Skocz do zawartości

Łożysko koła przedniego.Objawy, jakie wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wiem że temat był wałkowany na forum już kilkakrotnie ale nie mogę nic wywnioskować.

 

Prawdopodobnie mam do wymiany łożysko w przednim lewym kole i po pierwsze chciałbym żebyście mnie utwierdzili w tym przekonaniu czy to na pewno łożysko

Objawy: Wyczuwalny lekki luz ruszając kołem, nakrętka została dokręcona już na maxa, troszkę jest mniejszy ale nadal.

Przeważnie na dołach tak jak by łapało koło, ściąga wtedy aż samochód na drugą stronę, czuć na kierownicy że ciężko się skręca, dobiega taki dźwięk podchodzący pod metaliczny przy zwalnianiu. Jadąc po ładnej nawierzchni, puszczając kierownicę nic się nie dzieje, w ogóle nie ściąga,jak gdyby nic. Tylko na dołach występują takie objawy. Czy to na pewno łożysko ? Bo dziwi mnie to że na ładnej drodze nic się nie dzieje a po wjechaniu w doły ciężko aż kierownice utrzymać a wiadomo jakie mamy drogi w Polsce.

 

Kolejne pytanie jakie łożysko w razie W polecalibyście w przystępnej cenie tak aby spełniło swoją rolę na te przypuśćmy 15-20 tyś. km?

Słyszałem że SKF czy Meyle są dobre ale ponad 200 zł za sztukę a są również ,,noname" za te 70-90 zł. Wytrzymały by czy lepiej się nie pchać w to ?

 

Liczę na odpowiedź i na wyrozumiałość, w końcu pierwszy post, pierwszy temat. :)

Opublikowano

podnieś auto lewarkiem i zakręć kołem, jak szumi to łożysko, jak jest luz to też łożysko.

 

Zwróc uwagę jeszcze na łożysko amortyzatora - górne mocowanie/górna poduszka amortyzatora w kolumnie. Jak sie zaciera to też halasuje i potrafi szarpnąć kierownicą. Objawy głównie przy skręcaniu.

szukam
Opublikowano

jak masz luz na podniesionym kole i nie jest on ze sworznia, to ty chłopie tym nie jeździj bo zaraz będziemy słyszeli w wiadomościach, że z nie wyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu....

 

żeby sprawdzić łożysko: podnosisz do góry, tak żebyś mógł zakręcić kołem, łapiesz i trzymasz ręką za sprężynę, a drugą kręcisz kołem.

Jak czujesz na sprężynie jakieś wibracje itp to łożysko jest już kaput.

Choć po opisie wnioskuję że twoje już dawno padło (koło nie może mieć luzu!!!!!!)

PS w twoim samochodzie nie dokręca się łożysk, nie są one regulowane (tak jak np w Mercedesach)

 

BTA, czy inne tanie za 70zł sobie daruj, to jest loteria, jedno polata, inne zaraz pęknie

Kupuj FAGa, albo coś porządnego, oszczędzisz 120zł a jak trafisz w wadliwe to się rozbijesz, warto?

Są elementy w samochodzie gdzie nie montuje się chinoli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.