Skocz do zawartości

[E36 1.8is] problem z chłodzeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem nowy na forum jeśli był taki temat to przepraszam za zasmiecanie. Otóż mam problem ze swoim bmw E36 1.8 is 95r. Z przebiegiem 300tys km. Jadąc w niedziele na przejazdzke po przejechaniu około 10km temperatura silnika wskoczyła mi na czerwone pole zatrzymałem samochód podniosłem maskę i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wzrost płynu chłodniczego bo jak zawsze wyjeżdżając sprawdzam stan płynu chłodniczego oleju itp jak sprawdzałem przed wyjazdem miałem pol zbiornika a gdy mi temperatura skoczyła to mialem caly pod sam korek.oczywiście płyn sie az gotowal. Termostat mam nowy wymieniany miesiąc temu bo miałem podobny problem ale zrobiłem węże chłodnicze i jest ok. Gadałem juz z paroma mechanikami jest różnie albo uszczelka pod głowica mi wpadła w silnik i tworzy pod ciśnienie wypychajac ten płyn chłodniczy ale oleju ile mam tyle miałem nie zwiększył się olej. Druga opcja to pompa wody albo zawór wody. Panowie proszę was o pomoc w odnalezieniu przyczyny. Z góry dzięki.
Opublikowano

na pompe wody chyba jest metoda ze na zimnym silniku otwierasz korek i podczas pracy silnika powinno tam się przelewać przy korku.

 

na uszczelke pod głowicą jest tester zawartości CO2 w płynie chłodniczym. Jak węże robią się twarde jak beton to też jest objaw.

 

Dobrze masz odpowietrzone auto ?

 

jak wygląda chłodnica, cała jest gorąca czy tylko cześć ? jak wygląda temperatura węża za termostatem, czy jest tak samo gorący jak przed czy jest chłodniejszy. Oczywiście to wszystko na goracym silniku. Czasem niech ci do glowy nie przyjdzie odkręcać korek na gorącym silniku.

szukam
Opublikowano
Przy korku na zimnym silniku nic się nie przelewa węże jak przy zimnym i przy ciepłym silniku są mekkie. Ale wtedy jak mi sie stalo były twarde ale nie tak twarde jak beton. Chłodnica była częściowo zimna częściowo chłodna. Odpowietrzone auto jest dobrze to akurat potrafię robić. Wąż za termostatem jest taki sam jak ten co on chłodnicy wychodzi. Silnik mi dziwnie klekocze mam nagranie jak on chodzi mogę wysłać na maila. Może taki dźwięk wydaje od paska alternatora bo czekałem na wypłatę żeby to zrobić.
Opublikowano

Masz pół chlodnicy nieczynne. Albo zle odpowietrzone albo coś z chlodnica. Praca silnika taka czy inna nie ma nic do grzania sie auta.

Przy bmw kazdy potrafi odpowietrzyc a tematow dziesiątki jak to zrobić poprawnie. Nie zaszkodzi poprawic odpowietrzenie układu.

 

Ostatni element to pompa ale tak jak pisalem poczytaj jak sprawdzić pompe bez demontażu

szukam
Opublikowano
Podłączę się. Dziś założyłem nowy termostat i się nie otwiera. Też szybko poszło bliżej czerwonego. Obstawiam termostat. Jak miałby duży obieg chyba by nie doszło do czerwonego...
Opublikowano
Podłączę się. Dziś założyłem nowy termostat i się nie otwiera. Też szybko poszło bliżej czerwonego. Obstawiam termostat. Jak miałby duży obieg chyba by nie doszło do czerwonego...

najpierw jeszcze raz dobrze odpowietrz układ, a potem sprawdź czy chłodnica robi się ciepła, będziesz wiedział czy to termostat

Opublikowano
Chłodnica zimna, dolny wąż wręcz oszroniony po krótkiej jeździe. W momencie pionu powinien był się otworzyć. Założyłem stary termostat i po krótkiej jeździe dolny wąż był już dosyć letni - wskazówka w pionie. Po drugie we wrzątku jeden się otwiera drugi nie. Tak informacyjnie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.