Skocz do zawartości

318i N42 nie odpala


QosmioE46

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli mój typ wydaję się być trafny... Jeśli chodzi o filtry to filtr oleju kupuj oryginalny lub manna, na pewno nie hart czy inny tani zamiennik. Natomiast filtr powietrza czy kabinowy nie jest już tak ważny. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam was kochani.

 

Przeskoczyłem wszystkie posty o tej tematyce lecz nie znalazłem rozwiązania. Na początek trochę historii samochodu :D

 

Auto kupiłem za "psie" pieniążki (w miejscu w którym mieszkam ludzie często sprzedają auta z błachymi usterkami, a ja je naprawiam i sprzedaje dalej ). To autko jednak kupiłem z myślą, zamiany mojej A-klasy na coś innego. Wygrzebałem to autko w sieci pojechałem kupiłem przywiozłem pod dom. Jaka była usterka ? Ano nie odpalał, poprzedni właściciel mówił, że pan mechanik mu powiedział, że... :D jest do wymiany czujnik (nie wiem dokladnie który) wału (ten do którego dostęp jest z porzodu). Oczywiście po przyjezdzie wpinam swój okrutnie drogi skaner OBD lecz niestety nie chce mi przeskanować sekcji silnika :D taki on był drogi :P .Będąc powoli już bezradnym pomyślałem hmm czemu by nie posłuchać kolegi kolegi pana właściciela, kupiłem część tego samego dnia wymieniłem iiiii... wielkie duże d... nic wiec zacząłem sprawdzać po kolei, świece (wygladają zdrowo), chciałem sprawdzic czy dają iskre niestety po wsadzeniu kluczyka i przekreceniu w stosowną pozycję nie usłyszałem "cykania" a pomocnik potwierdził brak iskier. Idąć tropem pomyślałem o akku, naładowałem dzisiaj trafiło do autka, wykasowałem błędy (te które się dało) moim OBD skanerem przekręcam kluczyk sytuacja ze wczoraj brak "cykania" iskry rownież, (sprawdziłem jeszcze pompe paliwa lecz co do jej działania nie jestem powien gdyż po przekręceniu kluczyka nie słychać by działała). Bezpieczniki sprawdzone (oczywiscie moglem coś pominąć lecz wykonałem czynność sprawdzenia dwa razy). Autko pod dom dostało się na holu, autko to BMW E46 318i w sedanie 2004 rocznik.

 

Poniżej załączam link do filmu w którym widoczny jest efekt przekręcenia klucza w pozycję zapłonu https://youtu.be/hGjgRjpo3Z8

 

Jeśli czegoś zapomniałem dodać to przepraszam i baaaardzo proszę was o pomoc kochani :cry: Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Johnny pisze ,

z domowych sposobów :

wyczyścić klemy,

zmierzyć napięcie bezpośrednio na słupkach aku

a jak dobre to na klemach ,

pomiędzy plusem na słupku a rożnymi punktami masy .

Powiadasz że sprawdziłeś bezpiecznik od ECU ?

Światła dobrze świecą ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy przeczyszciłem (były ok ale na wszelki wielki) sprawdziłem z tym samym akku iiii dupcia blada, podmieniłem akku z mercedesa a140 ( obecnie nie mam dostępu do innego :( ) i zachowanie takie samo. Z pomiarów wszystko w normie (a że zapalić nie mogę to napięcia ładowania nie zmierzę). Mogę jeszcze spróbować na kable odpalić z golfem 2.0 w dieslu ? Da to cokolwiek panowie ( i panie) ?

 

Edit. "Przejechałem" wszystkie bezpieczniki w skrzynce w kabinie (tą pod maską też odwiedziłem ale mogę jeszcze raz) i wszystkie były całe. Dziękuję za odzew i czekam na dalsze instrukcje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy przeczyszciłem (były ok ale na wszelki wielki) sprawdziłem z tym samym akku iiii dupcia blada, podmieniłem akku z mercedesa a140 ( obecnie nie mam dostępu do innego :( ) i zachowanie takie samo. Z pomiarów wszystko w normie (a że zapalić nie mogę to napięcia ładowania nie zmierzę). Mogę jeszcze spróbować na kable odpalić z golfem 2.0 w dieslu ? Da to cokolwiek panowie ( i panie) ?

 

Edit. "Przejechałem" wszystkie bezpieczniki w skrzynce w kabinie (tą pod maską też odwiedziłem ale mogę jeszcze raz) i wszystkie były całe. Dziękuję za odzew i czekam na dalsze instrukcje :P

 

Edit2.

Podstaw inny na 100% sprawny akumulator np z innego jeżdżącego samochodu, sprawdź klemy i masę silnika.

Mogłbyś się kolego rozwinąć ? Bo nie do końca rozumiem co mam sprawdzić (Do mnie trzeba jak do chłopa :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak dla mnie prosta sprawa:

- jest iskra na świecach? jeśli nie sprawdzić czujnik wału korbowego

- paliwo pompuje pompka w baku? jeśli nie sprawdzić pompę oraz prąd czy dochodzi do pompy

- wtryski podają paliwo? jeśli nie sprawdzić czujniki wałków rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.