Skocz do zawartości

[E60] 530d M57TU Jak odpowietrzyc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy po wymianie płynu w układzie chłodzenia w silniku 530d należy go odpowietrzać czy układ sam sobie z tym poradzi. Jeśli tak to proszę o wskazówki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam się nie odpowietrzy..

Najlepszy sposób, stosowałem go, nie skłamię, kilkadziesiąt razy.

Zalewasz płyn na maxa, odkręcasz wszystkie odpowietrzniki, w sumie dwa. Jeden przy chłodnicy spalin, na termostacie, drugi przy chłodnicy. Wykręcasz je całkowicie. Odpalasz silnik, niech się rozgrzeje. Cały czas uzupełniasz płyn. W momencie gdy już silnik będzie dobrze rozgrzany, a odpowietrznikami będzie wypływał tylko płyn , to już masz odpowietrzony układ. Zakręć korek gdzie wlewałeś płyn, zakręć odpowietrzniki i po sprawie.

Następnego dnia, gdy silnik ostygnie, sprawdź czy nie trzeba dolać płynu i to koniec.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ok rozumiem a czy z doświadczenia te odpowietrzniki są swobodnie do ruszenia czy spodziewać się kłopotów z ich odkręceniem czyt. ukręceniem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze mi się nie zdarzyło.... Dużym krzyżakiem lub dużym płaskim, dasz radę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź i pomoc zobaczymy jak pójdzie. Pzdr.:-)

Bym zapomniał, ustaw temperaturę ogrzewania na maxa, a nawiew prawie na minimum, niech delikatnie wieje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu jest opis poprawnego odpowierzenia. To co kolega opisal moze jest w benzynowym silniku ale na pewno nie w dieslu

 

Napełnianie i odpowietrzanie z podgrzewaczem pomocniczym:

- Wylaczyc silnik, temperatura plynu ≤ 40 ° C

- Zdjąć nakretke zbiornika wyrównawczego

- Otworzyć śruby odpowietrzające.

Na termostacie chłodnica EGR

Na rurze powrotnej plynu chlodzacego

- Włączyć zapłon

- Ogrzewanie do temperature maksymalna a nawiew na minimumalna (zawory ogrzewania są otwarte i pomocnicza pompa wodna zaczyna dzialac)

- Dolewac wolno plyn chlodzacy

- Zamknąć wkręty odpowietrzające w momenie wydostawania sie plynu z otworow odpowietrzajacych lub po napełnieniu do maksymalnego wypełnienia zbiornika w chlodnym stanie

- Napelnic zbiornik wyrownawczy do maximum

- Uruchomić silnik przez 5 minut na biegu jałowym (w razie konieczności uzupełnianiac płynu chłodzącego do maksymalnego wypełnienia )

- Zakrecic nakretke zbiornika wyrownywawczego, dodac kilkakrotnie gaz do około 2500 orotow / min

- Odkrecic nakretke zbiornika wyrownywawczego, zostawic silnik wlaczony przez 5 minut na biegu jałowego (Plyn chlodzacy musi wylatywac bez pęcherzyków powietrza z szlauchu odpowietrzajacego w zbiorniku wyrownawczym )

- NZbiornik wyrownawczy napelnic do maximum

- Dolac dodatkowo 250 ml plynu do zbiornika wyrownywawczego

- Zakrec zbiornik wyrownawczy

 

Dodatkowe kroki dla samochodow posiadajacych grzejnik postojowy Webasto

- Zatrzymać silnik

- Wlaczyc grzanie postojowe na ok. 2 minuty

- Uruchomić silnik i zostawic go na chwile na biegu jałowym

- 2 x nacisnac gaz do 2500 obr / min

- Odkrecic korek wlewu zbiornika wyrownywawczego i dolać płynu chłodzącego do maksymalnego poziomu

- Dodatkowo dolac 250 ml plynu chlodzacego

 

Rozwiązywanie problemów

Jeżeli czujnik temperatury płynu chłodzącego jest uszkodzony, może być zapisany błąd 3EE0, 3EE1, 3EE2, 3EE3, 3EF3 "Czujnik temperatury płynu chłodzącego" .

 

Wskazowka sprawdzania czujnika

Czujnik temperatury płynu chłodzącego zostaje zniszczona w zwarcie z plusem.

 

Wartości zadane dla testu oporu

- Oporność na poziomie 20 ° C: 2,5-3,0 kOhm

 

- Oporność w temperaturze 50 ° C: 0,7-0,9 kOhm

 

- Oporność w temperaturze 100 ° C: 0,12 do 0,17 kiloomów

 

E60 / M57TU / AUT

Objętość płynu chłodzącego ==> 9,8 litra

z wbudowanymi klimatyzacja ==> 9.8 litra

Ciśnienie próbne dla systemu chłodzenia (nadciśnienie) 1,5 bar

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.