Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ostatnio widziałem chłodnice w takiej obudowie. Czy w waszych beemkach też jest coś takiego? Widząc to ma się wrażenie że powietrze wręcz wpada w chłodnice, bez tego powietrze owiewa chłodnice, uciekając na boki, dołem itd - może tak ma być. Na realoem pisze iż takie tunele występowały w modelach z klimą lub wersją do ciepłych krajów. Nigdzie o tym nie można wyczytać. Moje pytanie brzmi czy we wszystkich e36 występowały podobne wloty? I czy warto takie coś zakładać. Może przez brak tego elementu, nie które beemki nie mają wystarczającego chłodzenia.

Zdj_cie0906.jpg

 

Zdj_cie0911.jpg

 

 

według realoem jest tam sporo części oprócz kanału powietrza chłodnicy.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CG11-EUR-10-1994-E36-BMW-316i_16&diagId=51_2172

Opublikowano (edytowane)

beemki mają problem z chłodzeniem przez zaniedbania użytkowników a nie przez kanał na chłodnice.

 

Ja mam z klimą wiec takie coś mam, dodatkowo wymieniłem tą dolną część na wiekszą aby bardziej schować paski osprzętu pod osłoną.

 

Całe mity o przegrzewaniu się dotyczą r6, jest tam najcześciej wiatrak na sprzęgle wiskotycznym, jego awaria powoduje że silnik nie ma odpowiedniego chłodzenia, przez brak odpowiedniego chłodzenia oraz konstrukcje silnika R6 czyli długa głowica dochodzi do jej zwichrowania gdzie jeszcze silniki od m52 w górę są aluminiowe i łatwiej się to dzieje przez to. Oto cała filozofia, jak masz auto sprawne nie masz problemu, jak ktoś jeździ długo na przegrzanym silniku to potem ma problemy.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano
hmm czyli mówicie nie kupować, bo mógłbym to mieć za ok 60zł bez dodatkowych kosztów przesyłki tylko nie wiem jak z mocowaniem czy trzeba mieć jeszcze te różne drobiazgi, a i tak kupuje obudowę wentylatora. Co do wiskozy w tych warunkach chyba nie możliwe jest schłodzenie płynu czy tam chłodnicy do 60 czy 65 stopni aby wisko się wyłączyło. Dlatego też się zaciekawiłem takim wlotem.
Opublikowano

aż tak nie schłodzi. Ogólnie silnik w okolicy 90 stopni pracuje, termostat cały czas się otwiera i zamyka aby utrzymać taką temperaturę, jak najbardziej zbliżoną do 90 stopni.

 

Wisko się zapina płynnie, nie działa zero-jedynkowo. Olej w pewnej temperaturze zaczyna być tak gęsty że wiatrak jest spiety na równo z obrotami silnika. Niestety nie znam tej temperatury ale pewnie google ci pomoże jesli pragniesz się dowiedzieć. Ono się kreci zawsze ale jak nie jest za gorąco to kręci się wolniej mimo że wygląda że szybko to wcale tak nie jest :) dopiero jak się zasprzegli to kręci się szybko.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.