Skocz do zawartości

marekkacper E46 330xi

Zarejestrowani
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marekkacper E46 330xi

  • Urodziny 14.06.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E38 3500i 2001rok

Osiągnięcia marekkacper E46 330xi

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Po tym zakodowaniu działały Ci światła do jazdy dziennej ? Bo widzę tu w pliku wartości nie są zmienione. Powinny być takie : FL_DIMMUNG_ALS_DRL wert_02 GED_FL_ALS_DRL aktiv a masz takie: FL_DIMMUNG_ALS_DRL wert_01 GED_FL_ALS_DRL nicht_aktiv
  2. Witam Kolegów. Czy może mi ktoś napisać jak w programie SSS Progman zmienić z napięcia 12,4V na 13,6V ? Za pomocą pliku o nazwie "changes v2 by xdrive" jest to plik ISO. Jak otworzę ten plik w programie DAEMON Tools to jest tam kilka innych plików. I teraz co trzeba z tymi plikami zrobić i w jaki sposób aby SSS bez podłączania ładowarki do samochodu mógł programować sterowniki i nie żądał większego napięcia niż 13,00V? Nigdzie nie mogę znaleźć do tego instrukcji tak sobie z tym poradzić.
  3. Czujniki położenia wałków rozrządu są nowe, tzn wymienione rok temu na oryginały. Powodem braku mocy i błędów okazał się nieszczelny układ dolotu powietrza. A dokładniej nieszczelny kolektor ssący. Wymiana uszczelek 11,14, oraz 10 załatwia sprawę. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2281-kolektor-ssacy/vDN65093 Załatwiło to też sprawę nierównych obrotów na zimnym silniku. Po prostu nim się rozgrzał silnik łapał lewe powietrze i nierówno pracował. Teraz już wszystko pracuje jak należy. Co do błędu; 113 camshaft sensor - czujnik wałka rozrządu, to musiał być stary błąd, nie wykasowany jeszcze z przed wymiany na nowe czujniki. Bo teraz po wykasowaniu już się nie pojawia wcale.
  4. Podepnę się pod temat. Mój problem to swieci check i brak mocy. Błędy z kompa to: 1. 44 88 000 2. BF 88 017 3. 00 00 000 4. 00 00 000 5. 00 00 000 Czy ktoś może pomóc i rozszyfrować mi te błędy, bo nie wiem za co się zabrać a wymieniać części na oślep to dość kosztowana sprawa. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam... Moje auto to BMW E38 3.5l M62 polift 2001 rok
  5. Witam kolegów z forum. Kilka dni temu na desce zapaliła się kontrolka check, po podpięciu INPA pokazało następujące błędy: 113 camshaft sensor 28 LR-Adaption additive per Time 29 LR-Adaption additive per Time Bank 2 Po wykasowaniu błędów kontrolka check zgasła i jak by wszystko było ok. Po przejechaniu około 150km znowu wywaliło check i po podpięciu kompa teraz jest tylko błąd: 29 LR-Adaption additive per Time Bank 2 pozostałych dwóch nie ma. Zauważyłem też że moje BMW nie przyspiesza już jak powinien najzwyczajniej się muli. Jak dodaje pedał gazu w podłogę to nawet nie zrzuca biegu w dół kick down i przy tym tak jak by zmienił się dźwięk silnika przy takim przyspieszaniu. Czy ktoś z Was miał już takie objawy i wie o co chodzi, co mogło paść ? Proszę o pomoc w rozwikłaniu tej usterki bo dobija mnie ten brak mocy przy wyprzedzaniu. No i ogólnie boli mnie serduszko jak moje cacko "kuleje", spać przez to nie mogę :mad2:
  6. Czołem całemu gronu fanom marki BMW. Mam problem z zamelinowaniem słuchawki BIT II bezprzewodowej po tym jak wymieniłem w niej baterie, dodam że przed wymianą baterii słuchawka działała normalnie, czyli łączyła się z bazą. Oczywiście słuchawka została wymeldowana przeze mnie przed ponownym zameldowaniem. Opiszę co robiłem zgodnie z instrukcją którą można znaleźć w necie: Wymeldowanie słuchawki: -Słuchawka wyłączona. -Przyciski 1, 4 ,7 równocześnie wcisnąć i trzymać dodatkowo trzymając te przyciski włączyć słuchawkę. -Service Menu pojawia się na wyświetlaczu i wtedy wbijam kombinację cyfr 78728. -Słuchawka wchodzi do menu serwisowego, szukam opcji wymeldowanie i wymeldowuję słuchawkę po czym ją wyłączam. Teraz meldowanie: Zapłon na "0" przełącznik w podstawce słuchawki ( bazie) na "1" Przekręcam kluczyk na pozycję "1" (gra radio) i liczę 15s tyle czekamy (używam do tego stopera). Następnie włączam zapłon pozycja kluczyka"2" na czas 8s i w czasie tych 8 sekund przełączam w podstawce (bazie) przełącznik z "1" na "0" i znowu na "1" na czas 2s Kiedy skończę liczyć do 8 cofam kluczyk z zapłonu "2" na pozycję "1" włączam słuchawkę i w słuchawce wklepuje kod "0000" to nie jest PIN bo karta sim nie posiada PIN-u. No i za cholerę nie mogę się zameldować. Dodam że auto to BMW E38 z roku 2001 czyli polift Jeszcze jedno w programie INPA widziałem że w opcjach: System komunikacji \ telefon \ meldowanie ale wciskam to i nic się nie dzieje. Czy może ktoś wie jak zameldować tą słuchawkę za pomocą programu INPA ? Jak w ogóle zameldować ta słuchawkę. Będę wdzięczny za każdą pomoc i sugestie bo normalnie już nie daję z tym rady :mad2: Pozdrawiam ...
  7. Tak też właśnie zrobiłem, czyli przekodowałem moduł i wspomaganie znowu wróciło w moje łaski :)
  8. Sprawa z servotronic rozwiązana, wymieniłem moduł komfortu GM III na inny i działa. A mojemu "staremu" modułowi ma się przyjrzeć elektronik. Nie wykluczone też że mam dodatkowo na wyczerpaniu przetwornik servotronic ten co znajduje się przy maglu który mógł w jakiś sposób uszkodzić moduł. Po przeskanowaniu w programie INPA wyskakuje błąd: 220 steering column angle: communication error. Czy ktoś z Was wie o co może chodzić z tym błędem i gdzie ewentualnie szukać przyczyny ?
  9. Mam tą samą sytuację co Ty kolego, i też już pomału mi ręce opadają. Wszystko zaczęło się rok temu jak padł mi jeden wąż wysokiego ciśnienie przez który wyciekał płyn. Zakułem wąż na nowo i wymieniłem cały nowy płyn, po tej akcji servotronic przestał działać, myślałem że to wina nowego węża (nieoryginalnego) i dałem sobie z tym spokój. Jeździłem około roku bez dodatkowego wspomagania jakim jest servotronic aż niedawno pojechałem do znajomego podpiąć swoją E38 pod INPA żeby zobaczyć co tam słychać... Miałem kilka błędów ale nic niepokojącego. Po wykasowaniu ich i uruchomieniu silnika na nowo servotronic odżył. Cieszyłem się niecały miesiąc do puki nie wymieniłem płynu kolejny raz na nowy. Po wymianie płynu servatronic znowu nie działa. Wymiana przebiegała następująco. Od dołu pod pompą wspomagania jest śruba na imbus odkręciłem ją płyn wyleciał około 0.6l. Zakręciłem śrubę, uzupełniłem płyn nowym. Po odpaleniu silnika płyn zassało, dolałem do odpowiedniego poziomu i servatronica już nie było. Po diagnozie mam tak samo jak kolega, czyli napięcie w nadkolu przekracza nieco ponad 10v gdy wymuszę test w INPA działa ale tylko przez około 3 sekundy i dalej lipa, jak podepnę na "krótko" czyli z pod maski silnika napięcie w wysokości niewiele ponad 13V wspomaganie działa aż miło. Dodam jeszcze że kasowałem wszystkie błędy programem INPA tak jak wcześniej zanim ożyło to wspomaganie ale to nic nie dało. Ma ktoś jakieś rady, sugestie itd ?
  10. Nie wiem jaką instalację tam założyłeś do swojej E38 ale wiem że jeśli ma ona 8V to cena dobrej instalacji i żeby to dobrze chodziło to koszt ok 5 200pln. Piszę tu o instalacji LPG + montaż i na to wszystko faktura VAT. A jeśli dobrze się pokombinuje z VAT-em to można tą instalację wyrwać za 4 700pln :) wraz z montażem.
  11. Piszesz tutaj że nie wiesz czy w ogóle zwróci Ci się ta instalacja LPG? To ja zapytam, po co w ogóle ją chcesz zakładać skoro ma się nie zwrócić? Ja zakładałem swoją instalację LPG z myślą żeby zwróciła się jak najszybciej. A później jak się już zwrócić to ma jeszcze zarobić na siebie. Chyba po to właśnie ludzie zakładają LPG żeby jeździć taniej ale żeby jeździć taniej to instalacja musi się zwrócić to chyba logiczne takie nie :D
  12. Mam identyczną konfigurację w swojej BMW 735i czyli STAGA i wtryski HANA i też jestem bardzo zadowolony. Przyznaję rację że różnicę czuć tylko przy tankowaniu a nie w jeździe samochodem. Ja co prawda dałem za swoją 4 500pln ale normalnie musiał bym zapłacić 5 200pln :) Mogę polecić Pawła Rzońce z pod Wrocławia który mi zakładał tą instalację, naprawdę mistrz świata jeśli chodzi o LPG
  13. Obecnie posiadam śliczne i zadbane BMW E38 735i z 2001r. (automat). I powiem że nie można narzekać na ten silnik, co prawda nie jeździłem 4.4l i nie mogę się wypowiedzieć na jego temat. Ale wiem że 3.5l w tej budzie w zupełności wystarcza. Co do samochodu to auto jest kultowe i ponadczasowe, zadbany model naprawdę robi wrażenie na ludziach nie tylko na fanach tej marki. Co do LPG podchodziłem tak samo jak kolega, nie chciałem dopuścić do głowy myśli że mógłbym założyć do mojej ślicznotki LPG. No ale byłem zmuszony niestety się przełamać i założyć LPG, dlaczego założyłem, chodziło o koszty jakie wydawałem na benzynę. Jak ktoś robi tygodniowo 50km takim samochodem to może jeździć na benzynie, ale jak ktoś jeździ ok 400km tygodniowo tak jak ja to nie wyrobi na wachę no chyba że zarabia 10 000zł miesięcznie:) Jeśli ktoś założy odpowiednią instalację LPG za odpowiednie pieniądze i zrobi to u bardzo dobrego fachowca to z gazem nie ma problemu. Oczywiście pod warunkiem że wszystkie przeglądy robi się na czas i wymienia wszystko na czas, (płyny ustrojowe, filtry, świece itd.).
  14. Myślę że jest to do zrobienia. Przytrzymaj przycisk otwierania szyberdachu tak żeby się do końca otworzył, trzymaj przycisk na otwartym jeszcze jakiś czas ok 30-40 sek. Później puść przycisk i zamknij szyberdach trzymając przycisk zamykania aż szyberdach się zamknie i później sam otworzy się do pozycji uchyłu. Jeśli to zrobisz zrestartujesz ustawienia szyberdachu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.