Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam takie pytanie nie jestem ekspertem i nie znam sie na budowie silnika ale odkąd zmieniłem pasek rozrządu i olej jakies 2tyś km temu obserwuje (bo wcześniej tego raczej nie było) , że zaczyna mi sie pocić taki element który ma kształt garnuszka z taką zatyczką w formie jakby gwiazdki na górze jest to umiejscowione na środku blisko filtra powierza i wentylatora. jest poniżej silnika pod gumową rurą wychodzącą z chłodnicy. Silnik to M40 a zalałem olej pół syntetyczny nie wiem jaki był wczeńsniej podobno też semi syntetyk. Co może być tego przyczyną i czy może to miec negatywne skutki w dłuższym okrsie czasu.

Dzieki za odpowiedzi i może bedziecie wiedziec o co mi chodzi to jest tak kolo pasków klinowych i rozrządu z prawej strony

Opublikowano

Garnuszek z zatyczką w formie gwiazdki?

Będę zgadywał: zbiorniczek płynu wspomagania?

Nie bardzo ma on związek z olejem w silniku i może to być zbieg okoliczności, że zaczął on się pocić akurat po wymianie paska i oleju w silniku. Może przy wymianie paska poruszałeś coś przewodami i poluzowała się opaska.

Jedno mnie tylko ciekawi: jak do tej pory sprawdzałeś poziom płynu we wspomaganiu?

Opublikowano

U mnie ten garnuszek z gwiazdka tez sie poci :P

Albo poluzowane opaski ,albo za wysoki poziom plynu.

Ja sie tym na razie nie przejmuje.

Kowal - powinienes pracowac w policji,bo mnie ciezko bylo skojarzyc o co tu chodzi.Garnek z zatyczka w formie gwiazdki :P

Normalnie nie wyrabiam :shock: :D

pozdrawiam

Opublikowano

Aaaaaaa, to o to ci chodziło!

Ładny mi garnuszek.

Jeśli ci się poci to prawdopodobnie masz oring pod pokrywką garnuszka nieszczelny, ale jest on dołączony w zestawie do każdego porządnego filtra oleju.

Opublikowano

Ja ostatnio przy wymianie filtra oleju założyłem kplet nowych uszczelek, które były razem z filtrem i co?

po zapaleniu też wyciekł olej z tego "garnuszka"

założyłem stare usczelki i jest dobrze

sam to robiłem wiec nic innego nie przyszło mi do głowy

pozdrawiam

WANTED
Opublikowano

Możesz odkręcić i wymienić oring, ale sprawdź najpierw czy dekielek jest odpowiednio dokręcony (uważaj bo gwint zrobiony jest w aluminium).

Jeśli jest dokrecony to umyj obudowę filtra i po przejażdżce sprawdź skąd pojawia się wyciek.

Opublikowano
Wieć problem rozwiązany filtr juz sie nie poci odpowiedzialny za to był oring jak sugerowaliście. Był on założony podczas wymiany filtra i był chydszy od orginalnego co powodowało drobny wyciek. Po zrobieniu trasy Rzeszów - Kraków Balice ani kropelki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.