Skocz do zawartości

Wymiana akumulatora - kodowanie NCS


hubizx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zacząłem szukać przyczyny dlaczego tak szybko rozładowuje mi się akumulator, czasami po jeździe po zgaszeniu od razu woła żeby naładować akumulator.

Co ciekawe naładowany przez kable przez inny samochód przez 20 min, daje efekt kilku dni bez komunikatu o potrzebie ładowania akumulatora.

Do tego dochodzi odłączanie zasilania przy zgaszonym silniku.

 

Poprzedni właściciel wymienił akumulator na Bosch S4 95ah 800A (nie żelowy), podejrzewam że przyczyną może być to że nie został przeprogramowany moduł PMA, gdyż tam jest nadal zaprogramowany 90agm czyli żelowy, znalazłem w necie wzmiankę że nie są one w taki sam sposób ładowane, żelowy podobno impulsowo, cokolwiek to znaczy.

 

Sprawdziłem w module PMA mam jak poniżej, wnioskuje po tym że mam zaprogramowany 90agm (plik FSW_PSW.TRC)

BATTERIE_KAPAZITAET

90ah

90agm

RI_KENNFELD

90agm

 

Probówałem zaprogramować 90ah ale bez powodzenia do tej pory.

 

Co robie źle?:

-NCS łączy sie z autem

-laduje profil expertmode

-F1 (VIN/ZCS/FA)

-F3 (CS/FA f. EC) > Select E65 > Click OK > Select CAS > Click OK

-Wciskam F6 (Back)

-Wciskam F4 (Process ECU) > Select PMA > Click OK

-Change Job (wybieram CODIEREN_LESON)

-Execute Job (tworzy plik FSW_PSW.TRC)

-zmianiam nazwe FSW_PSW.TRC na FSW_PSW.MAN i poprawiam w pliku aby było jak poniżej:

RI_KENNFELD

90ah

-Wciskam Change Job (wybieram SG_Codieren)

-Wciskam Execute Job, job sie wykonuje nie ma błędu, ale wpis w PMA się nie zmiania jak ponownie zrobie read.

 

--

Pozdr.

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się udało, problemem było nie zaznaczenie w profile NCSa opcji aby korzystał z FSW_PSW.MAN, po zmianie tego udało się zakodować, pierwsze kodowanie wydaje się że nie przyniosło poprawy:

BATTERIE_KAPAZITAET

90ah

90agm

RI_KENNFELD

90ah

95ah

 

Nie wiem skąd pojawiło się to 95ah, w pliku FSW_PSW.MAN mam:

RI_KENNFELD

90ah

Co do ładowania akumulatora to nie wiele sie zmieniło, ładownaie było na poziomie 14,25V

 

Za drugim razem zakodowałem z pomocą NCSdummy, ktory podpowiedział opcje:

BATTERIE_KAPAZITAET

95ah

RI_KENNFELD

90ah

95ah

 

Po zresetowaniu rejestracji akumulatora w INPA, ładowanie skoczyło do 15,10V, po 15 minutach na wolnych obrotach spadło do 15V.

 

Wydaje się, że może to być to. Muszę dłużej pojeździć, wtedy będę wiedział na 100%.

 

Może się komuś przyda :)

 

--

Pozdr.

Hubert

Edytowane przez hubizx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło na jeden dzień, albo mi sie wydaję zaobserwowałem kolejną zależność, podczas jazdy gdy słucham radia czy cd dośc głośno, 15 min takiego słuchania powoduje że od razu po zgaszeniu auta zapala się "Recharge battery", wnioskuje że nadal jest coś z ładowaniem.

dodatkowo pojawił się błąd który wskazywałby na alternator lub regulator napięcia, dodam ze w Power Module nie mam żadnych błędów.

 

2E97 CDKGEN - Generator

Error counter: 2 Logistic counter: 40

1. Umweltsatz Mileage 174528 km

Battery Voltage 13.85 V

from generator received target voltage 14.50 V

degree of efficiency generator 31.25 %

exciting current generator 2.50 A

 

2. Umweltsatz Mileage 174528 km

Battery Voltage 13.94 V

from generator received target voltage 14.50 V

degree of efficiency generator 25.00 %

exciting current generator 2.00 A

 

--

Pozdr.

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Koledzy, pora wymienić akumulator przed zimą. Nie wiem kiedy i czy był wymieniany.

Potrzebuje informacji jaki oryginalnie powinien być zamontowany. Nie chce za słabego ani zbyt mocnego.

Proszę info, jestem w trakcie zamawiania. Świece BOSH czy polecacie inne?

 

Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.

 

 

BMW E65 3.0D rok 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam


Wymieniłem regulator na alternatorze (orginał)

Zrobiłem test alternatora przy pomocy ISTA+ (ICOM) i test przeszedł bez problemu. Na biegu jałowym 13.90-14.00

po wyżej 900APM 14.00-14.15V


Ma podobny problem mam błąd alternatora (DME 00 2E97 DME: Alternator.)

Wymieniłem z zwykłego 100 AH akumulator na zwykły 110AH,


CAS

KLASSE_BATTERIE

110ah

Wprowadziłem zmiany FA dla CAS oraz LMA z -B095 na -B110


Rejestrowałem instalacje nowej batterie przy pomocy ISTA+, ista widzi 110AH, zarejestrowałem jako zwykła bateria.


Nie rozumiem co jest nie tak...



Efekt jest taki iż bateria nie jest naładowana prawidłowo na tylko 12.0-12.5v na postoju. I pojawia się błąd rozładowana wewnętrzna bateria. Niema innych problemów i komunikatów z zasilaniem.



Czy po prostu wymienić IBS?


poz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e65 nie ma ibs tylko czujnik temperatury. Napięcie sprawdzasz w ukrytym menu czy miernikiem na słupku aku? Bo u mnie jak w ukrytym menu jest 12.2v to na słupku mam 12.7v.


Po kodowaniu cas i lma puściłeś to moduły pustym manem?


Podaj pełny kod błędy z inpy/isty. Bo jest Kilka opcji dla tego błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam podłączyłem się do tematu nie sprawdzając model mój to e63 i mam IBS

DME 00 2E97 DME: Alternator

i mam komunikat rozładowanym akumulatorze


Capturmirror-errore.jpg


Odłączyłem jeszcze aftamarket android system.

Miernik pokazuje to samo co Icom


Sprawdzę jeszcze CAS i LMA wgram czysty plik MAN ale użyć "SG_CODIREN"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Capture.jpg - 123027010-427027408696267-9159615711575071149-n.jpg - 123163317-2400701850226186-4472718956470513833-n.jpg


Po wymianie akumulatora z 90 na 110ha oraz wymianie regulatora alternator orginał


Bmw Error:

DME 002E27 Alternator

DME 009D12 Internal battery discharged.

Objawy:

- Alternator przechodzi test w ISTA , Auto normalnie pracuje.

- Czasem pojawia się komunikat rozładowanym akumulatorze.

- Nie doładowany akumulator 12.1-12.5max bez ładowania.

- Na klemach akumulatora 13.9-14.1max (Na biegu jałowym)

- Wymiana IBS nie zmieniła niczego.


Witam szybko wracam do tematu bo chyba rozwiązałem problem, prawdo podobnie jest to wina regulatora który Niechciał rozmawiać z DME, więc naprawiłem stary regulator (wymiana szczotek). Ito chyba powinno rozwiązać problem bo już na klemach akumulatora widzę różnice na biegu jałowym zakres ładowania to 14.1-14.5V. Sprawdzę za kilka dni czy błędy wrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.