Skocz do zawartości

E46 320D 2000r interpretacja geometrii 3d, chodzi po drodze.


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem już po regeneracji maglownicy w firmie PURM Łódź.

Cały zabieg z demontażem regeneracją magla oraz montażem trwał 4 godziny.

Według osoby która dokonywała regeneracji zlikwidowano około 80% luzów.

Spostrzeżenia:

Kierownicą ciężej się kręci niż przed remontem- Pan mnie zapewnia że tak musi być przez jakiś czas bo w środku są nowe części i to musi się dotrze

 

Czarek_88,byłeś przy remoncie maglownicy,bo mi to wygląda że tylko ci śrubą docisnął listwę(skasował luz,tylko za mocno),po regeneracji kiera nie powinna chodzić ciężko,będzie się docierać przez rok.

 

Byłem w tym sensie że widziałem jak ją wyjmowali i potem poszła na kolejne stanowisko , co dalej się działo tego nie wiem ale nie sądze żeby mówili nieprawdę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich dobrych ludzi.

Prośba o interpretacje wyników geometrii 3d mojego auta.

124be384deb3.jpg

f17eed4c1ff9.jpg

E46 136km sedan, auto chodzi po całej drodze, szczególnie przy zmianie pasa.

Temat wielokrotnie na forum poruszany ale chcę mieć pewność czy mam poprawnie ustawiona geometria. Robili z obciążeniem.

Diagnostycy zwalają winę pływania po drodze na tylne tuleje wahacza przód które są nowe razem z kompletnymi wahaczami. Wahacze Blistein a tuleje Febi. Pan w warsztacie twierdzi że te tuleje Febi nie nadają się do tego auta???!!!

Z tyłu zmienione tuleje progowe Lemforder oraz tuleje pływające. Amory przód 65% na diagnostyce a tył po 80%.

Opony z tyłu 195/65/15 dębica frigo 2, nowe.

 

Kiedy zaczęło się pływanie auta zmieniłem właśnie te wahacze i tuleje o których mowa wyżej, bez skutku. Opony z felgami podmieniałem również.

 

Na szarpakach nic nie znaleźli. Kilka razy sprawdzałem w kilku warsztatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zawieszenie sportowe a na takich balonach jeździsz?? Czy to może zimowe są? Nie wymagałbym jakiegoś super prowadzenia na takich kapciorach, poza tym Dębica średnia półka. Piszesz, że masz je na tylnej osi, mamy rozumieć, że na przodzie jest co innego??

Wracając do tego "chodzenia po drodze". To przód pływa czy tył? Piszesz, że wahacze z tulejami wymienione na przodzie oraz tuleje z tyłu. Powiem Ci, że śmierdzi mi tu maglownicą, przykro mi. :8)

Geometria bardzo przyzwoita, na pewno nie jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Co do opon to miałem z przodu po 3 sezonach Kormorany. Zmiana nowych z tyłu na przód znacznie poprawiła jazdę. Te debica są za miękkie i fakt trochę balon... Na razie tak zostawię.

Teraz tylko myszkuje od 90km/h w górę. Wyczuwam że jest to wina kierownicy na której przy dużej prędkości wytwarza się lekki luz.

Czytałem że można delikatnie skasować luzy na maglu? Wiem że paru osobom w jakiś sposób pomogło. U mnie magiel nie stuka ani nie cieknie, może warto spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę temat bo nie otrzymałem odpowiedzi w innych tematach.

Czy kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy wynoszący - 1.35stopnia ( nie da się juz lepiej ustawic) może być przyczyną bujania auta na prostej drodze przy prędkościach powyzej 100 na autostradzie plus ciężko kręcące sie koło kierownicy , czy szukac dalej bo już pół auta wymienione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kątowi wyprzedzenia, kierownica samoczynnie wraca do jazdy na wprost. Twoje objawy wskazują na problemy z zawieszeniem/kołami. A to, że ciężko kręci się kierownica, może być spowodowane zatarciem jakiegoś elementu w ukł kierowniczym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kątowi wyprzedzenia, kierownica samoczynnie wraca do jazdy na wprost. Twoje objawy wskazują na problemy z zawieszeniem/kołami. A to, że ciężko kręci się kierownica, może być spowodowane zatarciem jakiegoś elementu w ukł kierowniczym.

 

Felgi podmieniałem żadnych zmian tzn na 16 jest jeszcze gorzej niż 15. Jeśłi chodzi o zatarcie jakiegos elementu to gdzie szukać ? Od maglownicy w strone kierownicy? Bo jeśli chodzi o magiel pompe drążki to są wymieniane/ podmieniane nie wymienialem jeszcze tylko końcówek ale niby są ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt WSZ 1.35 stopnia w E46? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Może mowa o innym samochodzie? Czy to może różnica pomiędzy stronami?

 

Nie wziąłem wydruku bym wrzucił to byś zobaczył o co kaman......W prostym języku lewe przednie koło jest ustawione górą lekko do środka nie stoi idealnie w pionie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prostym języku lewe przednie koło jest ustawione górą lekko do środka nie stoi idealnie w pionie...

 

Trochę pomieszałeś. Tutaj mówisz o pochyleniu koła i związanym z tym kątem pochylenia sworznia zwrotnicy a nie z kątem wyprzedzenia.

 

Jeśli faktycznie kąt WSZ wynosi w tym aucie 1.35 stopnia to jest zaj*biscie cofnięte koło do tyłu, raczej tym się nie da normalnie jeździć, mega przekoszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.