Skocz do zawartości

E39 530d -długo kręci


weider91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem, mianowicie moja bawara 530d długo kręci, ale zawsze odpali. Na zimnym szybciej łapie niż na rozgrzanym, ale i tak za dużo obrotów idzie aż odpali. Silnik pracuje równo, nie dymi chodzi dobrze. Teraz na dniach wyskoczył mi błąd taki : http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160912/93cea807f44172a90bf3a3dc5108104a.jpg

 

A tu parametry na odpalonym, jałowy bieg :

 

https://vimeo.com/182431211

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - masz zaślepiony egr? Jeśli nie to za duża różnica na przeplywomierzu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Ci powiem, nie mam pojęcia, czy zaślepiony. Po obserwacji auta, normalnie chodzi perfekt, zero zająknięcia jakiegokolwiek, dymienia, czy innych problemów i po przeczytaniu wszystkich postów chłopaków którzy mieli taki podobny problem, wywnioskowałem, że jeśli po sprawdzeniu na dniach wtrysków, czy nie leje któryś i będzie ok , stawiałbym na czujnik ciśnienia listy wtryskowej, lub czujnik regulacji paliwa, co Ty na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej to swoją drogą. Jednak oprócz tego czujnika przyjrzałbym się właśnie przepływomierzowi bo z parametrów INPA to coś tam jest nie do końca tak jak powinno. Zrób test podczas jazdy - jedź 40 km/h na 3 biegu i wciśnij gaz do końca obserwując jakie parametry maksymalne pokaże przepływomierz oraz to co wymaga komputer.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analog Values 2

Soll Air Mass - to jest to czego oczekuje komputer (w sprawnym 3.0D powinno dojść max do 1000 jednostek)

Ist Air Mass - to jest to co zmierzy przepływomierz (powinno narastać w miarę podobnie do tego co chce komp ale dobić więcej bo przez chwilę sprawna przepływka pokaże nawet 1250 jednostek i potem około 1100 powinna pokazywać).

Jak zaczniesz przy tych 40km/h na 3-cim biegu to nie tyle km/h Cię interesują co obrotomierz - do 3500 obr/min wystarczy bo potem już i tak kończy się moc i moment.

Chodzi generalnie aby przejść przez ten zakres obrotów zanim jeszcze turbina zaczyna właściwie dmuchać (poniżej tych 1600-1700 obrotów) i dobić do tych 3500 obr/min gdzie już wszystko się kończy. Wtedy obserwujesz jak się kształtują te parametry i wtedy dopiero masz bardziej wiarygodne wyniki. Dlatego najlepiej robić to w dwie osoby - jedna koncentruje się na jeździe, druga na parametrach żeby obejrzeć przepływkę (Analog Values 2), jak dmucha turbina (Analog Values 2 - Soll Charge-Air pressure vs Ist Charge-Air pressure), jak działa pompka progowa (analog Values 1 - pre-supply pressure, które na wolnych obrotach powinno mieć minimum 4 jednostki lub nawet trochęponad 4 jednostki a przy obciążeniu nie powinno spać poniżej 3,75-3,80 - jeśli spada to też nie zawsze oznacza winę pompki a np regulatora ciśnienia paliwa, który jest za filtrem paliwa i jeśli sprężynka w nim już się po latach ugniotła to będzie przy niższym ciśnieniu upuszczał paliwo przez co pompka nie da rady utrzymać dostatecznie wysokiego ciśnienia dla pompy głównej CR). U Ciebie na wolnych obrotach jest już nawet poniżej 3,9 więc albo już pompka jest podmęczona albo ten zaworek.

Chyba, że masz zainstalowany jakiś program do nagrywania pulpitu kompa to możesz kilka przejazdów zrobić nagrywając filmiki po kolei na każdym analog values w INPA.

 

Aaaaaa - skoro na ciepłym kręci dłużej a na zimnym w miarę bezproblemowo to zrób jeden test - wykręć czujnik położenia wałka, schłodź go powietrzem, wkręć i odpal. Jeśli na ostudzonym czujniku odpali Ci szybciej to masz winowajcę - pada ten czujnik. On często odpowiada za dłuższe odpalanie ciepłego silnika.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki bardzo. Nagram wszystko po kolei i wrzucę tutaj. Jeszcze jedno jeśli bo dajmy na to ze pada czujnik walka, to dlaczego pokazuje błąd na listwie ?? Ps turbo myśle ze mam na szczęście z głowy, poprzedni właściciel w lipcu wymieniał turbo na nowe, czy regenerował (musze dopytać) na gwarancji jest

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego sprawdź najpierw ten czujnik ciśnienia na listwie - wykręć, przepłucz benzyną, przedmuchaj. Załóż i zobacz czy błąd jest czy nie/czy się pojawi po skasowaniu. Jeśli nic się nie zmieni to obstawiałbym czujnik położenia wałka bo często on to powoduje. Choć żeby nie było zbyt łatwo to takie długie kręcenie może także powodować np jakiś lejący wtrysk więc do wyboru, do koloru.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik walka wyciągnąłem, schłodziłem i to samo, wiec raczej odpada. Myślałem jeszcze nad rozrusznikiem może pomału do regeneracji jest, ktoś mi nawet mówił, ze miał takie same objawy i właśnie winowajca był rozrusznik. Odnośnie błędu, to usunąłem i jeszcze czysto jest bez błędów.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam na 99% lejące wtryski.

Błąd dotyczy ciśnienia na listwie CR podczas rozruchu, dokładnie taki problem jaki masz. Za niskie ciśnienie i nie może odpalić. Winne będą najpewniej lejące wtryski, albo regulator ciśnienia na pompie CR. Zrób test przelewowy wtrysków w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno - dlaczego u Ciebie wymagana ilość powietrza zatrzymuje sie na 690! (czy 890 - nie widzę bo na fonie to ogladam) W 3.0d powinna byc 1000. U mnie jest podobnie ale w moim przypadku może wynika to z mniejszej pojemności (2.5d).

Pozostałe parametry nie wyglądają niepokojąco.

Edytowane przez Manolito77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo źle to nie wygląda :8)

Widać niedomagania przepływomierza i dosyć mocno spada ciśnienie na pompie progowej - w okolicy 3,6 Bar niektórym już potrafiło gasić silnik.

Z tych dwóch - działanie pompy progowej ma wpływ na szybkość odpalania silnika, ale nie powinno być różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem.

Pozostaje Ci już chyba próba przelewowa wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dziwie sie w sumie, ze źle nie wyglada , bo auto chodzi jak trzeba, zero błędów aktualnie, zero jakiegoś dławienia sie , kopcenie wszystko wporzo, pcha jak trzeba, tylko mnie to odpalanie irytuje, zostało chyba sprawdzenie wtrysków

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.