Skocz do zawartości

BMW E60 2,0D - metaliczny dźwięk oraz dym


Rooofie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Odpalam dzisiaj auto, wyjeżdzam z garażu i zastaję to, co widać na filmiku.

 

Spod maski wydobywa się dziwny metaliczny dźwięk, którego wcześniej nie było oraz dym który widać na filmiku.

 

Jakieś pomysły co mnie mogło spotkać? Auto zgasiłem i dalej nigdzie nie jechałem żeby nie pogorszyć sprawy. W niedzielę wrociłem ze 150km trasy ale w trakcie niej nie zauważyłem żadnych oznak problemu.

 

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bgT6RRcIAkc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy któraś klapka z kolektora ssącego się nie urwała.

 

Wydaje się, że nie.

 

Co ciekawe, metaliczny dźwięk spod maski zniknął lecz auto ciągle dymi jak na filmiku. Ponadto, czuć większy smród z tego dymu niż zazwyczaj.

 

Byłem u mechanika, na pierwszy rzut oka nie potrafił stwierdzić co to jest a wolne terminy ma hen daleko.

 

Wciąż będę bardzo wdzięczny za jakąś pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na mocy czasem auto nie straciło? Wygląda tak jakby byl problem ze spalenie paliwa. Ewentualnie za mało powietrza do ilości paliwa.

 

Dzisiaj jadąc spokojnie nie zauważyłem żadnej różnicy w mocy. Boje się go przycisnąć w aktualnym stanie żeby to porządniej sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na mocy czasem auto nie straciło? Wygląda tak jakby byl problem ze spalenie paliwa. Ewentualnie za mało powietrza do ilości paliwa.
m z silnika

I niebieski dym ? Przy benzynie bym się zgodziła a diesel to za zwyczaj olej.

Albo klapka poleciała układem, albo turbo puściło. Spadku mocy nie ma bo olej pewnie poszedł do wydechu.

Sprawdź stan oleju w silniku.

 

A kiedy wymieniałeś odmę w silniku ? Wyciągnij bagnet w czasie pracy i zobacz czy nie będzie zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kiedyś widziałem taki przypadek, tylko auto nie chciało jechać, a tu podobno jedzie. Na wolnych obrotach kopciło jak na filmie i przy przygazówce także i śmierdziało strasznie. Uszkodzona okazała się turbina, wirnik staną w miejscu i auto nie dostawało odpowiedniej ilosci powietrza. Dopiero jak zdjęliśmy rurę przed egr auto przestało kopcić i chodziło już normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zatartej turbinie jak wirnik stanął nie ciągnął oleju dolotem ? Stan oleju był OK ?

Kopcić nie powinien na niebiesko tylko na czarno, nie kopcił dlatego że przepływka nie widziała odpowiedniej ilości powietrza i nie było ciśnienia doładowania.

Miałem taki sam problem w fordzie kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że turbina działa jak należy. Dzisiaj próbowałem i auto zbiera się jak należy.

 

Co ciekawe, jak silnik się nagrzeje wszystkie objawy znikają, nic nie kopci, nic nie telepie, nic nie stuka. Najgorzej jest zaraz po odpaleniu. Byłem u mechanika i stwierdził że prawdopodobnie to wina złego paliwa, a tankowałem tam gdzie zawsze więc sam już nic nie wiem.

 

Stwierdził także, że coś jest nie tak z jednym wtryskiem paliwa. Jestem umówiony na wymiane uszczelek i to ponoć ma pomóc. Koszty naprawy małe bo około 100-150 pln, ale czy to cokolwiek pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piszesz o wtryskach i uszczelkach, więc domyślam się, że mechanik chce Ci wymienić miedziane podkładki na wtryskach, które robią właśnie za uszczelki. Te podkładki nie mają nic wspólnego z kopceniem. Zdejmij pokrywę silnika i zobacz czy wokół wtrysków stoi paliwo, jeśli jest tam sucho, to odpuść, bo bez sensu wydasz kasę, no chyba, że mechanik chce to zrobić przy okazji, bo chce wyjąć wtryski do sprawdzenia.

Po pierwsze podłącz auto pod kompa i sprawdź wartości na wtryskach, będziesz wiedział czy któryś musisz wymienić.

Co do turbiny, to gdy pada, to wciąga olej. Stan oleju pewnie sprawdzałeś, no i dodatkowo, jeśli turbina pada, to na końcówce wydechu zamiast zwykłej sadzy będziesz miał mokro od właśnie oleju. Jak jest sucho, to turbinę zostaw.

Nie odpowiedziałeś, czy wymieniałeś odmę. Jeśli nie, to tu możesz mieć przyczynę, bo to są właśnie klasyczne objawy zapchanej odmy, niebieski dym po odpaleniu, trochę nierówna praca i wszystko ustępuje gdy silnik troszkę się rozgrzeje. Mi gdy kiedyś walnęła odma, to mechanik stwierdził, że pękł tłok, a objawy były podobne jak u Ciebie, choć w innym silniku, bo m57, ale to ta sama technologia.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć wokół jednego wtrysku było wilgotno, dlatego w tym jednym chcą wymienic te "uszczelki".

 

Końcówkę wydechu sprawdzałem, jest sucha.

 

Odmy nie wymieniałem, zasugeruję mechanikowi żeby się jej przyjrzał.

 

Swoją drogą, gdy auto mam odpalone na luzie ze wciśniętym sprzęgłem to obroty są na normalnym poziomie, gdy puszczam sprzęgło wskazówka lekko opada. Nie wiem czy mam się tym martwić czy to normalne? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odmy nie wymieniałem, zasugeruję mechanikowi żeby się jej przyjrzał.

To nie sugeruj, kup nową (wkład i obudowę), niech mechanik wymieni. Jak będzie wymieniał podkładki, to będzie miał piękny dostęp do odmy.

 

Swoją drogą, gdy auto mam odpalone na luzie ze wciśniętym sprzęgłem to obroty są na normalnym poziomie, gdy puszczam sprzęgło wskazówka lekko opada. Nie wiem czy mam się tym martwić czy to normalne? ;)

To norma, tak ma być.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę temat odkopuje.

 

Odma wymieniona, wszystkie wtryski uszczelnione, świece żarowe nowe, olej też, portfel szczuplejszy a problem nadal występuje.

 

Po wyprowadzeniu auta z garaży troche podymi, silnik troche poszura i po 1-2 przejechanych kilometrach wszystko ustaje i auto działa elegancko.

 

O co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.