Skocz do zawartości

[e83 3.0d autom] Wibracje przy ruszaniu z małych prędkości.


MarekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu nasila się problem wibracji.

 

Przy ruszaniu z miejsca problem nie występuje.

Przy depnięciu z 30km/h i więcej problem również nie występuje.

Przy dojeżdżaniu do świateł, samochód jeszcze się toczy - zmienia się światło i dodaję gazu, dwójka, trójka - na pedałach czuć wibracje i efekt jakby nie cały moment obrotowy był przekazywany na koła - po chwili ustępuje. (przy mocniejszym depnięciu gazu wibracje są mocniejsze, ale i szybciej znikają)

 

Bardzo to irytuje i nie zawsze występuje.

 

Olej w skrzyni zmieniony, adaptacja zrobiona.

Remont skrzynki rozdzielczej zrobiony z wymianą łańcucha i oleju na oryginalny (przy problemach ze skrzynka były lekkie wibracje ale przy większych prędkościach)

 

Co to może być ? Może mało oleju w skrzyni ?

Tarczki mogą się ślizgać w skrzyni ? (ale jak depnę z miejsca na ręcznej zmianie biegów to nic takiego nie występuje, jak jeżdżę bardziej dynamicznie to też jest lepiej, tak jakby w momencie dojeżdżania do świateł za bardzo spadało ciśnienie w skrzyni/konwerterze i nie zdążyło wrócić przy dodaniu gazu ?)

 

Oczywiście żadnych błędów w silniku ani skrzyni nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam bardzo podobne objawy ale u mnie występują w przedziale 600-900 obr. po przekroczeniu 1000 problem znika. Pierwsze co mi powiedziano to że jest to wina sprzęgła hydrokinetycznego więc oddałem auto do serwisu zrobiłem sprzęgło plus remont skrzyni biegów gdyż okazało się że zużyte są tarczki. Niestety problem nadal został wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią wszystkie na oryginalne też nie pomogło teraz powiedziano mi że to może być luz na tylnym moście ale nie bardzo już w to wierzę wydałem już prawie 6000 zł a usterka nadal nie ustąpiła już sam nie wiem co z tym zrobić chyba trzeba jeździć aż się rozsypie to wtedy będzie wiadomo co robić. Chętnie bym się tej usterki pozbył ale szukanie na czuja i eliminowanie kolejnych niby uszkodzonych elementów zaczyna mnie denerwować a bardziej denerwuje mnie wyrzucanie kasy w błoto. Ostatnio zastanawiałem się nad podporą wału może to ona jest odpowiedzialna za tą usterkę. Jak macie jakieś rozsądne pomysły to podrzućcie coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony właśnie wymieniłem na wiosnę ale założyłem dokładnie takie same jak miałem wcześniej jedyne co zmieniłem to z pirelli na continental. Rozmiar opon jest taki jak zaleca BMW i wszystkie mają taki sam wzór bierznika brałem rozmiar ze słupka. Jeszcze jedyne co to zmienione są felgi z 17 na 19 w dwóch szerokościach dokładnie model styling 132 z X5 ale tak jak napisałem na poprzednich oponach było wporządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założone mam opony Yokohama Advan Sport v103 przód rozmiar 235/45R19 a na tyle 255/40R19. Poprzednio źle napisałem firmę opon. Niestety Yokohama chyba jest bez gwiazdki nie pamiętam jak pirelli miało bo przed zmianą miałem pirelli i było ok. A czym różni sie opona z gwiazdka a bez gwiazdki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony do wymiany. Te z gwiazdka maja aprobate bmw i sa dostosowane do potrzeb xdrive. Jesli chcesz na 100% sie upewnic ze to sa opony, na probe zmien cale kola, te z tylu na przod i vice versa. Wiem ze inne et ale na test mozesz sprawdzic. Nie pytaj co to zmieni, dlaczego itp. Nie chce mi sie juz tego po raz kolejny pisac. Zmien kola, jesli objawy ustapia to opony do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta "gwiazdka" to wierutna bzdura.....opona ma mieć wymagany rozmiar oraz przeznaczenie do suv-a.....a nie jakieś gwiazdki ( wiem że bmw tak oznacza) tylko nie ma to żadnego wpływu na to aby nie użytkować innych opon......może jeszcze powietrze z fabryki BMW ??? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się że

Nie chce mi sie juz tego po raz kolejny pisac.

bo to było już wałkowane.

Dla przypomnienia w napędach X idealne ogumienie to; obwód zewnętrzny wszystkich 4 obon taki sam oraz przyczepność taka sama.

Obwód opony to możemy zmierzyć np metrem krawieckim ale gorzej z przyczepnością na którą się składa wiele czynników np; szerokość opony, rodzaj bieżnika, rodzaj gumy , starzenie się gumy, stopień zużycia, czy były palone gumy i powierzchnia stwardniała, itd.

Często bywa że z powodu nieodpowiednich opon w napędach X ( jak są spięte napędy) komputer wyłapuje uślizgi pomiędzy tyłem a przodem co chce korygować i możemy to odczuwać jako wibrację.

Kwestia gwiazdek to osobna sprawa , to tak jak z olejami mogą być lepsze ale jak fabryka ich nie sprawdziła to nie polecają. Ja jako nie jestem specjalistą od wszystkiego to skłaniam się do produktów zatwierdzonych, chyba że mnie jakiś dobry sprzedawca przekabaci ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to miej dalej ( skrzynie sypia się bo taki ich urok a przebieg także robi swoje) ...i nie naciągaj gościa na zmianę opon za pare tysięcy tylko dlatego że jego nie mają gwiazdki ( przy odpowiednim wymiarze) .....

 

 

Jestes nowy na forum. Wybacze ci twoja arogancje i brak wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Opony do wymiany. Te z gwiazdka maja aprobate bmw i sa dostosowane do potrzeb xdrive. Jesli chcesz na 100% sie upewnic ze to sa opony, na probe zmien cale kola, te z tylu na przod i vice versa. Wiem ze inne et ale na test mozesz sprawdzic. Nie pytaj co to zmieni, dlaczego itp. Nie chce mi sie juz tego po raz kolejny pisac. Zmien kola, jesli objawy ustapia to opony do wymiany.

Opony zmienione tzn całe koła założyłem 17 z oryginalną szerokością opony i wszystko jest w porządku nic nie szarpie ani nie czuć żadnych wibracji. Teraz pytanie co zrobić z tymi kołami 19 od X5 czy wymienić felgi na oryginalne 19 od X3 czy wystarczy wymienić same opony. Nie chcę znowu wywalić parę tysi na kolejny zestaw opon i felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co mam widziec....mam oryginalne 2komplety felg z oponami lenie/zimowe z oponami o rozmiarze ( jednakowe rozmiary ) wymaganym przez producenta natomiast żadne z nich nie maja gwiazdek ale są produkowane pod suv-a....na żadnych z nich nie ma żadnych szarpnięć wibracji czy innych anomalii, jak masz 4 jednakowe opony to zawsze jest jednakowy obwód i jednakowa przyczepność ( pomijam zużycie bo przecież takowe zawsze występuje).

Wez nie ośmieszaj się swoimi teoriami bo tym sposobem jeden producent miałby wyłaczność na produkcję opon dla samochodu ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak Jacek? Nadal jestes taki madry? Odnosnie pytania: Felgi sa ok ale opony musisz miec z *, inaczej nigdy nie bedzie dobrze...

 

Tu bym sie sklanial, a raczej dopowiedzial,ze gwiazdka jest konieczna przy roznych rozmiarach przod/tyl. poza przypadkiem jak napisal Jacek - wszystkie jednakowe.

Nie ukrywam takze,ze gdyby byly akladane opony runflat w dedykowanym rozmiarze z gwiazdka, byloby jeszcze lepiej :D No ale na RF jeszcze mnie nie stac co sezon..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.