Skocz do zawartości

N52 dziwne zachowanie obrotów zaraz po starcie


ar_w

Rekomendowane odpowiedzi

A, czy klima przy odpalaniu jest włączona? Jeśli tak, to wyłącz ją kolego i zobacz wtedy.

Jeśli tak - to po prostu kompresor klimy od razu zaczyna pracować i obciąża silnik, który jeszcze nie jest gotów na dodatkowe obciążenie bezpośrednio po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety klima wyłączona.

Ale sprawdzę jeszcze prąd łądowania, ew. wypnę na chwilę układ pasowy, moze ktoreś z nich obciąża początkowo

 

A jeszcze takie pytanie, czy przypchany filtr paliwa moze to powodować?

W sumie wystarczy jak wcisnę pedał gazu na 1mm w momencie gdy obroty nie zdążą jeszcze zejść do nominalnych, to problem jakby nie występował, ale jak puszcze gaz, to pojawia się to wachnięcie obrotow i silnik pracuje niemal stukowo, jakby dostawał za dużą dawkę paliwa.

Czuć też często paliwo w spalinach po uruchomieniu w którym towarzyszy przydławienie obrotów.

 

CIepły silnik nie powoduje wachnięcia po odpaleniu, błędów w ECU brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej wątpie ze coś kradnie prąd, bo raz auto troche stało i na pewno bym nie odpalił.

Swieczki nowe, uszkodzone cewki dają o sobie znać, bo sypią błędami w ECU, chociaz niespalone paliwo by na to wskazywało

 

Ludzie na zagranicznych forach piszą o "eccentric shaft sensor" - jak rozumiem, jest to czujnik wałka mimośrodowego valvetronica?

Poza tym objawem, mam jeszcze delikatne szarpniecia jak trzymam jednostajnie obroty.

Jak przyspieszam gwałtownie z wolnych obr to tez poczatkowo sa szarpniecia, potem przyspiesza plynnie.

Jak sie troche zagrzeje motor, to wszystko znika. Na ciepłym silniku sporadycznie zaszarpie wciskajac gaz z niskich obr, ale w zdecydowanie mniejszym stopniu anizeli przy zimnym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć. Mam ten sam problem co Ty. Mój silnik to N52B25 i też rano odpala z falowaniem obrotów a jak jest ciepły to perełka. Tak mnie to irytowało że oddałem do mechanika który nic nie stwierdził i nie ma błędów. Mam nowe cewki i świece. Najlepsze jest to że po odbiorze auta od mechanika dobrze pali w porównaniu do tego co było chociaż czasem mu się szarpnie. Stwierdził też że miałem mokrą od oleju cewke w 2 cylindrze i bylo podejrzenie że przepuszcza uszczelka od pokrywy zaworów więc ją wymieniłem na wszelki wypadek parę dni temu i mialem raptem jeden kiepski start. Sam nie wiem co jest z tym odpalaniem bo czytałem sporo forum i to dość częsty przypadek w tym motorze.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.