Skocz do zawartości

Spadek mocy podczas jazdy w trasie, i ponowny wzrost mocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od niedawna posiadam e46 320d 150km 2004r, kod silnika M47N. i mam taki problem

 

Autem ruszyłem w trasę, po przejechaniu ok 50 km auto straciło moc. Momentami jechałem dość dynamicznie a momentami 100-120 na 6 biegu... W pewnym momencie zrobiłem redukcję na 4 bieg i od tego momentu auto strasznie zamuliło...

O wyprzedzaniu można było zapomnieć. Po przejechaniu może ze 40 km, moc znowu powróciła i każda wciśnięcie gazu reagowało na mój ruch...

 

Na drugi dzień wracałem tą samą trasą... I znowu to samo... Po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy znowu auto straciło moc...

I tak jadąc ok 40 km wyjechałem na kawałem ekspresówki. Na ekspresówce wrzuciłem 5 bieg i gaz do oporu...

Auto udało mi się rozpędzić do max 120km/h i tak jechałem przez 2 min i w pewnym czasie znowu moc powróciła i znowu auto dostało "kopa"

 

Czy ktoś z kolegów miał podobny problem??? Jakieś sugestie co może się dziwnego dzieje.

 

Będę wdzięczny za informacje co może siadać... Hm, może turbina???

 

Autem jeżdzę czasem do pracy, odcinek 10km i nie zauważyłem spadków mocy, wszystko jest ok...

Dopiero wyjeżdzjąc w trasę, i po przejechaniu dłuższego odcinka z prędkością 140-160 km tak się zachowuje jak opisałem

Opublikowano
ja tam wielkim mechanikiem nie jestem, przyczyn moze byc duzo, ale raczej nie turbina(w moim jak turbina siadła to na raz, zaczelo w niej stukac i brak mocy calkiem) przeplywomierz, sztangielke turbiny, katalizator, wezyki podcisnienia,brak cisnienia w kolektorze, czujniki itd. poza tym chyba tych tematow było sporo, jedz do dobrego goscia na komputer i sie sprawa wyjasni

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano
Na kolektorze ssącym od spodu jest czujnik ciśnienia doładowania. Często zdarza się, że dostanie syfu i przekłamuje. Spróbuj go wyczyścić. Dostęp jest dość łatwy. Trzeba zdjąć pokrywy silnika. Włożyć rękę pod kolektor od prawej strony. Tam kest tylko jeden czujnik przykrecony do kolektora jeda sruba. Odkręć i przeczyść.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
A kolega ma EUR4 z elektronicznym sterowaniem turbo czy jeszcze EUR3 na podciśnienie? Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
Ja mam identyczny problem... Kupiłem tydzień temu takie same BMW E46 320D 150 2004. Raz wciska w fotel a raz ma zmuła... Wyczyściłem przeplywkę, zmieniłem filtr powietrza, wyciągnęłem EGR i tam była masakra po prostu, jakieś 2cm przepłyu tylko... wyczyściłem wszystko na błysk. I powiem tak, idzie dużo lepiej i silnik nawet zaczął jakoś ciszej chodzić, lecz problem nagłego spadku mocy pozostał. Poczytałem na forum o tych klampach w kolektorze ssącym i zamówiłem już zestaw zaślepek i będę to zmieniał i przy okazji wyczyszczę kolektor bo tam widziałem, ze też jest masakra... Wydaje mi się że te klapki mogą się zawieszać przez ten syf w kolektorze i po prostu się nie domykają i nie wytwarzają podciśnienia... Ale zobaczymy. Założenie te zaślepki i się okaże... jak jeszcze nie to to trzeba szukać dalej :( :mad2:
Opublikowano
Ja mam identyczny problem... Kupiłem tydzień temu takie same BMW E46 320D 150 2004. Raz wciska w fotel a raz ma zmuła... Wyczyściłem przeplywkę, zmieniłem filtr powietrza, wyciągnęłem EGR i tam była masakra po prostu, jakieś 2cm przepłyu tylko... wyczyściłem wszystko na błysk. I powiem tak, idzie dużo lepiej i silnik nawet zaczął jakoś ciszej chodzić, lecz problem nagłego spadku mocy pozostał. Poczytałem na forum o tych klampach w kolektorze ssącym i zamówiłem już zestaw zaślepek i będę to zmieniał i przy okazji wyczyszczę kolektor bo tam widziałem, ze też jest masakra... Wydaje mi się że te klapki mogą się zawieszać przez ten syf w kolektorze i po prostu się nie domykają i nie wytwarzają podciśnienia... Ale zobaczymy. Założenie te zaślepki i się okaże... jak jeszcze nie to to trzeba szukać dalej :( :mad2:

 

 

A sprawdzałeś błędy w dde?? To by bardzo pomogło ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz tyle syfu i klapki w kolektorze to strach tym jeździć. Zwal ten kolektor jak najszybciej i chociaż zobacz w jakim to wszystko jest stanie. Już nie raz był tu opis, że zaślepki już jechały, ale nie zdążyły dojechać, bo jedna klapka się urwała i silnik do wymiany. Co do usterki to INPA i zobacz jakie błędy i jak LIVEDATA wygląda.
Opublikowano
Byłem u znajomego mechanika i zaczęliśmy od zczytania błędów... wywaliło jakiś czujnik podciśnienia czegoś tam... nie mam teraz tej kartki i nie pamiętam. Ale on mówi że to mogą być różne rzeczy... Wiem że w przedliftowych e46 na turbinie był też jakiś zawór i on siadał a u mnie ponoć jest jakiś elektrozawór tak... ? Coś tam elektronicznie sterowane... Nie znam się aż tak... I powiedzcie mi bo jestem zielony co to jest ta INPA? to program jakiś do zczytywania błędów ? To moje pierwsze BMW i się uczę dopiero :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stąd moje wczorajsze pytanie:

A kolega ma EUR4 z elektronicznym sterowaniem turbo czy jeszcze EUR3 na podciśnienie?

W silnikach z normą spalin EUR3 turbo jest sterowane zaworkiem podciśnienia, który znajduje się na kielichu. Z czasem ulega zasyfieniu i nie steruje już turbiną jak trzeba.

 

INPA+ DIS to program diagnostyczny dla BMW.

Opublikowano
Stąd moje wczorajsze pytanie:
A kolega ma EUR4 z elektronicznym sterowaniem turbo czy jeszcze EUR3 na podciśnienie?

W silnikach z normą spalin EUR3 turbo jest sterowane zaworkiem podciśnienia' date=' który znajduje się na kielichu. Z czasem ulega zasyfieniu i nie steruje już turbiną jak trzeba.

 

INPA+ DIS to program diagnostyczny dla BMW.[/quote']

 

Aha... No to dzięki za wytłumaczenie... wiem na 100% że mój mechanik na pewno nie ma takiego programu :P .Ma jakiś uniwersalny na pewno... Wiec muszę znaleźć kogoś kto ma... :(

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Tak , widziałem wczorajsze pytanie ale na nie nie odpowiadałem bo nie mam najmniejszego pojęcia

 

Poczytałem wątek który założyłem i nie mam innego wyjścia... Auto będzie stało do puki do nie go nie zajrzę ... bo jak ktoś napisał " aż strach nim jeździć"

W pierwszej kolejności muszę sprawdzić stan:

czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym

Przepływka

Zawór EGR

Kolektor ssący - zaślepki

 

Postaram się to rozebrać i oczyścić i sprawdzić stan tych klapek

 

Jak to nie pomoże to będę się martwił dalej, ale pierwsze muszę wiedzieć czy nie ma tam za dużo syfu...

 

Auto kupiłem 5 miesięcy temu a przebieg 238 tyś wiec przydało by się zajrzeć...

 

Mam tylko nadzieję że nie oderwała mi się jeszcze żadna klapka :-)

Edytowane przez Rybol77
Opublikowano

Dla zainteresowanych podaje linki co udało mi się znaleźć w tym temacie

 

Link do czujnik ciśnienia doładowania viewtopic.php?f=69&t=294744&start=15

Link do elekrto zawór turbiny http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=10111

Link do zaślepienia kolektora ssącego bez użycia zaślepek http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

Link do demontażu kolektora http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=59400

 

Hm, "Czyli EUR4 na pewno i sterowanie elektroniczne turbiną." to lepiej czy gorzej ?

Opublikowano

OK, dzisiaj zrobiłem pierwsze podejście i...

 

Zatrzymałem się na:

Od zaworu EGR odchodzi jeden przewód i idzie w dół... hm, co dalej... nie mam pojęcia....?

I powiem szczerze,,, on nie jest zabrudzony, on jest zaje.... brudem !!! kupiłem 2 butle benzyny ekstrakcyjnej i pędzelkiem będę czyścił

Aż się boje co będzie jak zdejmę kolektor... na razie robota stanęła z powodu tego przewodu bo nie wiem co dalej oraz brak odpowiednich kluczy 10 i 11... Jutro jadę do sklepu

Proszę o informację jak odłączyć ten kabel od zaworu EGR

Opublikowano
Realoem.com wpisujesz 7 ostatnich cyfr vin'u i tam masz wszystko pięknie każdą część pokazaną i opisaną.
Opublikowano

OK, poradziłem sobie... zdjąłem rurkę :-) Nawet dobrze poszło

 

tylko że odłączyłem aku i zamknąłem klapę ... i już jej nie mogę otworzyć... :-( a w bagażniku jest aku...

Ok, zmęczony już jestem, jutro tez jest dzień :-)

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-03-2002-E46-BMW-320d&diagId=11_3327 tu masz linka nr 16 to czujnik cisnienia. Spróbuj kluczykiem :duh:

 

taka, tak wiem, gdzieś na forum znalazłem już ten temat zwiazany z tym czujnikiem... viewtopic.php?f=69&t=294744&start=15

Wczoraj odpiąłem od niego wtyczkę, dzisiaj postaram się wyjąć kolektor im jak go wyjme to zapewne z tym czujnikiem... Odkręcę go i wyczyszczę

 

Dzięki za info i za link Realoem.com

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Wracając do tematu to uporałem się z moim E46 320D. Sprawdziłem wszystko co się da jeśli chodzi o spadki mocy ale jednak okazało się najgorsze... Zatarty wałek turbiny... Koleś ponoć kumaty który mi regenerował turbinę stwierdził że to, że się wałek zatarł to jest wina silnika ( mówił o wtryskach) lub przytkany wydech... Okazało się faktycznie że mam nie przytkany a zapie...ny katalizator... Więc się go pozbyłem. Teraz silnik pięknie chodzi, turbinka gwiżdżę jak zła i autko zapierdziela jak wściekłe... Przy okazji wywaliłem klapki z kolektora ssącego wyczyściłem wszystko i mam nadzieje, że trochę sobie pojeżdżę :P . Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.