Skocz do zawartości

[318is/328i] Wysoki spadek napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam auto po swapie na M52B28 (pierwszy był M42 a ostatnio M50B25)

Elektryka pod EWS puszczona i podpięta ze schematem ale to nie to.

Akumulator stał przez tydzień niepodłączony a wcześniej nawet jak auto nie było używane to nie było z nim problemów.

Otóż tak chciałem zobaczyć czy silnik będzie kręcił rozrusznikiem - na akumulatorze było 12,4V, włączam zapłon, wszystko ładnie świeci, przekręcam kluczyk - słychać cyk zwory przy rozruszniku ale już nie zakręcił. Gdy puściłem kluczyk i został na zapłonie wszystkie kontrolki ledwo się żarzyły. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze - niecałe 10V

Sprawdziłem wszystkie masy, zamontowałem nowe klemy i to samo.

Po odłączeniu klemy napięcie na akumulatorze wzrosło do ponad 12V

Próbowałem rozrusznik na krótko ale jest to samo. Odłączyliśmy całą wiązkę silnika i + z akumulatora puściłem bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Raz na zapłonie wszystko było ok, ale wystarczyło jeszcze go obciążyć np awaryjnymi i napięcie spada na 9,7V

Wpiąłem amperomierz w szereg między klemę a zacisk akumulatora żeby sprawdzić czy coś żre prąd ew jakieś jest zwarcie - pobór prądu przy spadku napięcia to równo 0,01A

 

Czyżby akumulator do wyrzucenia?

Podłączyłem prosto do akumulatora żarówkę H4 90/100W

Napięcie spadło do 8V i akumulator gotował się w środku.

Opublikowano

Dostałem prostownik i sprawa ma się tak. Raz się ładuje a raz nie (sam akumulator)

Próba odpalenia zakończyła się tak że przy przekręcaniu kluczykiem na rozrusznik, słychać zworę w nim i wszystko gaśnie (kontrolki, światła) a rozrusznik ani drgnie

Próbować na drugim akumulatorze czy wyjmować rozrusznik?

Opublikowano

prawdopodobnie padła cela w aku, nie podpinaj go bo możesz narobić bigosu, niskie napięcie jest bardziej szkodliwe niż jego brak

podłącz inny aku i sprawdź czy kręci, jeśli nie spróbuj na krótko podłączyć rozrusznik i zobacz czy kręci (np kablami do rozruchu, masa za ucho do podnoszenia silnika, plusem za plus na rozruszniku, zworę jakimś śrubokrętem czy czym kolwiek innym), oczywiście z dobrego aku

 

Jeśli nie kręci, to rozrusznik do wymiany, lub taka podstawowa uwaga, sprawdź czy wał w silniku się obraca

rozrusznik i próby kręcenia mogły wykończyć aku, więc jak nie działa to nie kręć zbyt długo, bo zabijesz kolejny akumulator

Opublikowano

Wał się obraca, sprawdzałem kilka razy i z blokadą nawet nie zdarzyło mi się go kręcić.

Jutro będę miał akumulator.

Pytanie jeszcze tylko o EWS, jeśli mam żółtą wtyczkę to jest EWS II ??

Dodam że rok silnika to jest 1996

Czy do odpalenia musi być podłączony komputer od skrzyni automatycznej?

Zmostkowałem w okrągłej wtyczce do skrzyni zielony z pomarańczowym ale nic się nie dzieje

Opublikowano

Pytałem o obracanie wału, bo kiedyś trafił do mnie samochód w którym po swapie nie obracał się wał, okazało się że geniealny swaper wkręcił za długie śruby do koła zamachowego....

 

Muszę przyznać że nie wiem, czy bez kompa odpali, nigdy nie próbowałem, na pewno musisz mieć zmostkowane pin, ale to piszesz że masz

Opublikowano

Witam

Podmieniony akumulator i BMW za pierwszym razem odpaliło.

Co prawda z podłączonym kompem od skrzyni i mostkiem na kablach zielony z pomarańczowym przy małej wtyczce do skrzyni.

Jeśli ktoś ma info to prosiłbym o podpowiedź jaka w tym silniku powinna być pompa od wspomagania bo nie miałem już przy kupnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.