Skocz do zawartości

Problem z Vanosem bmw e90


damjan89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem bmw e90 325i silnik N52 i d jakiegos czasu mam male problemy a dokladnie, ostatnimi czasy odpalam rano auto i chodzi jak traktor, dlawi sie, trzesie nim próbujác wyjechac z podwórka ujechalem moze z 200m i sie wrócilem bo nie bylo sensu, check na desce, na drugi dzien odpalam auto i chodzi normalnie i check znikl nast dnia. Drugi raz mialem tez taka sytuacje tylko ze postanowilem odpiác kostki od elektrozaworów i je przeczyscic i ponownie odpalajác auto juz chodizlo normalnie a jeszcze inna sytuacje mialem dojezdzajac do swiatel, autem trzepalo check zapalil sie ale zgasilem i wyl auto i bylo ok . Byelm u znajomego na diagnostyce komp i pokazal mu blad ''czujnik pozycji wału korbowego, wlotowy wał rozrządu, korelacja''. Dzwonilem do mech od bmw i mówi ze dla niego to jakis blad niewiadomo skad i zeby do niego podjechac, tak tez zrobilem i przedwczoraj bylem u niego i po jego diagnostyce komp stwierdzil ze vanos ssacy sie posypal i jest do wymiany, koszt ok 1100zl ( czesci plus robocizna), teraz moje pytanie do was czy aby napewno to jest vanos? Ogólnie auto ma dola z dolnych zakresów, mam porównanie bo brat mial ten sam silnik i jego auto lepiej chodzilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Powoli nie popadaj w obłęd przypadkiem. To o czym piszesz to sam przechodziłem i do dziś walczę z n52.

Po pierwsze błąd jaki opisałeś to błąd vanosa dolotowego na 99%. Zacznij od czyszczenia elektrozaworów vanos, i ich zamiany miejscami. W internecie znajdziesz sporo tematów jak to zrobić. Oczywiście wykasuj błędy. Pojeździj. Podepnij kompa i sprawdź błędy. Jeśli będzie błąd vanosa wydechowego to masz winowajcę. Zawór. Jeśli znów błąd vanosa ssącego to zamień miejscami czujniki wałków. Pojeździj trochę i sprawdź błędy. Jeśli błąd się przeniesie to czujnik, jak nie to dopiero koło vanos. Cała procedura trwa dość długo ale jest b. prosta pozwoli zaoszczędzić troszkę grosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolotowy tzn ssacy? Mi ten mech mówil ze chodzi o vanos ssacy i ze na 99% jest tego pewny... Kiedys wymienialem elektrozawór bo bylem wlasnie u tego mech na diagnostyce i tak stwierdzil, tylko nie pamietam który to byl czy ssacy czy wydechowy. Raz juz czyscilem elektrozawory i w sumie nic to nie dalo. Raz tez zamienialem miejscami i czulem ze auto po ich zamianie gorzej pracuje wiec zpowrotem je zmienilem. A powiesz mi gdzie te czujniki walków sie znajdujá? Raz na jakis czas wyskoczy check na desce i nie da sie jechac autem, czasami wystarczy wyl i wl auta a czasami musi postac dluzszy czas a ostatnio odpiálem kostki od elektrozaworów na chwile i tez to pomoglo. Co do testu vanosów to nie robil chyba nci takiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Niestety aby Ci pomóc musisz zacząć od podania kodów błędów jakie się wyświetlają. Albo inna albo scaner dedykowany do bmw Cię nie ominie. Mówienie o zamiana ch elektrozaworów o tym ze samochód gozej jeździ lub lepiej, ze szarpie itp bez ciągłego sprawdzania błendow i ich kasowania po każdej operacji mija się z celem. Zasadniczo nic nie wiemy jakie mogą być przyczyny. Może lewe powietrze, może Disa, może elektrozawór, może czujnik walka, może czujnik walka mimo środowego, może cewka, może valvetronic, może w końcu vanos lub łańcuch.

Tak więc proponuje scaner. Kasowanie błędów. Pojeździć troszkę. San i podaj błędy na forum.

W sumie jeśli kolo vanos to się ciesz. Koszt znośny a naprawdę zdiagnozować silniki benzynowe bmw to w Polsce tak nie do końca. U nas same diesle a jednostki benzynowe to margines, który niestety ma sporo bolączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czym za pózno? Czemu tak uwazasz?
No i na próżno.

Vanos łatwo sprawdzić za pomocą odpowiedniego sprzętu diagnostycznego .

 

Powiedziałbyś coś więcej o tym co dokładnie można sprawdzić sprzętem diagnostycznym? Raz na pański rok mam check engine soon i błędy korelacji wałka wydechowego oraz elektrozaworu vanos wydechowego. Trochę ostrzejszej jazdy i kolejnego dnia kontrolka znika. W sumie to auto jedzie bardzo dobrze, nie ma żadnych niepokojących objawów, poza lekko denerwującymi mnie, wibracjami na biegu jałowym (obroty trzyma idealnie równo) i zastanawiam się czy nie mogą być one związane z Vanosem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam dokladnie jaki to byl blad ale pamietam ze byly to dwa bledy ktores z tych: 2A9A, 2A98, 2A82, 2A9B, 2A87, moze to cos pomoze. A w weekend postaram sie do kumpla podjechac i moze na jego programie cos pokaze jakies bledy.

 

Kolego te wszystkie błędy jakie opisałeś mówią na 90% o zaworach Vanos. Zacząłbym od ich wymiany albo od dokładnego czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzi sbylem u znajomego na diagnostyce i pokazalo mu blad: 2a98 czujnik walu korbowego, walek zaworów ssacych. Dodam ze dwa dni wczesnije przy odpaleniu auta rano wyskoczyl check i autem trzepalo i nie dalo sie jechac, a wczoraj check znikl i auto chodzi normalnie ale dzis na diagnostyce pokazalo taki blad, co tym myslicie? Czy próbowac wymienic czujnik czy jednak mechanik ma racje i trzeba robic vanosa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wcześniej napisał. Wymontuj solenoid (elektrozawór) po stronie ssącej, i wymyj go pod ciśnieniem, WD 40 lub preparatem do hamulców. W środku solenoida jest ruchomy element, tłoczek, który musi poruszać się luźno pod wpływem potrząsania. Dodatkowo warto wykręcić i wymyć filterki solenoidów. https://www.youtube.com/watch?v=OOm40EewTPw. Gdzie są masz na filmiku. Miałem podobne problemy jak Ty, po przeprowadzonych zabiegach mycia, już od kilku miesięcy jest spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory byly czyszczone a i tak blad wyskoczyl, a czemu w opisie bledu pisze tez o walku zaworów ssacych? Mi ten mech mowil ze chodzi wlasnie o vanos ssacy, ze cos o walku i do tego dochodzi jakies uszczelnienia itd. Tak jak pislaem wczesniej elektrozawór jeden byl raz wymieniany i w sumie przez jakis czas byl spokój ale pozniej te checki no i ogolnie auto nie ma kopa od dolu. Mial ktos juz taki nr bledu i czy jak wymienial elektrozawór czul ze auto lepije chodzi? Edytowane przez damjan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Elektrozawory byly czyszczone a i tak blad wyskoczyl, a czemu w opisie bledu pisze tez o walk zaworów ssacych?

Bo w momencie pojawienia problemu pojawia się błęd synchronizacji danych pomiędzy wałkiem rozrządu i wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To twoim zdaniem co powinienen zrobic? Ryzykowac i dac auto do mech na ta naprawe vanosa? Doda tez ze w przebywam za granica a auto jest w Pl i w sumei tylko przez brata moge cos z tym autem robic ale tez nie mam za duzego pola manewru

Moja opinia to tylko opinia, a ty - właściciel auto, ci podjąć decyzję.

Konkretnych wyników diagnostyki ja w tym temacie nie widzę, więc trudno mi wyrazić swoją opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam ponownie, jestem juz po naprawie, wedlug mechanika byl vanos ssacy do wyminay i mówil ze sie nie pomylil, mówil ze walek byl przesuniety na ssacym, wymienil jakies male kolo zebate, czesc mam zpowrotem, na pudelku pisze ze jest to zestaw regulacyjny vanosa ssacego. Jak do tej pory przejechane jakies 1.5tys km i blad nie wyskoczyl jak to bywalo wczesniej co do mocy silnika wydaje mi sie ze troche lepiej sie zbiera ale mam wrazenie ze chyba jeszcze mu cos dolega. Ogólnie reasumujac mechanik chyba trafil w usterke ale bd dalej szukal czy aby napewno silnik ten nie moze lepiej jezdzic. Mam jeszcze do was takie pyt z innej beczki, gdy silnik jest rozgrzany przy ponownym wlaczeniu auta przez pierwsze jakies 3-5s czuc ze silnikiem troche trzepie tak jakby nie do konca mógl bezproblemowo wejsc na obroty, gdy auto zimne po nocy czy po dluzszym postoju wszystko ok, jakies pomysly?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.