Skocz do zawartości

E90 320D M47N2 - turbo padło na trasie - pomoc w naprawie


lukk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wczoraj jadąc z Warszawy do Przemyśla padła mi turbina. Podczas jazdy turbina zaczęła dziwnie gwizdać, auto straciło moc. Żadne kontrolki na desce się nie zapaliły. Przejechałem kawałek, świstanie ustało. Podejrzewam, że turbina wyłączyła się całkowicie. Na najbliższej stacji sprawdziłem poziom oleju, było ok 3/4 na skali.

 

Teraz jestem w Przemyślu przez najbliższy tydzień i muszę naprawić auto tutaj na miejscu, żeby jakoś wrócić do Warszawy. Chcę kupić nową turbinę oraz części jakie będą potrzebne.

 

I tutaj potrzebuję koledzy Waszej pomocy:

 

1) Warsztat

Znalazłem w Przemyślu warsztat Turbo-Przemysl.pl (http://www.turbo-rzeszow.pl/kontakt.html). Może macie jakieś doświadczenia z tym warsztatem?

 

2) Zakup nowego turbo

Na realoem jest następujący wykaz części (dla mojego samochodu):

 

01 - AT-Turbosprężarka tylko w połączeniu z (11657795499)

-- Turbosprężarka Additiv - 20G (83192362168)

-- Zest. mont. turbosprężarki - VALUE LINE (11652362145)

01 - AT-Turbosprężarka tylko w połączeniu z - REMAN (11652287496)

-- Turbosprężarka Additiv - 20G (83192362168)

-- Zest. mont. turbosprężarki - VALUE LINE (11652362145)

 

Teraz kilka pytań:

- Czy to oznacza, że do mojego silnika M47N2 są dostępne dwie różne sprężarki, o nr-ach części 11657795499 i 11652287496?

- Turbosprężarka Additiv - 20G - 83192362168 - co to jest za część i czy muszę ją dodatkowo kupić?

- Czy ten zestaw montażowy (11652362145) też potrzebuję kupić?

- Czy powinienem szukać turbinę firmy Mitsubishi, czy firma nie ma znaczenia?

 

Na allegro znalazłęm taką do M47N2:

http://allegro.pl/show_item.php?item=5782438643

Myślicie, że będzie się nadawać?

Wybaczcie ignorancję, ale co oznacza "REMAN"? Pojawia się to również na wykazie z realoem.

 

A tutaj znalazłem taką:

http://www.turbosprezarki-nowe.pl/bmw/320d/turbosprezarka_mitsubishi_20_d_49e9035209_49s3505671_4913505610_4913505620_4913505630_4913505640_4913505641_4913505650_4913505651_4913505660_4913505670_4913505671_11654716166_4716166_1165779549907_11657795499_7795499_7795498_779549807_779549907_1165779549.html

Jest niby do M47TU2 ale nr-y części się zgadzają (11657795499 oraz 11652287496).

Czy to oznacza, że turbiny do M47TU2 pasują również do M47N2?

 

3) Dodatkowe elementy potrzebne przy wymianie turbo

Oprócz filtrów, oleju, turbiny, co jeszcze może być potrzebne? Ten zestaw montażowy?

Jakieś dodatkowe węże, uszczelki?

 

4) Co jeszcze powinno się zrobić:

Oprócz wymiany filtrów, oleju. Jakieś czyszczenie przewodów, dolotu? Wymiana odmy?

 

Może ten temat będzie również pretekstem, żeby opisać co w podobnej sytuacji powinno się zrobić. Np. kontynuacja jazdy czy od razu laweta? Poczytałem trochę na forum, i konsekwencje kontynuacji jazdy mogą być bardzo duże. Mam nadzieje, że u mnie skończy się tylko na turbo...

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do skrótu REMAN jest to Remanufactured czyli regenerowana. Ogólnie kupując oryginalną turbine bmw kupujesz regenerowaną ale nie należy mylić regenerowanej ASO od regenerowanej u jakiegoś tam pana miecia z serwisu Turbo-Janusz bo to dwa różne światy.

 

Jeżeli masz gotówke to kupuj nowe ori, byle nie regenerować tego co masz i nie kupować już zregenerowanej. Tematów na forum od groma a znaleźć zakład który dobrze Ci zregeneruje to tak jak by znaleźć święty gral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie skrótu. Oczywiście chodzi mi o zakup nowej turbiny. Dlatego szukam warsztatu, który wymianę zrobi to jak należy.

 

W moim poprzednim poście zadałem sporo pytań, ponieważ nie jestem pewny jaką dokłądnie turbinę kupić i co dokładnie oprócz samej turbiny należy jeszcze wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno turbo. do tego uszczlki od przewodów olejowych i ewentualnie uszczelka kolektor-turbo. TO by było na tyle. Samego przewodu olejowego bym raczej nie zmieniał aczkolwiek sprawdź jego stan bo czasami lubią parcieć.

 

Pamietaj także o dobrym wypłukaniu inercoolera od wewnatrz i tutaj bym radził Ci przypilnować z tym serwis bo często im sie nie chce tego robic albo robia to po łepkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

 

Kupiłem nowe turbo tutaj (za cenę 3000 pln):

http://www.turbosprezarki-nowe.pl/bmw/320d/turbosprezarka_mitsubishi_20_d_49e9035209_49s3505671_4913505610_4913505620_4913505630_4913505640_4913505641_4913505650_4913505651_4913505660_4913505670_4913505671_11654716166_4716166_1165779549907_11657795499_7795499_7795498_779549807_779549907_1165779549.html

Do tego wszystkie filtry oraz olej. Żadnych innych części nie kupowałem. Potrzebne uszczelki załatwiał warsztat.

 

Wszystko zrobione w turbo-przemysl. Wymienili części, wyczyścili dolot, interkuler, itd. Kolektora ssącego nie czyścili bo nie był zasyfiony (ostatnio był czyszczony).

Przemyli trochę silnik, skasowali błędy (było ich sporo w module silnika). Po jeździe testowej żadne błędy się nie pojawiły.

 

Po wyjęciu starej turbiny, okazało się, że miała spory luz wzdłużny. Wg serwisu: możliwe przyczyny uszkodzenia turbiny:

- zbyt rzadka wymiana oleju (najlepiej wymieniać co 10k km)

- zapchany filtr dpf (ja ostatnio wymienialem, ale poprzedni jeździł jakieś 197 tys. km. Po wymontowaniu okazało się, że był zapchany, ale żadnych błędów dotyczących dpfa nie miałem)

- zapchany filtr powietrza

- przy zapchanych filtrach wirnik jest wypychany w jedną albo w drugą stronę, stąd powstaje ten luz wzdłużny.

Podejrzewam, że to właśnie zapchany dpf mógł być potencjalną przyczyną awarii. Wychodzi na to, że warto raz na jakiś czas sprawdzać luzy wirnika. Żeby odpowiednio wcześniej wykryć potencjalne problemy.

 

Jeśli chodzi o jazdę to nie widzę żadnej różnicy. Auto chodzi tak samo z nową turbiną jak chodziło ze starą. Czyli jest OK :-)

Jak dla mnie nowe turbo świszczy podobnie jak stare (nie ciszej niż stare). Co pokazuje, że po dźwięku turbiny nie da się rozpoznać jej stan.

 

Właściciel warsztatu próbował namówić mnie na regenerację. Twierdził, że mają taki sprzęt, który pozwala zrobić to jak należy. I że robią tego typu turbiny 10 tygodniowo.

Poza tym mówił, że przy zakupie nowej turbiny często stare turbiny, które są brane w rozliczenie, są niszczone. I płacą za to firmy produkujące turbiny. Żeby eliminować regeneracje turbin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze ze u nich nie zregenerowałeś bo po prostu chcieli na tobie więcej zarobić, moze i sprzęt maja ale na 90% z turbina w ciagu roku by cis zaczęło się dziać i ci z reklamacja? Na 100% by powiedzieli, ze to twoja wina i by dali co najwyżej ułoży pare zł. na kolejna regeneracje. To, że robią 10turbun tygodniowo nie oznacza, że wszystkie 100% jeździ bez zarzutu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kupując oryginalną turbine bmw kupujesz regenerowaną ale nie należy mylić regenerowanej ASO od regenerowanej u jakiegoś tam pana miecia z serwisu Turbo-Janusz bo to dwa różne światy.

 

Powiedz mi kolego skad masz takie informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tajne informacje które mam są z katalogu BMW. Jest nawet napisane, że turbo jest regenerowane. To chyba wszyscy już wiedzą, że w BMW tez kupujemy regenerowane ale podejrzewam, że na oryginalnych częściach mitsu czy garretta a nie jakiś tandetny melet czy jakoś tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.