Skocz do zawartości

e90 320i N46 szarpie, falowanie obrotów, gaśnie.


gucios011

Rekomendowane odpowiedzi

Poruszę jeszcze temat przepływomierza którego ponoć nie mamy w E90 bo i w Inpie air mass wynosi 0. W E46 w tym silniku Przepływka była i jak czytam o szarpaniu w E46 to przeważnie winne są Przepływka albo pęknięta rurka elastyczna między obudową filtra a przepustnicą.

 

W Real oem występują albo Przepływka (dla aut na benzynę ołowiową lub silniki niskoprężne) albo rurkanczulnija temperatury.

Tu najbardziej dziwią mnie ceny tych elementów. Oryginał przepływki ponad 1500 a czujnik niecałe 300. Natomiast wpisując ich numery w katalogach hurtowni obydwa podzespoły są oznaczone jako Przepływka i ceny są podobne a nawet ten "niby czujnik" droższy i to droższy niż w aso bo ponad 700zł.

 

Ktoś mi to wyjaśni?

Chyba zaraz to wykręcę i sprawdze numery. Obudowa filtra też ma inny numer dla aut na benzynę ołowiową. Poza tym co rozumieć przez pojęcie silnika niskoprężnego? Bo to chyba wszystkie wolnossące benzyny takie są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

rozebrałem obudowę filtra i jest tam coś co przypomina przepływkę ale nią nie jest.

Rurka ma napisy Bosch 0280218165 i 7533853

 

http://s10.ifotos.pl/img/received1_arnpwpe.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/received1_arnpwpw.jpg

 

Czemu zamiennik jest 3 razy droższy od oryginału? Mimo iż oba są Bosch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co pada mi vvt ? A nie powinno nic pokazac na kompie ? a moze to tkorys wtrysk delikatnie sie zawiesza ? To co mam teraz robic ? :D

 

Pisałeś wyżej że wymieniałeś przepływkę więc ile za to zapłaciłeś skoro to tylko czujnik temp i jeżeli podaje właściwą to nie ma co go ruszać.

Na tym wydruku z diagnostyki masz wpisane Silnik N43.

Po tych wszystkich zabiegach skasowałeś adaptacje? Bo wypadałoby. A nawet wgrać nowy soft dzięki któremu ja zauważyłem że np moje szarpanie raczej nie jest przez Vvt tylko układ paliwowo-powietrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem 500 zł , nie podawał jednego pomiaru , przepływu masy powietrza . To moze gosciu sie jebnał , nie zauwazyłem tego ale to chyba nie zmienia nic ? Byłem u goscia na kompie , niby jako takiej same adaptacji do przepływki nie ma ale inne restarował , wszystkie co sa w silniku , soft mam dosc nowy bo jakos z przed roku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Air mass jest zero bo to nie Przepływka. Zobacz na Youtube filmiki z Inpy dla N46 w E 90 i zawsze tak jest. Co innego w E46. Nie wiem czemu w E90 zrezygnowali z tego..

 

A może założył Ci przepływkę od wersji na benzynę ołowiową? Ciekawe co by się wtedy stało..

Możesz pokazać odczyt z Inpy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo osób na forum ma problem z tym silnikiem :/

Ja na razie tylko uszczelniacze zaworowe i inne uszczelki oraz serwomotor VVT i wszystko robiłem sam więc koszta około tysiąca. Ale ciekawe od czego to szarpanie :?:

 

Skąd jesteś? Na Twoim miejscu pojechał bym do prawdziwego mechanika od BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety , gdybym wiedział to bym chwile jeszcze poczekał i kupił inny :) Jeszcze mam do wymiane uszczelke pod miska olejowa ale to jeszcze troche moze poczekac. Z głogowa ,dolnyslask . W przyszłym tygodniu moze uda mi sie wybrac do goscia ktory pracował w salonie bmw i otworzyl swoj interes :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ciag dalszy walki z e90 2.0i, wymieniona odma (separator oleju), ustawiony LPG i dalej to samo...

 

Rano...wsiadam do auta, odpalam, auto odpala, 5 sekund pochodzi i gaśnie, i tak sie dzieje do czasu nagrzania auta.

 

Zauwazyłem ze:

- jak chce zwiekszyc obroty (przygazowac) to auto gasnie,

- jak auto przełączy się na LPG to chodzi normalnie,

- dzieje sie tak na zimnym silniku.

 

Ostatnio:

- wymieniony olej Motul 8100 x-clean (wcczesniej nie wiem na czym jezdzil)

- zlalożona sekwencyjna instalacja

- wymienine świece (może tutaj jest problem bo nie takie jak poleca producent, zmienilem na NGK - BKR6EK)

- wcześniej miałem błedy :2A61 oraz 2A67, ale po wykasowaniu nie powrócły

- zrobiona adaptacja wszystkiego co się da w inpa oraz restart ECU

I OD TEGO MOMENT POJAWIŁ SIĘ PROBLEM, lecz wszystkie wymiany byly wykonane w ciagu 3-4 dni.

- wymieniona odma (separator oleju)

 

Odczytane błedy:

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 13.10.2016 12:03:05

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

 

2D12 CDKMSLAM2 - Plausibility, mass flow Lambda probe Bank2

P111D Luftmassen- oder Luftmengendurchsatz über Lambdasonde (Bank 2) - zu gering

 

2D11 CDKMSLAM - Plausibility, mass flow Lambda sensor

P111B Luftmassen- oder Luftmengendurchsatz über Lambdasonde (Bank 1) - zu gering

 

29F5 CDKKAT2 - Catalytic-converter conversion (bank2)

P0430 Katalysator (Bank 2) - Wirkungsgrad unter Schwellwert

 

29F4 CDKKAT - Catalytic-converter conversion

 

2C24 CDKLSVV - interchanged O2-sensors

 

2B5C CDKN - Crankshaft sensor

P0339 Kurbelwellengeber Schaltkreis (Bank 1) - sporadisch

 

=============================================================

 

 

Ktoś podpowie cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodów może być dużo. Mam e90 od roku i do tej pory zdążyłem wymienić silniczek vt (kiedy akurat to się psuje wyskakuje komunikat, że moc silnika została zmniejszona do 50%. Mój kumpel miał identycznie), szarpanie nie ustąpiło. Teraz okazało się, że mam zbyt niskie ciśnienie oleju. Co ciekawe komunikat o tym wyskoczył mi, któregoś upalnego dnia latem. Na rozgrzanym silniku. W taką pogodę jak teraz mimo tego, że ciśnienie jest za niskie komunikat nie wyskakuje. Jestem w trakcie wymiany panewek wału i pompy oleju. koszty ogromne i tylko czekam co jeszcze może mnie spotkać przy użytkowaniu tego samochodu:) Mam nadzieje, że po tych naprawach będzie już w końcu dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka mimośrodowego od Vvt masz pod pokrywą zaworów a czujnik wału korbowego przy rozruszniku pod kolektorem dolotowym.

Od tego pierwszego miałbyś błąd chyba 2a59 a od drugiego raczej błąd nie wyskakuje tylko są problemy z rozruchem gdy auto rozgrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis postanowiłem wykasować wszystkie błedy i odpalić auto bez wtyczki czujnika wałka mimośrodowego, auto odpalilo :mad2: ale zauważyłem ze po odłączeniu wtyczki od silnika vvt tez odpala. po podlaczeniu wszystkiego i kolejnym wykasowaniu bledow, nie wywala kolejnych błedów, dzis się jeszcze dłużej pojeżdze i zczytam błedy.

 

Zauważyłem także:

 

- gdy auto chodzi i odkręcę korek wlewu oleju auto chodzi normalnie i rzuca olejem:

 

 

 

- dławi się przy dodawaniu gazu:

 

 

- live data:

 

- górny wąż od odmy jest to przewód kupiony na metry, czy może to byś spowodowane nieszczelnością przewodów?

 

Dodam ze narazie wyjąłem bezpiecznik od LPG i staram się doprowadzic auto do ładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.