Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wyglada nastepujaco tydzien temu zostal wymieniony akumulator nowy varta 95a AGM,zostal zakodowany na 90a AGM,odrazu zrobilem regeneracje alternatora,dzis sprawdzalem napiecie w ukrytym menu i na zaplonie mam 12.4 jak odpale to jest 13,13,5 jak dodam gazu,ale podczas jazdy potrafi spadac do 12.2

 

I moje pytanie czy to normalne przy akumulatorze AGM,czy moze regulator napiecia pora tez wymienic,samochod pali normalnie.

 

edit/

dodam ze wymienilem tez paski klinowe,bez rolek bo mechanik stwierdzil ze jeszcze sa ok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest prawidłowe ładowanie. Gdy miałem E60 z akumulatorem AGM to ładowanie było na poziomie 14,7 - 14,9
Opublikowano

kiedys ze 2 lata temu jak sprawdzalem to na zwyklym aku mialem cos okolo 14,5 wiec dzis doznalem szoku lekkiego.

dlatego mysle ze moze regulator napiecia poprostu stracil swoja zywotnosc.

 

/edit

 

Prpblem rozwiazany, okazalo sie ze IBS walniety, jutro juz wymiana. Temat mozna usunac.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeże temat, problem następujący:

Najpierw komunikat o dużym spadku napięcia akumulatora, ładowanie 13,95v-14v, na zgaszonym 12,1V. Wymieniony i zakodowany nowy akumulator i nic się nie zmieniło, wciąż to samo. Następnie wymieniony alternator na regenerowany, ładowanie wzrosło do 14,2V ale to wciąż mało. Teraz wywala kolejny komunikat o błędzie w układzie ładowania i oprócz tego cały czas ten o spadku napięcia z akumulatora.

Ręce mi już opadają może ktoś miał podobny przypadek.

Silnik to 525d 2005r

Opublikowano

A regulator nie jest integralną częścią alternatora? Jeśli to osobna część to jej nie wymieniłem bo fachura spec od bmw powiedział że jest on w środku alternatora.

Byłem właśnie przejechać się i posprawdzałem miernikiem napięcia, wygląda to tak, że ładowanie jest raz 14,2V a za chwile nie ma w ogóle no i wtedy komunikat o błędzie ładowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No napięcie jest tak czy tak za słabe. Regulator to cześć wymienna

Przykład cześć nr.2

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-02-2009-E61N-BMW-520d&diagId=12_1785

 

Odłącz na początek ibs (cienkie kable przy kłamie minusiwej)

Sprawdz kable masy przy alternatorze i plusowy czy czasem nie jest skorydowany o czy nie widać kabli przed izolacja .

 

Jeśli tu niczego nie znajdziesz podmienić regulator. Może znajdzie się ktoś życzliwy i ci wypożyczyć na chwilę no i do elektryka na kontrolę alternatora

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zależy co się stanie przez kolejne dni, jeżeli spadek będzie się używał to nie jest ok, a jeżeli przez kolejne dni nie będzie spadku napięcia to jest ok. Akumulator w stanie spoczynku ma napięcie 12,6V to jest ok. Minimalne napięcie to 12V poniżej wymiana akumulatora.
Opublikowano

gooldi1 , mam podobny problem w mojej 530d. Ładowanie mam w okolicach 14,7-14,9 na nowym zwykłym akumulatorze (nie AGM), rano pomiar napięcia bez uruchamiania to 12,2 -12,4 i wita mnie komunikat o słabym akumulatorze. Błędu klemy IBS brak, jak odczepię cienkie kabelki od IBS to ładowanie spada do 14,1 -14,2 i wywala błąd IBS. Po podłączeniu kabelków ładowanie ponownie wynosi 14,7-14,9.

Wspomniałeś coś o ginącym na chwilę ładowaniu w czasie pomiaru. Spada czasem do 1,4V ?

 

speed1211, gdzie w alternatorze są kable od masy ? W moim jest tylko plusowy gruby,cieńszy tez plusowy na tej samej śrubie do rozrusznika i ten z wtyczką na piny.

Opublikowano
speed1211, gdzie w alternatorze są kable od masy ? W moim jest tylko plusowy gruby,cieńszy tez plusowy na tej samej śrubie do rozrusznika i ten z wtyczką na piny.
chodzi o przewód masowy między silnikiem a karoseria pewnie.
Opublikowano

Też szukałem masy od alternatora ale jedyne kable/przewody to te o których napisałem powyżej.

A czy mocowanie gdzie przykręca się alternator do budy,/to nie jest przypadkiem masa ? I czy ta masa pomiędzy silnikiem a karoserią może mieć wpływ na napięcie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Eh nawet nie wiedziałem że nie ma kabla do masy. Masa to obudowa w takim razie. Gdzie jest połączenie do Silnik poszukam

 

To chyba będzie koło zbiornika wyrównawczeg

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Screenshot_20161129-101009_zpsk8xfgwbt.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie przyczyną chwilowo ładowanie spadało na około 8-9V i pokazywał się komunikat o błędzie w układzie ładowania, przyczyną okazał się regulator napięcia.

Firma u której kupiłem regenerowany alternator przysłała mi nowy regulator i od tamtej pory ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.