Skocz do zawartości

E46/E39 m57-wibracje w zakresie 1500obr/min-1900 obr/min


SilverRanger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy serii 5. Z racji takiej iż posiadam bliźniaczy silnik w swojej e46, który u was jest bardziej popularny, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Mam nadzieję że nie wprowadzę zamieszania tym tematem w waszym dziale.

 

Silnik m57 184hp, skrzynia manualna

Od pewnego czasu mam minimalne drgania karoserii samochodu w okolicach 1,5 tyś obr. Drgania były bardziej wyczuwalne na postoju, podnosząc obroty do w/w. Podczas jazdy ma się wrażenie że auto delikatnie przerywa/wibruję jadąc na tempomacie w okolicach ~1700 obr/min.

Zamieszczam poniżej linki do filmów w czasie pracy live data.

Martwi mnie test nr 5, między cyl 1, a cyl 6 jest różnica rzędu 20 obr/min.

Panowie, zwracam się do was o interpretację poniższych wyników w live data. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dalej wtryskiwacz na 6 cyl. Wnioskuję to po teście nr 5, lecz nie mam tak dużej wiedzy jak Wy.

 

Korekcja wtryskiwaczy

https://youtu.be/0MJba_MnyKA

 

Test nr 5 Inpa

https://youtu.be/SSejJBWQKlM

 

Poszczególne zakładki

https://youtu.be/V1OoQBLGB7Y

https://youtu.be/DPnAxTzb3U8

 

 

W aucie zrobione były następujące rzeczy :

- Wnikliwie sprawdzone dane z INP-y ( data live tj. ciśnienie na pompie wstępnej, korekty wtryskiwaczy itd...)

- Podporę wału OEM.

- Łącznik elastyczny wału przy skrzyni biegów.

- Czyszczenie wtrysków + wymiana wężyków przelewowych

- Czyszczenie wtyczek przy każdym wtryskiwaczu + przy listwie głównej na szynie CR.

- Koło pasowe OEM

- Poduszki silnika ( jedna była zerwana - od strony kierowcy)

- Poduszki skrzyni biegów OEM

- Czyszczenie kolektora + sprawdzanie szczelności.

- Sprawdzanie koła dwu-masowego, nie była sprawdzana na stole. Sprawdzenie odbyło się po przez typowe dla zużytego koła objawów tj: głośne gaszenie, wibrację na niskich biegach i gaz w podłodze, zaciąganie ręcznego i powolne puszczanie sprzęgła.

Żadne z tych działań nie przyniosło rezultatu. Nie mniej jedynego czego nie jestem pewien w 100%, to oprócz koła dwu masowego są jeszcze poduszki pod silnikiem. Były one zmieniane podczas inspekcji zawieszenia. O ile mi wiadomo to jest to według mechanika "Dobre jakościowo poduszki", lecz niestety nie Corteco.

 

Czy poduszki w tym modelu są tak restrykcyjne że zamontowanie innego producenta niż w/w może powodować objawy wibracji podczas jazdy na tempomacie, i wibracji na postoju w zakresie 1500 obr/min - 1900 obr/min. Silnik w tych obrotach na postoju po prostu się buja, widać to na osłonach, jak i całym osprzęcie. O tyle jest to dziwne Panowie, iż podczas deptania z niskich/wysokich obr, nie ma kompletnie żadnych niepokojących symptomów. Załóżmy że zamontował najniższe cenowo poduszki Maxgear lub podobnej firmy po 80 zł za komplet. Miały by one aż taki wpływ na jazdę i prace tego motoru ?

 

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Patrząc na wskazania przepływomierza z filmu, to niesprawny (lub zaślepiony) masz zawór EGR (nie otwiera się). Zawór EGR zasadniczo działa (otwiera się) w przedziale od obr. jałowych do 2000 obr/min. U Ciebie drgania występują w tym właśnie zakresie. Może warto by przeczyścić i sprawdzić czy coś się nie zmieni?

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Koledzy jestem po wymianie kompletnego tylnego zawieszenia 21 elementów z tyłu. Problem dalej pozostał. Nie mniej jednak czy złącze elastyczne wydechu, jeżeli jest całe nie popękane może powodować takie a nie inne rzeczy? Czasami słychać podczas pracy silnika metaliczne cykanie, dźwięk podobny do chłodzącego się metalu ( cykniecia). Ewentualnie przegob homokinetyczny, ale mimo wszelkich przesłanek jest dobry, a nawet gdyby był zepsuty to według fachowców daje zupełnie inne objawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.