Skocz do zawartości

318i gaśnie po 20 minutach jazdy


afreitag

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w mojej e46 318i 2003r z silnikiem n42 i z roczną LPG pojawił się taki problem, odpala i jeździ bez problemów ale po 20-30 minutach podczas jazdy gaśnie, odpalam i już nie ma wolnych obrotów, ciągle gaśnie, żeby cokolwiek ujechać muszę ją trzymać na wysokich obrotach. Jeśli potem postoi kilka godzin to znów jedzie dobrze przez te 20-30 minut ale zawsze pojawi się znów ten problem. Występuje to zarówno na LPG jak i benzynie. U mechanika wymieniony był czujnik wału i jakieś zawory, ale tego problemu to nie poprawiło, mam sprawdzić instalację gazu czy jest ok ale jak na benzynie jest źle to przecież to nic nie da chyba... podejrzenie jest jeszcze o velvetronik...wymiana tego jest droga a nie wiadomo czy to to. Mam odczyt błędów z kompa to mogę je wypisać. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, mam ten sam problem co założyciel wątku afreitag.

 

Posiadam E46 318i z silnikiem N42B20 i wszystko pracuje prawidłowo do momentu porządnego rozgrzania silnika (około 30 minut jazdy zimą). Wtedy to zaczynają się problemy z obrotami- przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do około 500 obr/min po czym samochód gaśnie (gdy jest załączona klima jest nieco lepiej bo nie zawsze gaśnie ale chwilę silnik "walczy" po czym osiąga książkowe +-800 obr). Samo zgaśnięcie poprzedzone jest dosłownie mrugnięciem kontrolki ciśnienia oleju.

 

Do tej pory zostały wymienione:

Olej 5W30 Mobil1 XE (spełniający specyfikację BMW)

separator odmy + czyszczenie i mycie węży odmy

kompletny rozrząd (poprzedni się rozpadł- prowadnice wylądowały w strzępach w misce olejowej)

Uszczelniacze zaworów.

 

Wszystkich wymian dokonywałem samodzielnie jako że hobbystycznie grzebię przy samochodach. Niestety nie mam doświadczenia z BMW.

 

Zrobiłem odczyt z INPA i zaobserwowałem pewną zależność. Gdy nie jest w pełni dogrzany adaptacja na wydechu bank 1 (Analog=> wartości 4) jest na poziomie 55, natomiast gdy się zagrzeje zaczyna rosnąć i przy wartości około 78 samochód gaśnie (na wałku ssącym jest ciągle nieco poniżej 120). Postaram się niebawem wrzucić screeny z INPA.

 

Błąd w sterowniku po zgaśnięciu:

27BB CDKANWS - Camshaft control outlet-VANOS

 

Z czym może się to wiązać? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czyściłem bo i tak musiałem ją zdemontować do synchronizacji wałków wyrównujących by prawidłowo ustawić rozrząd. Jedyne co mnie zastanawia to czy jest jakaś specjalna procedura na ustawianie/ bazowanie Vanosów? Bo cały rozrząd ustawiałem na blokadach ale Vanos mógł być w środku przestawiony i na blokadach tego nie widać- poprawcie mnie jeżeli błędnie to rozumuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygladales się smokowi czy nie ma peknietego sitka? Jeśli jest pekniete sitko to mogło zaciągnąć jakieś paprochy do pompy. Zaworek w wymienniku ciepła masz sprawny? Tak samo czy patrzyles na zaworek w pompie oleju? To wymieniales slizg i napinacz przy pompie oleju że ustawiales walki? Vanos trzeba dokrecic z odpowiednim momentem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok nie budził zastrzeżeń jak się mu przyglądałem, co do zaworków to ich nie sprawdzałem. Jak je najprościej sprawdzić?

 

Dodam że samochód po przestoju odpala i kontrolka ciśnienia oleju gaśnie niemalże od razu i cichnie klekotanie popychaczy (max 2-3 sekundy).

Ślizgów od napędu pompy oleju nie wymieniałem i łańcuszka jednak musiałem zrzucić koło pasowe by przełożyć nowy łańcuch rozrządu i asekuracyjnie ustawiłem wałki bo i tak zdejmowałem miskę żeby ją wyczyścić i uszczelnić bo miałem wyciek oleju na uszczelce.

 

Vanosy dokręcałem momentem więc powinno być ok skoro nie ma procedury bazowania ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz już poskladana miskę to tego w pompie nie sprawdzisz. Zobacz na wymienniku ciepła. Trzeba go odkręcić i zobaczyć czy nie ma na nim paprochów. Przeważnie różnego rodzaju dziadostwo z miski zostaje na zaworku zanim dotrze do filtra przez co olej z tamtąd spływa i przy starcie przez jakieś 2 3 sekundy silnik brzydko pracuje. Generalnie wymiennik masz nad alternatorem przykrecony na 3 srubach na 10 kluczyk. Około 5 minut roboty, generalnie odkrecasz i patrzysz czy są paprochy na zaworku oraz czy się dotyka, taka blaszka że sprężyną to jest ten zaworek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, zaworek na wymienniku sprawdzę bo podstawę już kiedyś zdejmowałem więc wiem że to jest chwila moment by ją zdemontować (poprzez jej zdjęcie można się dostać do separatora odmy- jest to dłubanina ale da się zrobić bez zdejmowania kolektora.)

 

Jeżeli zaworek na pompie jest zawieszony bądź zanieczyszczony wyjdzie to na pomiarze ciśnienia oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wyjdzie na pomiarze. Wszystko zależy ile jest tam paprochów, i czy wgl są. Odkręć wymiennik na początek i napisz czy coś tam było. U siebie ściągnąłem kolektor do wymiany separatora. Prosta sprawa a przynajmniej mam świeże uszczelki, stare były skamieniale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem podstawę filtra oleju- zaworek czysty i szczelny.

Poniżej zamieszczę ostatnie zrzuty z INPA

 

Gdy pracował ale jeszcze nic się nie działo

http://images81.fotosik.pl/267/8ef768f6caee23f7med.png

 

Zaras po zgaśnięciu. Wartość crankshaft adaption Outlet bank 1 Grad KW wzrastała gdy zszedł na wolne obroty i przy tej wartości gaśnie. Odpalam, pracuje około pół minuty lub mniej i jest to samo. Gdy rośnie wartość można zauważyć błyśnięcie kontrolki oleju

http://images81.fotosik.pl/267/2336b40d5f9a8855med.png

 

Silnik jak się dobrze przysłuchać nie pracuje idealnie najlepiej słychać z wydechu jakby nieznacznie szarpał. Może to kwestia któregoś czujnika?

 

Zastanawia mnie wygląd filtra oleju bo jest zniekształcony a nie był to jakiś tani zamiennik. Ma przejechane od wymiany około 8000 km. Czy przez zapchany filtr mogło by się tak dziać?

http://images81.fotosik.pl/267/8ab81576b0b10319med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłoby być przez filtr , vanos jest sterowany ciśnieniem oleju. Generalnie niekiedy olej kiepskiej jakości powoduje problemy. jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia w tym silniku. A błąd wyskakuje ci cały czas ten sam? Czy pojawiły się jakieś nowe? I od kiedy ci się tak dzieje? Możesz podmienić czujniki i zobacz czy nie przeszedł na wałek ssący. Z tego co kojarzę czujniki wałków są takie same.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów jest więcej jednak pojawiają się po kilku tygodniach jazdy- odczyt poniżej. Ten pierwszy pojawił się pierwszy zaraz po zgaśnięciu

27BB CDKANWS - Camshaft control outlet-VANOS

2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS

272A CDKFRAU - Adaption multipl. area1

272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. area1 (bank1)

2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet

2760 CDKSLS - Secondary air system

 

Czujniki są takie same ale ich jeszcze nie podmieniałem. Filtr nie wygląda dobrze i pewnie go dla pewności wymienię, olej ten co mam jest raczej dobrej jakości spełnia specyfikację longlife wielu producentów.

Wszystko zaczęło się po tym feralnym rozsypanym rozrządzie jak przejechałem około 33 km, ale pierwsze objawy ignorowałem z przekonania że musi sobie zrobić adaptacje i wyuczyć nowe wartości.

Ogólnie wcześniej silnik miał spory apetyt na olej 1L na 1000 km to standard, ale uszczelniacze zaworów były w opłakanym stanie i przy okazji rozrządu zostały wymienione. Od tamtego czasu z olejem mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Podmieniłem czujniki ssący z wydechowym na Vanosach i specjalnie różnicy nie widać- minimalnie zmniejszyła się korekcja na wałku wydechowym ale chyba około tego powinna być.

5d80bcbae337520cmed.png

 

W międzyczasie padła mi uszczelka pomiędzy wymiennikiem ciepła a obudową filtru oleju wymieniłem a za 2 dni cewka na 3 cylindrze. Po wymianie cewki póki co jest jakby lepiej- samochód nie gaśnie i uspokoiła się kontrolka. Będę obserwował ale wygląda to obiecująco że w końcu będę mógł zażyć "przyjemności z jazdy".

 

Być może wypadające zapłony robiły takie zamieszanie chociaż w pamięci nie rejestrowało błędów pochodzących od cewki.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.