Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , czy miał ktoś taki przypadek , że TYLKO podczas startu z gazem w podłogę ( mam skrzynię automatyczną ) i tylko na 1 i 2 biegu i TYLKO kiedy silnik przechodzi przez 3500 - 4500 obr/ min, a więc wtedy kiedy uzyskuje największy moment obr ( ciut powyżej 4000 , jest to 2.0 benz n43 ) czuć z tyłu od strony wału , dyfra, pólosi , wibrację i lekkie ciche dudnienie ? Miałem taki objaw w przednionapędowym dieslu i były to wewnętrzne przeguby zużyte . Jest to moje pierwsze auto z tylnym napędem i co tu może takie coś dawać ? Samochód ma oryginalne 137 tys przejechane z czego 110 zrobił pierwszy raczej spokojny właściciel .
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dla zainteresowanych mających podobny problem , sprawę rozwiązała wymiana wału na nowy za jedyne...2800 w ASO :(

Winny był przytarty krzyżak wału niechodzący już płynnie, a , że jest jego intergralną częscią to do wymiany cały wał. Oczywiście są magicy co wycinają ten krzyżak i wstawiają inny , używany niewytarty, ale to jest cięcie , spawanie wału i nie tyle chodzi o wytrzymałośc tego potem ile o wyważenie tego wału , które to sprawia problem i można miec jeszcze gorsze wibracje potem przy kazdej prędkosci nawet. Niewiele osób w kraju umie to wyważyć . Dwa dobre warsztaty od napraw BMW z Trójmiasta ...odradziły mi taką regenerację i polecili jednak wymianę wału. Koszty wymiany 150 pln.

Opublikowano

Niezłe brednie :duh:

Dla tych co nie mają pojęcia krzyżak może i jest integralną częścią wału, podobnie jak dla ASO, które zajmuje się dojeniem kasy.

A na prawdę można go wymienić bez spawania czy cięcia, tylko że Mietek Mistrz Druciarstwa tego nie wie, ani nie ma odpowiedniego sprzętu.

Tylko trzeba poszukać warsztatu, który się w tym specjalizuje. Koszt wymiany + wyważenie to coś w granicy 300-500zł.

Opublikowano
Twierdzisz, że ta część krzyżaka nie od strony dyfra a od strony wału ...jest wymienna bez cięcia ? Mówię o krzyżaku tym bliżej dyferencjału.
Opublikowano

U mnie w benzynie oba krzyżaki wyglądają identycznie, pewnie w automacie jest tak samo.

Tam trzeba zeszlifować te malutkie ząbki, które trzymają okrągłe przykrywki, a pod nimi są segery od łożysk krzyżaka.

Potem przy montażu trzeba na prasie zrobić takie ząbki.

Opublikowano
Jest to rzeźba jakaś jednak. W kazdym razie tak czy z cięciem i spawaniem końcowo trzeba i tak wyważać wał...niejeden już to spartolił . Opinie różne są do efektów tego wyważenia wsród tych co się na zdecydowali . Tyle czytałem i tak mi mowili nie w Aso , tylko w warsztatach ktore sie zajmują tylko Bmw.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to rzeźba jakaś jednak. W kazdym razie tak czy z cięciem i spawaniem końcowo trzeba i tak wyważać wał...niejeden już to spartolił .

To nie jest zadna rzezba a jesli krzyzak jest zabezpieczany pierscieniem segera to nie ma potrzeby takiego walu wywazac.

Opublikowano
Jest to rzeźba jakaś jednak. W kazdym razie tak czy z cięciem i spawaniem końcowo trzeba i tak wyważać wał...niejeden już to spartolił .

To nie jest zadna rzezba a jesli krzyzak jest zabezpieczany pierscieniem segera to nie ma potrzeby takiego walu wywazac.

 

 

Jeśli tak jest jak piszesz, to kupiłem nowy wał bez sensu . Nikt mi tego nie powiedział wcześniej. Jedyne pocieszenie to takie, że z wałem mam problemy na długo z głowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.