Skocz do zawartości

E38 M62 3.5l Brak mocy


marekkacper E46 330xi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z forum.

Kilka dni temu na desce zapaliła się kontrolka check, po podpięciu INPA pokazało następujące błędy:

113 camshaft sensor

28 LR-Adaption additive per Time

29 LR-Adaption additive per Time Bank 2

Po wykasowaniu błędów kontrolka check zgasła i jak by wszystko było ok. Po przejechaniu około 150km znowu wywaliło check i po podpięciu kompa teraz jest tylko błąd:

29 LR-Adaption additive per Time Bank 2 pozostałych dwóch nie ma.

Zauważyłem też że moje BMW nie przyspiesza już jak powinien najzwyczajniej się muli. Jak dodaje pedał gazu w podłogę to nawet nie zrzuca biegu w dół kick down i przy tym tak jak by zmienił się dźwięk silnika przy takim przyspieszaniu.

Czy ktoś z Was miał już takie objawy i wie o co chodzi, co mogło paść ?

Proszę o pomoc w rozwikłaniu tej usterki bo dobija mnie ten brak mocy przy wyprzedzaniu. No i ogólnie boli mnie serduszko jak moje cacko "kuleje", spać przez to nie mogę :mad2:

Cała Polska w cieniu Śląska :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czujniki położenia wałków rozrządu są nowe, tzn wymienione rok temu na oryginały.

Powodem braku mocy i błędów okazał się nieszczelny układ dolotu powietrza. A dokładniej nieszczelny kolektor ssący.

Wymiana uszczelek 11,14, oraz 10 załatwia sprawę.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2281-kolektor-ssacy/vDN65093

Załatwiło to też sprawę nierównych obrotów na zimnym silniku. Po prostu nim się rozgrzał silnik łapał lewe powietrze i nierówno pracował. Teraz już wszystko pracuje jak należy.

Co do błędu; 113 camshaft sensor - czujnik wałka rozrządu, to musiał być stary błąd, nie wykasowany jeszcze z przed wymiany na nowe czujniki. Bo teraz po wykasowaniu już się nie pojawia wcale.

Cała Polska w cieniu Śląska :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie

 

w mojej e38 wydaje mi się,że ma słaby dół ,przy starcie z miejsca nie ma kopa jak na te 235 koni i v8 to chyba powinna lepiej chodzic , kilka razy poczułem szarpniecie na skrzyni , podczas jazdy i wyprzedzania musi minac chwila zeby ta locha sie zebrała....

dziś byłem na kompie i inpa pokazala 3 błędy

 

camshaft control 33 i

camshaft control bank 2 34

 

do tego wywala błąd: lambda probe 2 rear cat 20

 

czy to wina źle ustawionego rozrządu czy któryś z czujników wałka lub wału siedzi

nic nie wyskakuje na desce

ponizej kody bledów

 

https://zapodaj.net/8e005c4785bda.jpg.html

https://zapodaj.net/5d82a442a7acd.jpg.html

https://zapodaj.net/a2fb6e89e06d0.jpg.html

https://zapodaj.net/57f8fe64e109f.jpg.html

https://zapodaj.net/5f23a3951c730.jpg.html

 

może ktoś ma podobny problem lub miał i sobie z tym poradził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.