Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio przejechałem przez jakiś wertep na drodze i mi się uszkodził .. szyberdach.

 

Próbowałem jakoś go sam naprawić.. udzkodziłem tylko górną zębatkę od mechanizmu korbki (mam manualny), zbyt siłowo podszedłem, zdenerwowałem się :/

Z tego co zauważyłem uszkodziło się coś przy jednej prowadnicy, ale nie wiele widać.

 

I teraz moje pytania:

1 - jak wyglądają ceny części w ASO? (czy można dostać samą zębatkę, czy cały mechanizm i ile kosztuje oraz czy można kupić te małe plastikowe olemementy które są 'w dachu')

2 - gdzie w Warszawie (najlepiej praga płd) naprawiają szyberdachy?

3 - jak step-by-step wyjąć szyberdach (e36 sedan) i jakie narzędzia są do tego potrzebne (warsztaty są 8-16(17) i centralnie nie mam jak do nich zdążyć, a zwolnić się nie mogę, wieczory za to mam wolne)

Opublikowano

Oj nie chce Cie zalamywac ale dla mnie naprawa szyberdachu to cos strasznego.Mialem zlamana raczke.Poszedlem do ASO i za sama raczke zawolali 132zl :shock: .Masakra.Mysle ze w ASO dostaniesz kazda czesc nawet najmniejsze plasticzki,sam bylem swiadkiem jak koles do cabrio E30 dostal jakas pierdulke i nawet mieli na miejscu.

Jesli chodzi o wyjecie szybru to tez przerabialem to juz kilka razy :x

Musisz poodkrecac raczki i oslony przeciwsloneczne,do tego bedzie potrzebny srubokret krzyzak.Okrecasz tez korbke.Nastepnie musisz wysunac podsufitkie z uszczzelek no i oslony przednich slupkow wyciagnac(ostroznie latwo wylamac)tylnie wystarczy odchylic no i boczne tez tylko odchylasz.Cala podsufitke cofasz lekko do tyl zeby odchaczyc nad tylnia szyba.Pozniej musisz lekko na jedna strone wsunac miedzy oslone srodkowego slupka a slupek,wychaczasz z drugiej strony.To samo robisz na odwrot.Wtedy masz juz "luzem" podsufitke.Ja wyciagalem ja przez tylne drzwi przy polozonych oparciach przednich foteli.Wtedy masz caly szyber na widoku.Zeby go odkrecic potrzebny jest torx-gwiazda(nie wiem jak to sie fachowo nazywa)takim samym przykrecona jest oslona zamka klapy bagaznika.Pamietac trzeba jeszcze o zluzowaniu i zsunieciu gumowych wezykow na rogach szybru-odplyw wody.Wyciaganie takze przez tylnie drzwi.Mozna jeszcze sciagnac lakierowana blache.

Nie chce Cie zalamywac ale zycze udanej naprawy,bo z szybrami w E36 jak jest to kazdy wie,poki dzialaja jest OK.

 

Ja sam nie dalem rady naprawic mojego.Otworzyc mozna bylo latwo ale zamknac juz nie :( .Smarowalem,czyscilem wszystko co sie dalo i nic.Jak bede mial kaske to kupie caly szyber,wtedy zdecyduje sie juz na elektryke.

 

A moze ma ktos tanio do oddania caly kompletny szyber do sedana wraz z elektryka(najlepiej jak najwiecej kabla i przekazniki)?

Opublikowano

korbkę mam całą :mrgreen: Ale jak jest ten cały mechanizm to jest taka zębatka z pochylonymi ząbkami i tam jeden wyłamałem :cry:

 

Dodatkowo jeszcze coś przy prowadnicy, na dziurze jak auto podskoczyło. Dziś będzie akcja szyber, w razie czego worek na śmieci na dach i taśma... ale mam nadzieję że to się dobrze skończy.

Wszystko zależy od tego czy w ASO można kupić tą samą zembatkę czy cały mechanizm i ile będą chcieli. Bo może bardziej sie opłaci kupić używany elektryczny szyber.

Pewnie sama zębatka nie była by droga, ale coś mi mówi że ona jest w komplecie z tym modułem....

Opublikowano
Jak ja pytalem w ASO to mieli 2 odpowiedzi.Albo sama raczke albo caly mechanizm lacznie z ta zebatka.Sama raczka 132zl a caly mechanizm z tego co pamietam okolo 420zl.Takze raczej lepiej kupic uzywke z silniczkiem elektrycznym.Wiesz mi nie udalo sie naprawic ale skrecilem wszystko i poprostu mam szyber na miejscu ale z wywieszka "Nie czynne" :D Daj znaka jak Ci poszlo.
Opublikowano

Okej, sprawa wygląda tak:

Szyber mam wyjęty, leży w garażu, na dachu folia.

 

Wiesz może jak odczepić tą metalową płytę która jest w w tym module szyberdachu?

 

W tym moiem jest pękniętych kilka plastików, prawdopodobnie będę musiał kupić drugi szyber, dowiedziałem się zato że do wszystkich rodzajów nadwozi jest ten sam... tylko pewnie nie dostanę pod kolor, więc muszę wiedzieć czy jest możliwość przekładki 'blatu' (i ew jak to zrobić, może jednak da sie naprawić stary)

Opublikowano

Lakierowana blache przeklada sie w prosty sposob.

Po odsunieciu tapicerki szybru na maksa do tyl,tak daleko az zobaczysz gola blache,odkreca sie chyba 3 albo 4 nakretki plaskie,a pozniej przy odchylonym szybrze na przewietrzanie na przodzie blatu na boku od srodka masz po jednym na stronie torxie.Troche trudno dostepny ale da sie to zrobic.Po ich odkreceniu masz blat w rece.Tylko pamietaj jak to bylo zeby przy skrecaniu nie bylo problemow :D

Daj znaka za ile dostaniesz szyber kompletny bo niestety ja tez bede musial kupic :(

Opublikowano

OK, rozkręciłem to w mak, mam uszkodzone 4 elementy, koszt nowych w aso to 220 pln.

Jutro jadę do jakiegoś warsztatu, dowiem się ile chca za zrobienie tego + elektryki i niech robią.. mam dosyć tego

 

P.S. Wczoraj niechcący ułamałem korbke :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.