Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem 320i n43 2007


dexter7d

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś nie ma bezobsługowych łańcuchów. Szczególnie po znacznym ich odchudzeniu z dwurzędowych na jednorzędowe, oraz na co nie wszyscy zwracają uwagę po wydłużeniu okresów wymian oleju. Napinacz ma wbudowany system zatrzymywania oleju wewnątrz po unieruchomieniu silnika. Ma to za zadanie utrzymanie właściwej pozycji napinacza po uruchomieniu. Dodatkowo sprężyna jako element dodatkowy wspomaga jego pracę. Niestety trwałość tego urządzenia jest niska i należy go co jakiś czas wymieniać. Jest dość łatwe i tanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze nie za wczesnie sie ciesze...ale...

 

1. po nocy byl sztywny

2. po 10 minutach jazdy (dziecko do szkoly zawiozlem i z powrotem) byl sztywny

3. po 4 godzinach bezruchuteraz jest sztywny...!

4. Przejażdżka krótka za jakis czas dzis . Sztywny...

 

Mam wrazenie ze juz nie rzezi (gruchocze szczegolnie bylo to rano ale tez w okreslonym przedziale obrotow) i jest chyba zwawszy ... to mozliwe?

Cieszyc sie juz ???

 

Niestety problem z odpalaniem pozostał. Teraz dla odmiany dwa odpalenia juz po pol obrotu i nierówna praca przez kilka sekund. Mysle o czujniku położenia wału...

Pytanie czy to bedzie czujnik położenia wału korbowego czy rozrządu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VR91-EUR-03-2008-E91-BMW-320i&diagId=11_3189 Tak n43 zestaw rozrządu ok 500 zl. Cały łańcuch z kolami i prowadnicami wychodzi górą, roboty na spokojnie 4 -5 godzin, do tego uszczelka pokrywy zaworów komplet 190 zł. Do tego potrzebne są specjalne blokady bez nich nawet nie podchodź do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze tych duzych kol zebatych nie trzeba wymieniac ??? Bo ich cena to jakis kosmos...Dzwonilem dzis do BMW i powiedzieli ze jest to male kolo zebate do wymiany na pewno a te duze zalecaja ale to ode mnie zalezy...jak to jest?

 

1. Bylem dzis w u kolejnego mechanika - ten z kolei stwierdzil ze skoro nie ma bledow to on nie jest do konca pewny ze musze wymienic lanuch. To ze czasem jest luzny sprawdzajac przez korek oleju nie jest dla niego wystarczajacym powodem i on nie jest pewny...bo czasem jest luzny czasem sztywny...co ja mam myslec ? to normalne przy rozciagnietym lancuchu? Nie powinien byc caly czas luzny? Teraz np postal 3 godziny i jest sztywny.

 

2. Nie ufam mechanikom a z tego co slysze od nich to musze auto zostawic na 24 godziny...jak sprawdzic potem czy faktycznie zostal wymieniony kompletny rozrzad (lancuch i reszte). Jestem gotow to naprawic ale musze byc jakos pewny ze to zostanie zrobione...ale jak to sprawdzic???

 

3. znow wrocil rano problem z odpaleniem - za pierwszym razem krecil i nie odpalil a za drugim dlugo krecil i znow uslyszalem rzężenie po odpaleniu przez sekunde. Czy to wszystko wskazuje na lancuch???

 

dziekuje z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cay mozliwe jest ze na moje problemy z odpalaniem maze miec wplyw uszczelka pokrywy zaworow ktora sie poci??

W sumie czasem śmierdzi olejem jakby tam wyciekal lekko i się przypalal. Jade na wymiane w przyszłym tygodniu.

Czy możliwe jest że jakieś nieszczelności są przez ta uszczelke i przez to czasem ciężko zapala? Czy to nie ma wpływu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta nieszczelnośc uszczelki moze mieć wpływ na odpalanie?

 

A to filmik z odpalenia z problemem - dlugo kreci i zle chodzi przez chwile. Silnik cieply. Postal 45 minut od przyjazdu z pracy.

Co wazne...sprawdzilem lancuch przez korek oleju i byl sztywnym przed tym odpaleniem. Po zgaszeniu silnika tez.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cześć dexter.

Czy udało ci się coś już wskórać z tym odpalaniem? Z tego co piszesz mam dokładnie takie same objawy! Napisz proszę co zrobiłeś jak już uda ci się naprawić auto. Sam mam za mało wiedzy i doświadczenia żeby rozgryźć temat :(

przebieg koło 130k km czyli też podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis niestety zrobiło sie kiepsko. Wracałem z basenu z corka. Start stop bo przejazd kolejowy. Po 2 min odpalil i check engine, spadły obroty do 400 trochę falowaly i zgasł.

Zapalił ledwo, dlawil sie ledwo go rozbujalem i dopiero powyżej 2.500 coś tam jechał. Duzo palił.

Potem wylaczylem silnik.

Po odpaleniu jeszcze chwile tragedia potem sie ustabilizował ale juz gorzej głośniej chodzi...

Ratunku...

Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów jedna cewka okopcona druga na gorze ma naderwana gumę.

Wymieniac je wszystkie bez dwóch zdań?

To moze być przyczyna wszystkiego czy niekoniecznie? Ogólnie były wymieniane wszystkie jakieś 50.000 km temu. One Tak czy inaczej muszą być wymieniane co jakis czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że im dalej w las tym ciemniej... Zaraz wymienisz cały silnik ;)

U mnie jest podobnie jak napisałeś na początku. Auto zazwyczaj normalnie odpala ale czasem kreci dłużej (pare razy zdarzyło się, że musiałem drugi raz wystartować). Bywa też, że przez kilka sekundy po odpaleniu nierówno chodzi - lekka przygazówka i problem znika. Wszystko to bez żadnego zauważalnego schematu - na zimnym, ciepłym...

Cewki wtryskiwaczy mam wymienione 2 lata temu. Objawy były takie, że szarpało na zimnym i czasem silnik wariował (spadki mocy).

Sonda NOx wymieniona w tym roku - problem spontanicznie zapalającej się kontrolki spalin zniknął od ręki.

Innych poważnych problemów nie miałem. No może kilka razy w ciągu ostatnich 4 lat wyskoczył błąd ciśnienie oleju, ale po wyłączeniu i włączeniu silnika już było ok, a nic poza tym komunikatem nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem czy ciemniej...dzis sprawdziłem rano napięcie łańcucha...Luzny ze az strach...próbuje odpalic i dlugo kręci kilka sekund. Przerywam próbę...za drugim razem odpala z problemami i nierówno chodzi przez chwilke....zaczynam myśleć z powrotem ze to faktycznie łańcuch...

powiedz mi...wymieniales lanuch??? jaki masz teraz przebieg?? a drugie pytanie...czy końcówka wydechu tez jest okopcona na czarno u Ciebie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ponad 130k km i lancucha nigdy nie dotykalem. Wydech jakos specjalnie nie wyglada na okopcony. Jak mi napiszesz co i jak to posprawdzam u siebie. Machanikiem jestem co najwyzej rowerowym ;) W aucie potrafie wymienic zarowki postojowek (co w "5" jest wyczynem) i zlutowalem wiazke w klapie bagaznika (amatorszczyzna ale dziala) :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam 130.000.

Lanuch sprawdz przez korek oleju, odkrec I sprobuj podwadzic srubokretem czy jest luzny.

U mnie koncowka wydechu okopcona. Czasem problemy z rozruchem. Drgania galki zmiany biegow prawdopodobnie od wtryskow przenosi z silnika. Jesli nierowno chodzi na jalowym drgania sa wieksze.

Dodatkowo ma zimnym czesto przez killa minut trzeba dodac wiecej gazu bo szarpie na 1 biegu (tu ostatnio zauwazylem ze jesli ladnie chodzi to nie szarpie).

Poza tym czasem miedzy 2000 a 2600 troche glosniejszy I nieladna praca silnika jakby cos szuralo obcieralo-chociaz np dzisiaj wszystko pieknie cicho chodzi. Nie wiem czy ma to zwiazek ale troche wyzej go krece i jakby lepiej ale musze poobserwowac jeszcze.

Jak spalanie( I mnie ok 9.5-10 w mieszanym cyklu rano do pracy 10km I z powrotem, czasem do sklepu niedaleko czasem przejazdzka zwawo z 15km I do domu)

 

A u Ciebie jak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 108.000 km potwierdzone historią w ASO i łańcuch już jest lekko luźny - ponadto po rozgrzaniu silnik zaczął mi głośno pracować ostatnio. Jak łańcuch jest luźny i słychać "szuranie" podczas pracy silnika to trzeba od tego zacząć. Ja to niedługo zrobię.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.