, w sumie tam nie ma obwodu jest tylko bezpiecznik. Poduszki trzymają poziom więc powietrze nie uchodzi. Obecnie komputerem poziomuję samochód, wyjmuję bezpiecznik 74 z przodu (od kompresora) i tak sobie pomykam. Ale to nie o to przecież chodzi. Jeśli ktoś posiada większą wiedzę na ten temat to proszę o wskazówki.

 

Tymczasem na pocieszenie podaję link do obiecanej galerii ze zdjęciami pojazdu sprzed błędu...

 

https://goo.gl/photos/V4TJ1eeXhfcVyDQf6

Opublikowano

Ja mam tylko nivo z tyłu więc nie pomogę, mogę tylko powiedzieć że bardzo ładna X, fajny kolor :)

Odśwież sobie maskownicę na kierownicy bo widzę że ktoś nieudolnie próbował maskować przetarcia ;) Obstawiam, że Boll do zderzaków plastikowych, którym ludzie często malują plastiki w e46 nada się do tego.

Opublikowano
Scarab, dzięki za uwagę i podpowiedź. Też to zauważyłem i teraz wiem jak to zrobić. Kiedy uporam się z bieżącymi sprawami,tym się zajmę, zastanawiam się czy da się zdjąć same plastiki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo ładna, niech dobrze służy.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

mam na sprzedaż niemal nową lerę za 100 zł z przesyłką

 

http://i65.tinypic.com/1p8jrt.jpg

 

http://i63.tinypic.com/k9ifrc.jpg

 

http://i68.tinypic.com/10d63c4.jpg

 

 

akurat jak znalazł po co odnawiać jak można mieć fabryczną

Opublikowano
Sprawa rozwiązana z poziomowanie. Po podłączeniu do Dis'a okazało się że wystarczyła adaptacja czujników. Dzisiaj wymieniam wspornik klamki. Wspornik wymieniony i wszystko gra. Teraz czas na kierownicę, ciekawe jak to wyjdzie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.