Skocz do zawartości

320d 177KM N47 - silnik do wymiany?


Tymo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Bmw 320d 177KM 2008 przebieg 165tkm.

od około 6 miesięcy ucieka mi płyn chłodniczy. Mechanik nie zauważył wycieku i podejrzewa pękniętą głowicę. Czy ktoś miał taki przypadek? Uszczelka pod głowicą jest nowa, bo była wymieniana przy okazji rozrządu :cry:

W zeszłym tygodniu padło mi również turbo. Oddałem do regeneracji, ktoś radził mi że jeżeli ciepła strona turbo była zaolejona to należy sprawdzić czy nie jest zapchany DPF. Podobno turbo zepsuło się od zapchanego filtra i jest obawa czy nie zepsuje się znowu. Czy wypalanie DPF przy nowym turbo nie uszkodzi go?

Z góry dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Płyn może uciekać na zewnątrz, do komory spalania lub do oleju. Nie jest to bardzo trudne żeby określić. Skoro nie ma oznak na zewnątrz to sprawdź czy oleju Ci nie przybywa. Jeśli nie, to płyn musi być spalany.Wtedy trzeba rozebrać silnik i przejrzeć dokładnie.

Po pierwsze musisz określić gdzie ucieka, raczej nie u tego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak często i ile dolewasz płynu?

Może to zabrzmi śmiesznie ale mając audi a4 miałem podobny problem. Nigdzie nie było widać ubytku a plyn co dwa dni dolewalem bo juz piszczał że za mało go. Przeszukałem wszystko i nic. Mechanik stwierdził ze albo pompa albo pekniety blok. Zalamka. Ojciec namówił mnie na dokładne oględziny auta. Sprawdziliśmy wszystko. W końcu i na rozgrzanym do 90 stopni silniku. Okazalo sie (lustereczko na preciku) ze opaska zaciskowa byla poluzowa na wezu do ktorego byl slaby dostep. Silnik goracy to i plyn parowal, nigdzie ani kropelka nie kapła ;)

Śmieszne ale prawdziwe.

A meches juz mi kosztorysy na groba kasę robił wrrrrrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Czy ktoś z Was korzystał może z usług firmy z Nowego Sącza - wymiensilnik.pl ? Szukam opinii na temat tego warsztatu.

 

W aucie stwierdzono b.duże ciśnienie w układzie chłodzenia, wyciekający od czasu do czasu płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym i niestety spaliny w płynie chłodzącym... Nie kopci na biało, nie paruje z korka oleju, nie ma żadnych innych objawów. Auto normalnie przyspiesza i stabilnie pracuje na biegu jałowym.

Diagnoza: prawdopodobnie uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą, pękła głowica albo/i blok silnika. Auto z 2008r. regularnie serwisowane w aso z potwierdzonym przebiegiem 140kkm.

 

Zrobiłem reserach w firmach zajmujących się sprzedażą/montażem silników i co się okazuje - ponoć bardzo często trafiają do nich właściciele bmw z silnikami N47 uszkodzonymi w podobny sposób - mowa o powtarzających się przypadkach pęknięcia bloku pomiędzy 2 a 3 cylindrem...

 

Najlepiej zatem szukać innego silnika :?: Wiem, że nie ma się czym chwalić ale dziwi mnie jednak fakt, że na samym forum tak mało jest informacji o tej, dosyć powszechnej w opinii warsztatów usterce w N47 :roll:

Edytowane przez corner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy raz słyszę o takim przypadku w N47. Zerwany rozrząd się zdarza (szczególnie przy Twoim "potwierdzonym" przebiegu) ale jakieś pęknięcia głowicy to nie. Na pewno dobry research zrobiłeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę o takim przypadku w N47. Zerwany rozrząd się zdarza (szczególnie przy Twoim "potwierdzonym" przebiegu) ale jakieś pęknięcia głowicy to nie. Na pewno dobry research zrobiłeś?

Sam byłem zaskoczony, że tak mało się o tym pisze. Do głowy by mi nie przyszło, gdyby nie fakt, że osobiście się z tym spotkałem (jeśli to faktycznie ta przypadłość). Notabene kpl rozrząd był w opisywanym aucie wymieniany w ASO jakieś 15kkm temu.

 

W jednej z firm stwierdzono nawet, że nie ma miesiąca, żeby ktoś nie zwracał się do nich z problemem pęknięcia bloku w N47 właśnie pomiędzy 2/3 cylindrem skutkującym m.in. spalinami w płynie.. W żadnym wypadku nie chcę demonizować ale o tym konkretnym umiejscowieniu usterki słyszałem od kilku niezależnych mechaników z różnych stron kraju.

 

Szukając na forum natknąłem się na post użytkownika: teflon, który kilkukrotnie wypowiadał się właśnie w tym temacie np.:

Twoj mechanik poprostu nie wiedzial ze te silniki maja problemy z blokami ! Pekniete tuleje , pekniecie miedzy cylindrami i inne to typowe bolączki N47 . Jaki przebieg masz tego autka ?

 

viewtopic.php?f=73&t=231326&p=1720541#p1720541

 

Kolejny podobny temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=259419 Cyt:

nie kojarzę, żeby w silniku N47 177km komuś uległa uszkodzeniu uszczelka lub głowica. W przeciwieństwie do pęknięcia bloku, które rzadko lecz były przypadki opisywane na forum .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dałem się naciągnąć na kompletny remont głowicy ale nie przyniosło to żadnych efektów - nadal rosło ciśnienie w układzie chłodzenia i wywalało płyn korkiem. Na bloku/cylindrach nie było jednak widać żadnego pęknięcia.

Udało mi się kupić drugi silnik z połowę mniejszym przebiegiem (lit. C) i ten działa już poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corner gdzis kupowales i za ile? Jaka gwarancja?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Kupiłem na allegro ale ile dni spędziłem przed kompem z telefonem przy uchu to można książkę napisać.

Gwarancja niby była ale na szczęście nie musiałem weryfikować czy zadziała w przyp. ewentualnych wad. W przeciwieństwie do mojego znajomego, który kupił już 2 silniki N47 i oba były niesprawne. Zapłaciłem 7,5k za kpl silnik (nie goły słupek) + transport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad sie nie zrywa w 184km co najwyżej szelesci mozesz przymierzyc sie do wymiany :cool2: najwazniejsze że masz poprawiony BLOK SILNIKA !!! a to jest najwieksza bolaczka N47D20A :nienie:

 

To mało widziałeś skoro mówisz że w 184 km się nie zrywa. Nie szerz fermentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrywa nie zrywa mało istotne wazne ze w N47D20C poprawili BLOK SILNIKA synku w bloku N47D20A jest WADA FABRYCZNA mozna załozyc ze 100% tych bloków ulegnie uszkodzeniu w mojej z przebiegiem 193 000 km rozrząd był jak nowy przy akcji serwisowej a padł blok tuleja opadła 1mm w tym szajsbloku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrywa nie zrywa mało istotne wazne ze w N47D20C poprawili BLOK SILNIKA synku w bloku N47D20A jest WADA FABRYCZNA mozna załozyc ze 100% tych bloków ulegnie uszkodzeniu w mojej z przebiegiem 193 000 km rozrząd był jak nowy przy akcji serwisowej a padł blok tuleja opadła 1mm w tym szajsbloku

 

U mnie było ok 140kkm, rozrząd po wymianie w ramach akcji serwisowej i z niewiadomych przyczyn blok prawdopodobnie pękł w którymś miejscu.

Szkoda, że BMW nie przyznało się do tej wady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w piatce pare lat temu blok A strzelił przy 170tys co dziwne rozrząd był w b.dobrym stanie. Silnik wymieniłem na C. W tej chwili ma dopiero około 110tys i na razie cisza spokój. Osobiście nie pchałbym się w remont A tylko wymienił silnik na C i jak rozrząd by dawał o sobie znać to wymienił i cieszył sie z jazdy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.