Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmm ja z mechaniki to taki samouk, więc ciężko mi wiedzieć co oznaczają numerki na wtryskach :). Możesz napisać?
b72b536e244610f0med.jpg
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Nie no z tą informacją to BMW sobie jaja robi i tyle. Na świecie jest tyle auto po remapie i jakoś nic się nie dzieje. Sam miałem już 2 auta po programie (Audi A6 C6 3.0TDI 224PS zrobionego na 285KM. Zrobiłem nią ponad 80tys km bez żadnego problemu). Więc co do tematu programu to nawet nie będę się zastanawiał - robię ;)
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Hmm ja z mechaniki to taki samouk, więc ciężko mi wiedzieć co oznaczają numerki na wtryskach :). Możesz napisać?

Ja moge Ci napisac, co to oznacza w "przemyslowych" silnikach, np. Caterpillar.

Kazdy skalibrowany wtryskiwacz ma swoj wlasny numer (nie mylic z numerem czesci), ktory trzeba wprowadzic do komputera.

Na pierwszy rzut oka, nie widac roznicy - wyglada jakby nic sie nie zmienilo.

Natomiast wg producenta jest to konieczne, wiec nalezy tego sie trzymac.

 

Nie no z tą informacją to BMW sobie jaja robi i tyle. Na świecie jest tyle auto po remapie i jakoś nic się nie dzieje. Sam miałem już 2 auta po programie (Audi A6 C6 3.0TDI 224PS zrobionego na 285KM. Zrobiłem nią ponad 80tys km bez żadnego problemu). Więc co do tematu programu to nawet nie będę się zastanawiał - robię ;)

Nie, BMW sobie jaj nie robi, ale to tyle ode mnie, bo ciezko dyskutowac z kims, kto nie ma choc podstawowej wiedzy w temacie.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Dlatego nie dyskutujcie o tym już :8) Jakby chiptuning był taki zły to nie było by w ogóle firm, które tym się zajmują. Niektóre auta są "grubo" porobione i jakoś jeżdżą. A jezeli coś się zepsuje to się to wymieni czy też naprawi, nie widzę w tym problemu. Pozdr.
b72b536e244610f0med.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Jednak dalej telepie z rana... Po czyszczeniu kolektora i klap był spokój na parę dni (może przypadek). Gdzie mogę szukać przyczyny? Błędów brak... :mad2:

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!

 

Jednak dalej telepie z rana... Po czyszczeniu kolektora i klap był spokój na parę dni (może przypadek). Gdzie mogę szukać przyczyny? Błędów brak... :mad2:

Zobaczyć by jak wtryskiwacze działają na zimno

Opublikowano
Z tym, że wtryski niby są ok. Dodam, że po czyszczeniu kolektora, egr i przepustnicy miałem jakiś tydzień spokoju. Kanały dolotowe rownież były mocno zawalone sadzą, ale nie wiedziałem jak to mam wyczyścić by nic do środka nie wpadło i zostawiłem to.
b72b536e244610f0med.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś podczas porannego telepania podłaczyłem ISTA+ i wywaliło mi błąd :

 

2A6A00 - Regulator spokojnej pracy cylinder 3: Korekta poza dowolnym zakresem

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Jest takie ustrojstwo?! :shock:
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Jest takie ustrojstwo?! :shock:

 

 

W sensie jakie ustrojstwo? :)

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Regulator spokojnej pracy
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Regulator spokojnej pracy

 

 

A no nie wiem, tak mi wyskakuje jak telepie na zimnym

b72b536e244610f0med.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

3.0 d automat i pytanie

Czy najpierw wciskamy start/stop zapłon tylko i czekamy aż kontrolki pogasną świece podgrzeją się? Czy odrazu hamulec start i motor gada? Zawszę tak robiłem ale teraz zimą zaczołem zastanaw iść się, że świece nie mają czasu na podgrzanie. Sprawdzałem w instrukcji ale tam konkretnie nie jest napisane. Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

 

Tu ci konkretnie i bez pytania typu czy istnieje życie na marsie

 

http://i.piccy.info/i9/cdf36d682791207c7e645c5a4bb53bfe/1483470612/31753/1098615/Snymok_2017_01_03_20_09_32_587_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-01-03-19-10/i9-10701315/800x247-r/i.gif

Opublikowano
3.0 d automat i pytanie

Czy najpierw wciskamy start/stop zapłon tylko i czekamy aż kontrolki pogasną świece podgrzeją się? Czy odrazu hamulec start i motor gada? Zawszę tak robiłem ale teraz zimą zaczołem zastanaw iść się, że świece nie mają czasu na podgrzanie. Sprawdzałem w instrukcji ale tam konkretnie nie jest napisane. Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

Hamulec i przycisk. Wszystko.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
3.0 d automat i pytanie

Czy najpierw wciskamy start/stop zapłon tylko i czekamy aż kontrolki pogasną świece podgrzeją się? Czy odrazu hamulec start i motor gada? Zawszę tak robiłem ale teraz zimą zaczołem zastanaw iść się, że świece nie mają czasu na podgrzanie. Sprawdzałem w instrukcji ale tam konkretnie nie jest napisane. Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

Też się nad tym zastanawiałem, odkąd nie muszę przekręcac kluczyka.

Ostatnio, właśnie z uwagi na spore mrozy, postanowiłem potestowac i faktycznie, wsiadam, naciskam start (sam zapłon, bez hamulca) i już kilka razy pojawił się komunikat "trwa rozgrzewanie, proszę czekać" do tego klasyczna ikonka świec. (Tekst komunikatu może nie identyczny, każdy wie o co chodzi).

Zaznaczę, że nie zawsze się pojawia ten komunikat, zwykle jak wychodzę z pracy to już się nie wyświetla (teraz zawsze odpalam, najpierw zapłon i czekam na komunikat).

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie o taki komunikat mi chodzi.

A próbowałeś w tych samych warunkach uruchomić auto (tzn. od razu z wciśniętym hamulcem)?

Pojawił Ci się chociaż raz ten komunikat?

Opublikowano
Owszem próbowałem, auto mam od wakacji i do tej pory (mniej więcej od tygodnia rozkminiam sytuacje) zawsze od razu odpalalem auto (równocześnie hamulec i start) i nigdy taki komunikat się nie pojawił, a było już tej zimy kilka dni mroznych, więc zakładam że pewnie by się wyświetlil.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli grzanie świec jest tylko przy przejściu przez zapłon...

Niby to odpowiednik stacyjki z kluczykiem, gdzie "świadomy" kierowca czeka kilka sekund przed przekręceniem kluczyka na rozruch...

 

Ale z drugiej strony instrukcja mówi:

Uruchomienie silnika

1. Wcisnąć pedał hamulca.

2. Nacisnąć przycisk start/stop.

Uruchamianie rozrusznika odbywa się automatycznie i zostanie automatycznie zakończone, gdy tylko silnik zaskoczy.

 

Jest też uwaga:

Silnik Diesla

Gdy silnik jest bardzo zimny a temperatury wynoszą poniżej ok. 0 ℃ proces rozruchu może się nieco wydłużyć ze względu na automatyczne załączenie świec żarowych.

Wyświetlany jest komunikat Check-Control.

 

Nie ma jednak nigdzie mowy, żeby w takim wypadku odpalać z "pauzą na zapłonie", aby dać szanse na załączenie się świec...

 

P.S.

W firmie mamy trochę Peugeotów i Renault.

Tam jest to rozwiązane inaczej - przy uruchamianiu aut z hamulcem samochody same "robią sobie przerwę" na podgrzanie świec, jeśli temperatura tego wymaga...

Opublikowano

Czasem mnie szokuje, jakie ludzie maja "rozkminki".

Tak prozaiczna rzecz, jak swiece zarowe i ich grzanie - kiedys zalatwiane mechanicznie, czyli grzane tak dlugo, jak uzytkownik chcial, nastepnie przez timer/termostat, a obecnie, jak mniemam przez komputer, ktory nie da sygnalu na rozrusznik, zanim nie nastapi podgrzanie swiec lub w wypadku awarii swiec i tak sprobuje uruchomic silnik.

 

Hamulec+start - ile mozna to samo walkowac? :roll:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
NIe wiem jak jest napisane, ale dla przezorności na dużych mrozach (moje auto stoi na zewnątrz,a ostatnio odpalałem kilka razy przy temperaturach poniżej -20st.C) dwa razy zagrzewam świecami: tzn. raz grzeję świece aż zgasną, wyłączam stacyjkę (ponowne wciśnięcie bez hamulca) i wtedy grzeję drugi raz a następnie dopiero odpalam. Niby stary patent, ale jak na razie mnie nigdy nie zawiódł :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.