Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Długo mnie nie było bo i z samochodem wszystko było dobrze.

Ostatnio zaczął źle zapalać tzn raz zapali bez problemu a raz kilka razy trzeba próbować.

Profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa - nic nie pomogło. Zastanawiam się nad pompą paliwa bo jeszcze kilka miesięcy temu kiedy wszystko było w porządku, zwróciłem uwagę na dziwnie pracującą pompę - ale ponieważ nic się nie działo nic nie robiłem.

Problem z zapalaniem występuje na zimno jak również na ciepłym silniku. Zakładam że do sprawdzenia pozostała pompa i regulator ciśnienia na listwie - z tego co doczytałem jak również widziałem na regulatorze ciśnienie powinno być około 3.5 bara. Regulator ciśnienia jest raczej niewymienialny (dodaję komentarz po sprawdzeniu - jest wymienialny wkład), chyba trzeba całą listwę zmienić - proszę o potwierdzenie.

Czy jeszcze komuś coś przychodzi do głowy? - co może być przyczyną problemów z zapalaniem.

W inpie wygląda to następująco

W shadow memory jest klika błędów - nie da się ich skasować.

Pozostałe wykresy pokazane są w linku - https://www.dropbox.com/sh/qfshkhit6j7mqdy/AAD0DehrRObugR2OtF2FR-7Aa?dl=0

Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Ja mialem podobny problem w m52 odpalal mi na zimnym za 2-3 razem pozniej sie pogarszalo odpalal za 10 pojechalem na kompa wyszedl czujnik polozenia walu i czujnik temperatury silnika po wymianie ustalo.
Opublikowano (edytowane)

U mnie czujnik temperatury, po wymianie termostatu też się w INPIE czasami pojawia, ale z tego co czytałem to częsta przypadłość BMW e39 i nie powinna mieć wpływu na odpalanie. Czujnik położenia wału nigdy mi nie wyszedł w błędach. Za tydzień podłącze się pod porządny manometr i sprawdzę czy problemy pochodzą od pompy.

Jakie minimalne/maxymalne ciśnienie na listwie przy dobrej pompie na listwie może być?

 

Pytanie jeszcze - czujniki położenia wału w M52TU - są dwa? Gdzie je można znaleźć? i czy wymiana jest prosta?

 

 

Dodam uzupełniająco - założony jest gaz sekwencyjny BRC.

Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany.

 

Przyczyną słabego zapalania była że tak powiem bardzo ogólnie pompa paliwa.

Przed diagnozą ostateczną dokonałem dwóch pomiarów ciśnienia paliwa - na listwie wtryskowej i przed filtrem paliwa. W tych dwóch miejscach ciśnienie, gdy pompa się uruchamiała (przekręcenie kluczyka - zapłon) rosło do około 3,2 bara i jak tylko sie pompa wyłączała ciśnienia natychmiast spadało w dół do zera. Ponieważ przed filtrem tez tak się działo wykluczyłem zawór na listwie - ten przelewowy, który puszcza paliwo przelewem do baku gdy ciśnienie przekroczy 3.5 bara i postawiłem na pompę. Początkowo chciałem zamówić sam wkład, jednak po wyciągnięciu pompy z koszykiem, po wnikliwym sprawdzeniu całości, okazało się że wężyk łączący pompę (wkład) z deklem zamykającym zbiornik od góry, miał mikropęknięcia przez które paliwo cały czas się lało w baku - dlatego po zatrzymaniu się pompy nie trzymał ciśnienia na listwie. Dlatego wymieniłem kompletną pompę wraz z koszykiem i wężykiem. Samego wężyka nie udało mi się dostać dlatego nie mogłem sprawdzić czy stara pompa jest oki czy też się nadaje również do wymiany - pewnie jest dobra.

Po złożeniu wszystko wróciło do normy - zapala jak nowy...

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.