Skocz do zawartości

Duży ekran bez navi


darekme

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A ja Ci mówię, że jest to konieczne aby zamontować ekran z F15. Chińczyki są od początku tworzone pod F30. Ekran z F15 nie dość, że trzeba przyciąć albo deskę, to jeszcze z tyłu zostaje dziura, którą też trzeba jakoś zabudować. Osobiście wolałbym 100 x założyć chińczyka, bo nie dość, że nic nie musisz przerabiać i niszczyć, to jeszcze masz mnóstwo dodatkowych funkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A będziesz wycinał dziury w konsoli czy szlifował obudowę ekranu żeby "podeszło"? ;)

Nie sądzę by to było konieczne, przeciez te androidowe, także są dziesięcio calowe i nie trzeba nic ciąć.

 

Tylko te już są wyprofilowane pod deskę.

Przy ekranie z X5, trzeba ciąć


 

Jeżeli id4 to jest już Evo, Zobacz czy masz mapę Evo czy Next.

Kolega ma małą navi, więc stawiam na Route.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9296939 10.25" - to jest ekran z F15/6 i nie pasuje do F30 (ori max to 8.8).


Najważniejsze pytanie: co chcesz osiągnąć? Wymieniając sam ekran, poza możliwością podziału, żadnych funkcji nie zyskasz.

Zmieniając ekran na większy, do jego prawidłowego działania, kodowanie jest niezbędne.

Domyślam się, że masz jednostkę enrtynav (mapy Route), więc nie sądzę, aby działał tu ori touchscreen.

 

Chce większy ekran tylko, podział będzie miło mieć, niczego więcej nie oczekuje, strasznie irytuje mnie ten mały.

Tak mam mapy "route", ale żeby być szczerym, to na touchscreen'ie zupełnie mi nie zależy. Zupełnie wystarczająca jest, możliwość podziału ekranu, bo w czasie pracy nawigacji, przy podawaniu dodatkowych informacji, większość ekranu jest , przez nie, zasłonięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to albo zakładasz ori 8.8 lub tak ja ja, androida 10.25

 

No właśnie, także się waham nad dużym adroidem, ale czy rzeczywiście jego funkcjonalność jest tak dużo wyższa niż fabrycznego sprzętu?? nie używam, android auto, car play, już mam muzykę po BT, fabryczne mapy są wystarczające (chyba tylko raz źle mnie gdzieś wyprowadził), więc nie potrzebuje Google maps, więc czy jest coś poza tym?? oczywiście poza samą wielkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To dlaczego piszesz, że masz Evo skoro masz Entrynav?

A możesz zacytować gdzie ja tak napisałem??

Cały czas próbuje to uściślić, w sieci znalazłem sprzeczne informacje o tym, że modele po 2015 mają już EVO, stąd moje PYTANIE.

 

to jak rozpoznać czy już mam NBT EVO czy jeszcze nie? Na pewno mam ID4

 

Tutaj.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego piszesz, że masz Evo skoro masz Entrynav?

A możesz zacytować gdzie ja tak napisałem??

Cały czas próbuje to uściślić, w sieci znalazłem sprzeczne informacje o tym, że modele po 2015 mają już EVO, stąd moje PYTANIE.

 

to jak rozpoznać czy już mam NBT EVO czy jeszcze nie? Na pewno mam ID4

 

Tutaj.. :)

no to przeczytaj to jeszcze raz i może znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości :)


jak rozpoznać czy już mam NBT EVO czy jeszcze nie? Na pewno mam ID4


A entrynav jest powiązane z typem interfejsu? kumpel z pracy w swoim F30 z 2017 ma już ID5, ale nie wiem jakie mapy, ale mnie chodzi o to czy jednostka sterująca to NBT czy NBT EVO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad androidem. Mam i polecam.

 

A, proszę, powiedz mi, czy po zamontowaniu androida, fabryczny DAB jest dalej dostępny? jak z jakością dzwięku? a co najważniejsze, jak wygląda kwestia podłączenia telefonu przez BT, czy dalej łączysz się z autem, czy z nową jednostką androida?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to przeczytaj to jeszcze raz i może znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości :)


jak rozpoznać czy już mam NBT EVO czy jeszcze nie? Na pewno mam ID4


A entrynav jest powiązane z typem interfejsu? kumpel z pracy w swoim F30 z 2017 ma już ID5, ale nie wiem jakie mapy, ale mnie chodzi o to czy jednostka sterująca to NBT czy NBT EVO?

 

Kolego. Ty w ogóle masz pojęcie o czym piszesz?? NBT nie ma nic wspólnego z Entrynav. NBT albo NBT Evo to są nawigacje zupełnie inne niż Entrynav. Przestań już pisać o jakimkolwiek Evo, id4 itd.


Ja osobiście lubię Entrynav, mimo jej prostoty. Na Twoim miejscu zamontowałbym Chińczyka, bo to rewelacyjna opcja i daje kilka ciekawych możliwości, a dzieki temu, że Entrynav ma możliwość fabrycznie pracy na dużym ekranie (mimo, że w F30 nie było nigdy takiej opcji), to i Chińczyk będzie chodził w wersji na szeroki ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to przeczytaj to jeszcze raz i może znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości :)


jak rozpoznać czy już mam NBT EVO czy jeszcze nie? Na pewno mam ID4


A entrynav jest powiązane z typem interfejsu? kumpel z pracy w swoim F30 z 2017 ma już ID5, ale nie wiem jakie mapy, ale mnie chodzi o to czy jednostka sterująca to NBT czy NBT EVO?

 

Kolego. Ty w ogóle masz pojęcie o czym piszesz?? NBT nie ma nic wspólnego z Entrynav. NBT albo NBT Evo to są nawigacje zupełnie inne niż Entrynav. Przestań już pisać o jakimkolwiek Evo, id4 itd.


Ja osobiście lubię Entrynav, mimo jej prostoty. Na Twoim miejscu zamontowałbym Chińczyka, bo to rewelacyjna opcja i daje kilka ciekawych możliwości, a dzieki temu, że Entrynav ma możliwość fabrycznie pracy na dużym ekranie (mimo, że w F30 nie było nigdy takiej opcji), to i Chińczyk będzie chodził w wersji na szeroki ekran.

 

Sądze, żę kolega się myli, NBT czy NBT EVO to jednostka sterująca całym systemem entertainment , nawigacją.

Sądze,że mieszasz troszkę pojęcia


https://www.bimmer-tech.net/blog/item/54-bmw-cic-nbt-nbtevo


Tu jest wyjaśnione, mniej więcej, ale w związku z tym, że moje auto jest z połowy 2016, a nowy system wszedł w lipcu 2015, stąd moje pytanie czy to jest już na pewno EVO, a w lipcu 2016 ponownie został updatowany.


https://www.car-interface.com/vendita/en/content/50-bmw-idrive-identification-guide


tu jest kolejne dane, które kolejny raz, poddają w wątpliwość to co wiem, na podstawie daty produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zastanów się nad androidem. Mam i polecam.

 

A, proszę, powiedz mi, czy po zamontowaniu androida, fabryczny DAB jest dalej dostępny? jak z jakością dzwięku? a co najważniejsze, jak wygląda kwestia podłączenia telefonu przez BT, czy dalej łączysz się z autem, czy z nową jednostką androida?

 


Nie mam DAB.

Muzyki słucham z ori HU. Telefon również połączony z ori jednostką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to przeczytaj to jeszcze raz i może znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości :)


jak rozpoznać czy już mam NBT EVO czy jeszcze nie? Na pewno mam ID4


A entrynav jest powiązane z typem interfejsu? kumpel z pracy w swoim F30 z 2017 ma już ID5, ale nie wiem jakie mapy, ale mnie chodzi o to czy jednostka sterująca to NBT czy NBT EVO?

 

Kolego. Ty w ogóle masz pojęcie o czym piszesz?? NBT nie ma nic wspólnego z Entrynav. NBT albo NBT Evo to są nawigacje zupełnie inne niż Entrynav. Przestań już pisać o jakimkolwiek Evo, id4 itd.


Ja osobiście lubię Entrynav, mimo jej prostoty. Na Twoim miejscu zamontowałbym Chińczyka, bo to rewelacyjna opcja i daje kilka ciekawych możliwości, a dzieki temu, że Entrynav ma możliwość fabrycznie pracy na dużym ekranie (mimo, że w F30 nie było nigdy takiej opcji), to i Chińczyk będzie chodził w wersji na szeroki ekran.

 

Sądze, żę kolega się myli, NBT czy NBT EVO to jednostka sterująca całym systemem entertainment , nawigacją.

Sądze,że mieszasz troszkę pojęcia


https://www.bimmer-tech.net/blog/item/54-bmw-cic-nbt-nbtevo


Tu jest wyjaśnione, mniej więcej, ale w związku z tym, że moje auto jest z połowy 2016, a nowy system wszedł w lipcu 2015, stąd moje pytanie czy to jest już na pewno EVO, a w lipcu 2016 ponownie został updatowany.


https://www.car-interface.com/vendita/en/content/50-bmw-idrive-identification-guide


tu jest kolejne dane, które kolejny raz, poddają w wątpliwość to co wiem, na podstawie daty produkcji.

 

Twoja upartość jest zadziwiająca, naprawdę. Odechciewa mi się udziału w tej dyskusji. Ja te urządzenia znam dokładnie, bo montowałem, kodowałem, programowałem i wgrywałem mapy do nich wielokrotnie. Wiem jak wyglądają fizycznie i jak działają, jakie są do nich mapy itd. Skoro Ty wiesz lepiej, to ok. Masz Entrynav Evo4 NBT super duper magic w porywach Evo 5, 6 i 7. A kuriozum osiągnąłeś wklejając link do nawigacji z serii Professional mając Business. Pozdrawiam i żegnam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Ty w ogóle masz pojęcie o czym piszesz?? NBT nie ma nic wspólnego z Entrynav. NBT albo NBT Evo to są nawigacje zupełnie inne niż Entrynav. Przestań już pisać o jakimkolwiek Evo, id4 itd.


Ja osobiście lubię Entrynav, mimo jej prostoty. Na Twoim miejscu zamontowałbym Chińczyka, bo to rewelacyjna opcja i daje kilka ciekawych możliwości, a dzieki temu, że Entrynav ma możliwość fabrycznie pracy na dużym ekranie (mimo, że w F30 nie było nigdy takiej opcji), to i Chińczyk będzie chodził w wersji na szeroki ekran.



Sądze, żę kolega się myli, NBT czy NBT EVO to jednostka sterująca całym systemem entertainment , nawigacją.

Sądze,że mieszasz troszkę pojęcia


https://www.bimmer-tech.net/blog/item/54-bmw-cic-nbt-nbtevo


Tu jest wyjaśnione, mniej więcej, ale w związku z tym, że moje auto jest z połowy 2016, a nowy system wszedł w lipcu 2015, stąd moje pytanie czy to jest już na pewno EVO, a w lipcu 2016 ponownie został updatowany.




https://www.car-interface.com/vendita/en/content/50-bmw-idrive-identification-guide


tu jest kolejne dane, które kolejny raz, poddają w wątpliwość to co wiem, na podstawie daty produkcji.


Twoja upartość jest zadziwiająca, naprawdę. Odechciewa mi się udziału w tej dyskusji. Ja te urządzenia znam dokładnie, bo montowałem, kodowałem, programowałem i wgrywałem mapy do nich wielokrotnie. Wiem jak wyglądają fizycznie i jak działają, jakie są do nich mapy itd. Skoro Ty wiesz lepiej, to ok. Masz Entrynav Evo4 NBT super duper magic w porywach Evo 5, 6 i 7. A kuriozum osiągnąłeś wklejając link do nawigacji z serii Professional mając Business. Pozdrawiam i żegnam. :)

Lubie takich zadufanych .......jakie nawigacje, jakie professional?? INTERFEJS!!! rozumiesz, moze i programujes, montujesz, ale nie rozumiesz zbyt wiele.

To jeszcze raz ci grzecznie wytłumaczę, ze względu na rocznik, nie jestem pewien jaką JEDNOSTKĘ STERUJĄCĄ posiadam, nie będę się zagłębiał w kwestie semantyczne, czy to się nazywa tak, czy inaczej, HUI jest nazywany CIC, NBT, NBT EVO, i tylko tej kwestii dotyczy dyskusja. A skoro nie umiesz odpowiedzieć bez zbędnej agresji to rzeczywiście nie ma sensu żebyś się w tej dyskusji udzielał. Zadałem proste pytanie, oczekiwałem może nie prostej, ale odpowiedzi, nawet jeśli się mylę w jakimś punkcie, a nie bezsensownej agresji i uświadomienia mnie jaki to ja głupi jestem, to wiem bez Twojej pomocy, w żadnym Twoim poście nie zbliżyłeś się do odpowiedzi na postawione na początku pytanie.


https://www.bimmer-tech.net/blog/item/101-basic-bmw-navigation


Z tego wynika, że to o co się tak pieklisz to są systemy nawigacji, a mnie cały czas chodzi o typ interfejsu

Zresztą sam się już pogubiłem w tym wszystkim

Chciałbym to jakoś usystematyzować

Tak definitywnie mam enrtynav, czy to jest powiązane z ID4? czy niekoniecznie? To co to w takim razie są NBT i NBT EVO?? dlatego pytam, po to jest to forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja Ci to od początku tłumaczę, ale Ty nie przyjmujesz tego do wiadomości. Ubzdurałeś sobie coś w głowie i klepiesz to do znudzenia swoje teorie.


Powtórzę ostatni raz, wątpię, że coś to zmieni, ale ok.


Tzw. HU, czyli Head Unit, to jednostka główna odpowiadająca za system multimedialny w BMW i obsługę funkcji samochodu, z poziomu i-drive. Ekran w tym przypadku to tylko wyświetlacz i nie ma związku z HU. Urządzenie to nie musi wcale zawierać funkcji nawigacji, tak jak np.Twój Entrynav, który występuje również w wersji bez nawigacji, jak i poprzednie wersje najprostszych HU w BMW.


Powtórzę, po raz kolejny. Entrynav, czyli HU dla wersji Business oraz Radio Professional, to jednostka nie mająca nic wspólnego z urządzeniami systemu Professional, czyli CIC, NBT, NBT Evo id4, id5, id6. To jest kompletnie inny Head Unit. To, że menu wygląda podobnie jak w CIC albo NBT, nie oznacza, że te urządzenia mają cokolwiek ze sobą wspólnego.


To, że HU Entrynav, może obsługiwać duży ekran w F30, wynika z tego, że w niektórych modelach, jak np. X1 F48 albo X2, wprowadzono cztery typy tych systemów. Prosta jednostka bez nawigacji (mały ekran), prosta jednostka z nawigacją i małym ekranem, prosta jednostka z nawigacja i dużym ekranem oraz nawigacja Professional (tylko z dużym ekranem). Prosta jednostka to właśnie ten Entrynav, który otrzymał możliwość pracy na dwóch typach ekranów i tak też został napisany cały system, który może pracować też na ekranie szerokim, z dzieleniem funkcji itd. Poprzednie podstawowe HU nie miały takiej opcji.


Wybij sobie raz na zawsze z głowy swoje teorie i przeczytaj uważnie co napisałem wyżej. Najlepiej kilka razy. Jeżeli nadal uważasz, że masz NBT, Evo, id4 albo cokolwiek związane z HU z serii Professional, to ja odpadam z tej rozmowy ostatecznie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest odpowiedź (moze poza tymi osobistymi wycieczkami) jakiej oczekiwałem, teraz wyjaśniłeś to w miare jasno i rzeczowo, bez zbędnej ekscytacji. Nie sądziłem, że bmw tak to skomplikuje, wydawało mi się oczywiste, że HUI, bez względu na typ systemu/head unit, będzie taki sam, jak widać myliłem się, zwracam honor i chylę czoło, mogłeś tak od początku, nie byłoby tej dyskusji.

Konkludując, mając entrynav z sześciocalowym ekranem, moge zmienić na 8.8", oczywiście z pełną świadomością ułomności tej zmiany w stosunku do wersji professional, lub kupić chińczyka z androidem. Wymiana head unit na professional mija się z celem ze względu na koszty.

Na razie zostaniemy przy samym screenie, ale cały czas biore pod uwage android, czyli kupno jakiegokolwiek 8.8" będzie wymagało tylko kodowania, nawet jesli to bedzie wersja dotykowa, będzie pracować prawidłowo, bez dotyku oczywiście, czy się myle?

A tak BTW, jak wygląda sprawa pokrętła Idrive w wersji dotykowej, da się to dokodować do entrynav?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja Ci to napisałem kilka razy już na początku dyskusji, tylko Ty nie chciałeś przyjąć tego do wiadomości. ;) Zamiast na siłę mnie przekonywać, że nie mam racji, trzeba było zadać odpowiednie pytania.


Duży ekran się koduje i tyle. Nie ma znaczenia czy to Chińczyk czy oryginalny ekran. Co do dotykowego, to głowy sobie nie dam obciąć, ale coś mi się kojarzy, że ludzie mieli problemy i im się wieszał czasami HU gdy do starego typu podłączali ekran dotykowy.


Teoretycznie Entrynav obsługuje kontroler z touchpad'em. Trzeba dołożyć moduł do tego i instalacje. Taka opcja jest w X1 przy Navigation Plus, nie wiem czy to śmignie w F30, trzeba by spojrzeć w schemat, z czym ten moduł kontrolera dotykowego jest powiązany. Jeżeli tylko z samym HU, to powinno śmigać. Odradzam jednak jakiekolwiek inwestycje w takie coś, bo nie jest to warte nawet 100 zł. Kompletnie nieprzydatny bajer. Ludzie chcą to mieć bo lepiej wygląda, podobnie często jak w przypadku dużego ekranu, gdzie nigdy nie wykorzystują jego możliwości, albo klimatyzacji automatycznej, a i tak ciągle grzebią przy pokrętłach ustawiając MAX i MIN itd. używając jej jako manualna. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.