Skocz do zawartości

E90 320i Black Sapphire by 2w4w


2w4w

Rekomendowane odpowiedzi

Opowiedz jak to było z tymi gośćmi z Auta z Niemiec? Te ich filmiki są mega rzadkie, jakby się nie znali w ogóle na samochodach, w żadnym nie ma jakichś konkretniejszych technicznych oględzin - ja bym im chyba nie zaufał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mg123 ciężko byłoby się z tobą nie zgodzić ;) No dobra, poniżej moja przygoda :)

 

Zacznijmy więc od opisu usługi/wsparcia :

 

naprawdę bezwypadkowego, ze sprawdzoną historią

z niecofanym, 100% oryginalnym przebiegiem

z pewnego źródła od uczciwego sprzedawcy z Niemiec

profesjonalnie przetestowanego przed zakupem

w nienagannym i zweryfikowanym stanie technicznym

z gwarancją bezpiecznej transakcji i zwrotu auta

 

I dalej przy weryfikacji ogłoszenia z opisu na stronie:

 

Pkt. 1

"Weryfikacja sprzedawcy, auta, VIN, wpisów w książce serwisowej, przebiegu, historii napraw"

Pkt. 2

"Weryfikujemy książkę serwisową w serwisach, w których miały być dokonywane naprawy zgodnie z wpisami. Sprawdzamy, jakie informacje na temat przebiegu, napraw, historii powypadkowej dostępne są w autoryzowanych serwisach danej marki poszukiwanego auta"

 

Zakres usług wygląda bardzo profesjonalnie i obiecująco, nie ukrywam więc, miałem spore oczekiwania dotyczące profesjonalizmu i jakości weryfikacji auta. Jednak na etapie samego uzyskiwania informacji o potencjalnych sprzedających pojawiły się pierwsze rozjazdy oczekiwań z rzeczywistością. Po kolei odnosząc się do powyższego, pierw Pkt. 1:

 

Weryfikacja sprzedawcy:

Nie wnikam w jaki sposób weryfikowany był sprzedający, ja wybierałem oferty tylko od osób prywatnych. Zwrotnie otrzymywałem info jakiej narodowości jest osoba oraz którym jest właścicielem, i to tyle.

 

Weryfikacja auta (rozmowa telefoniczna):

Nie wiem jak się odbywała. Nie otrzymywałem nic ponad to co było w ogłoszeniu chyba że o coś specjalnie prosiłem. Prawdopodobnie luźna rozmowa

której celem było wychwycenie jakiś niepokojących symptomów - tak zakładam. Wiem na pewno, że rozmowa skupiała się również na negocjacji ceny, jest istotne przy zakupie (dzielimy się po 50% z tego co zostanie utargowane). Weryfikowana była dostępność właścicieli w okolicach terminu wyjazdu.

 

VIN

Moim zdaniem nic po VINie nie było sprawdzane gdyż Panowie nie znali go. W początkowych weryfikacjach musieli zadzwonić ponownie albo poczekać aby go uzyskać a potem dołączyłem go do listy pytań którą sam przygotowałem do weryfikacji kolejnych ogłoszeń.

Wpisów w książce Serwisowej, przebiegu, Historii napraw

Nie mi nie wiadomo o takiej weryfikacji.

 

 

Pkt. 2

Tu również mi nie wiadomo o takiej weryfikacji. Książka serwisowa była oglądana dopiero na żywo więc w mojej ocenie ten obszar nie istniał, nie był poruszany. Może to zupełnie inna usługa ;) a szkoda bo na to najbardziej liczyłem płacąc zaliczkę.

 

 

Jedziemy po auto. Co wchodzi w zakres usługi:

 

Odbiór klienta we Wrocławiu lub Poznaniu, transport do wybranych aut,

Tak tu wszystko OK

oględziny auta, jazda próbna,

Pan przejechał się samochodem powiedział że wszystko jest OK. Ja również się przejechałem ale nie znam się na tym więc nie miałem nic do dodania.

sprawdzenie stanu technicznego, dokumentacji oraz historii samochodu,

Auto wjechało na podnośnik Pan który przejechał się samochodem popatrzył powiedział że wszytko jest OK przy okazji wskazał delikatny wyciek którego źródło było ciężko wskazać (o tym pisałem już w wcześniejszym poście). Drugi Pan chodził czujnikiem lakieru następnie powiedział mi że auto nie ma szpachli ani nie było lakierowane - do tego wrócimy na koniec jeszcze. Moje wrażanie jest takie że ja nie czułem satysfakcji z jakości sprawdzenia stanu technicznego. Usłyszałem również, że jak jedzie się po samochód w Niemczech od prywatnej osoby z wyższego zakresu cenowego to prawdopodobieństwo że coś jest nie tak jest minimalne a na polaków sprawdzających samochód tak dokładnie jak w auto w polskim komisie niemieccy właściciele patrzą jak na debili. Książka serwisowa została przejrzana i przetłumaczona mi.

pomoc w negocjacjach cenowych oraz zawarciu umowy, tłumaczenie rozmów,

Tu panowie są zajebiści :) w związku że dzielimy się wynegocjowaną kwotą w przypadku zakupu ich umiejętności negocjacyjne są naprawdę na świetnym poziomie. Obie strony z tego korzystają.

pomoc w uzyskaniu tablic wyjazdowych wraz z ubezpieczeniem,

Wszytko OK

pomoc w sprawdzeniu auta w ASO lub stacji diagnostycznej (opcjonalnie),

Jeśli chcesz na swój koszt i jeśli ASO będzie miało czas na to to OK. Generalnie odradzane mi to było ale decyzja należała do mnie.

asekuracja na autostradzie w drodze powrotnej do kraju na wypadek, gdyby klient potrzebował jakiejkolwiek pomocy po stronie niemieckiej.

Tu wszystko się zgadza

 

 

Po powrocie do PL przy odbiorze samochodu z detailingowego czyszczenia wnętrza zacząłem rozmawiać z lakiernikiem o polakierowaniu zderzaków (odnowieniu bo widać na nich 9 letnią eksploatację) i generalnie zaczął oglądać samochód. W pewnym monecie mówi że błotnik i tylne drzwi pasażera były lakierowane i pokazuje ślady odcięcia klaru... ja w szoku... "Jak to samochód został sprawdzony dokładnie czujnikiem i nie ma ani jednego elementu lakierowanego!" Ogląda dalej, "Drzwi kierowcy były lakierowane i mogą posiadać szpachlę" Szczęka mi opadła. Nie wierzę i proszę o przyniesienie mi miernika lakieru, miernik zostaje przyniesiony a wskazania na wyżej wymienionych elementach ~220... :evil:

 

Telefon, maile do aut-z-niemiec. Ostatecznie kończy się moim oczekiwaniem obniżenia ceny części usługi z tytułu rękojmi. Cześć ceny związana była z ich prowizją przy negocjacji w przypadku mojej decyzji o zakupie. Całość trwała 4 miesiące, ponieważ były z ich strony zastrzeżenia co do wiarygodności faktu lakierowania, umówiliśmy się że wskażą rzeczoznawcę samochodowego z Warszawy który przygotuje ekspertyzę ale nie bardzo mieli czas na szukanie a Ci których znaleźli nie byli zainteresowani wykonaniem takiej usługi. Sprawy wiozłem więc we własne ręce. Sam zaproponowałem 3 firmy zajmujące się rzeczoznawstwem samochodowym. Wybrali jedną z nich została sporządzona ekspertyza która potwierdziła fakt lakierowania elementów. Koniec końców otrzymałem przeprosiny, tłumaczenie dlaczego ich ocena stanu lakieru była inna a ostatnio umówione 1000 zł. Do sprawy podeszli honorowo bo przecież mogliśmy wojować w sądzie cywilnym.

 

http://images78.fotosik.pl/871/278a9e65f278ddfcgen.jpg

 

Nie chce nikomu sugerować czy powinien czy nie powinien skorzystać z ich usług. Każdy niech podejmie decyzję sam. Generalnie jakimś wparciem zdecydowani są, ale czy wartym wydania takich pieniędzy jakie sobie życzą a usługa jest na poziomie jakim piszą... nie wiem, ja mam mieszane uczucia. W każdym razie Panowie mają na pewno dużo zadowolonych klientów bo jak się jedzie do Niemiec i nie szuka się najtańszego szrota to siłą rzeczy kupi się dobre auto, to nie Polska.

 

+1 nie bierz ultera, zrob cos pod wymiar (MG jak sugeruje BTK sa najlepsze , jak ci daleko na slask to w wawie tez daja rady) albo bmw performance/Eisenmann/ Supersprint

 

Co miałeś na myśli piszą że w Wawie też dają rady ? :) MG ma tu jakąś filię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh u mnie plany i priorytety zmieniają się tak, że widzę iż średnio idzie mi trzymanie się listy "to do" bo więcej tam nice to have niż must have. W każdym razie jakiś czas temu zostałą pokazana mi ruda na samochodzie... :shock: pamiętam ten dzień jak dziś, prawdziwa potwarz :?

Możecie też skontrolować jak to wygląda przy waszych autach ale u mnie przy każdym odpływie wody z drzwi wygląda podobnie:

 

http://images75.fotosik.pl/884/327123f77af8d0d9gen.jpg

 

Postanowiłem zrobić to póki jest to kosmetyka od wewnętrznej strony drzwi. Auto w przyszłym tygodniu idzie do lakiernika, drzwi będą zdejmowane, silikon fabryczny wycinany, cały próg od wewnętrznej strony czyszczony, baza, podkład, lakier a do środka przez odpływy wprowadzony zostanie środek zabezpieczający antykorozyjnie (nie pamiętam jak się nazywał, napiszę po wszystkim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://images75.fotosik.pl/884/327123f77af8d0d9gen.jpg

 

Możecie też skontrolować jak to wygląda przy waszych autach ale u mnie przy każdym odpływie wody z drzwi wygląda podobnie:

u mnie wygląda tak:

http://i.imgur.com/2l94xvY.jpg

...Auto w przyszłym tygodniu idzie do lakiernika, drzwi będą zdejmowane, silikon fabryczny wycinany, cały próg od wewnętrznej strony czyszczony, baza, podkład, lakier a do środka przez odpływy wprowadzony zostanie środek zabezpieczający antykorozyjnie...

Sądzę, że robisz sobie niepotrzebne koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde no u Ciebie wygląda to ewidentnie lepiej niż u mnie. Gdybym miał tak jak ty to nic bym nie robił, nie masz zewnętrznego ogniska rdzy jak u mnie delikatnie widać... Mechanik mi powiedział, że pod silikonem proces korozji następuje i dobrze zrobić to teraz póki jest to kosmetyka a nie naprawa.

 

B-T-K ale i tak zasiałeś ziarno bo nie lubię niepotrzebnych wydatków... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakiernik na pewno dobrze to zrobi i wyeliminujesz problem na chwilę obecną całkowicie. Z mojej perspektywy zastanawiałbym się na ile to jest warte, jak długo chcę jeszcze zatrzymać samochód itp. Niedawno go kupiłeś także podejrzewam, że w najbliższym czasie nie masz zamiaru się z nim rozstawać tym bardziej, że w planach masz kilka pomysłów, które chciałbyś wcielić w życie. Ze zdjęcia widać, że ognisko korozji nie jest przesadnie duże, może miejscowa zaprawka wystarczyłaby? Nie jestem lakiernikiem i nie chcę w żaden sposób źle podpowiadać, ale podejrzewam że lakiernik te kilkaset złotych za wykonane prace weźmie, a sprawa nie wygląda tragicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cóż jednak zrobiłem to ;) nie wyglądało to tragicznie ale nikt więcej nie powie mi, że rdza je mój samochód - a i zrobione póki to tylko kosmetyka, problem załatwiony raz na zawsze :)

Przy okazji sprawdziłem kunszt lakiernika no i umówiłem się z nim wstępnie (październik) na korektę lakieru + zaprawki na większych odpryskach. Owy lakiernik również pracował w ShineON do którego zawitałem raz na zaopiekowanie się wnętrzem.

 

http://images83.fotosik.pl/35/2a6986dfdd71de04gen.jpg

 

Z końcówką wydechu ciągle mam problem i nie mogę znaleźć niczego właściwego. Te które podawaliście to firmy które produkują profesjonalne, całe układy wydechowe w kwotach 3-10k zł. O ile w wersji >330 to mogło by mieć sens o tyle u mnie chodzi o atrakcyjniejszy wygląd samej końcówki. Myślę o takiej nakładce Nr. 82120398333 albo powrót pomysłu Ultera. Pojerzedzę jeszcze po tłumnikarzach zobaczę co na miejscu mają do zaproponowania bo w internecie nic ciekawego nie ma.

 

Okazało się że opony zimowe które dostałem przy zakupie to jakiś Białoruski shit więc szykuje na zimę zestaw Nokian WR D4 205/55 R16 91H na odnowionych stalowych, pomalowanych proszkowo na czarny połysk felgach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do końcówki tłumika to proponuje podjechać gdzieś lokalnie gdzie robią wydechy z kwasówki nie koniecznie do dużej renomowanej firmy bo taka raz że nie będzie się chciała bawić w samą końcówkę to skutecznie odrzuci Cię pewnie cena, a z gotowców według mnie nic nie wygląda ciekawie (próbowałem rm motors ale nie podchodzi bez przeróbek)

ja mam zrobione tak 2x70 i jest to sama końcówka do oryginalnego tłumika:

http://oi65.tinypic.com/2nq4n83.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś zadowolony z lakiernika? Co dokładnie zrobił? Możesz podać jakiś namiar na niego? Co do odprysków to podejmuje się miejscowego wypełnienia?

 

Zahaczyłem listwą progową na parkingu i niestety pękła. Chciałbym to polakierować ale ze srebrnym podobno same problemy, więc szukam kogoś sprawdzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mg123

Przepraszam, ale nie zaglądałem tu przez jakiś czas (co nie oznacza, że nic nowego robię w mojej 320) i tak jakoś umknęło mi Twoje pytanie. Jestem póki co bardzo zadowolony z lakiernika. Złapałem z nim kontakt w ShineOn gdzie odpowiadał za detaling oraz lakierowanie elementów jeśli klient sobie życzył. Widziałem wtedy jego prace i podobały mi się (były to ciemne elementy). Jeśli chodzi o zakres prac to wyglądał następująco: na początku miał być wycinany silikon (ostatecznie pozostał fabryczny) czyszczenie z rdzy, baza, podkład, kolor + zabezpieczenie antykorozyjne profilu drzwi.

W ten weekend oddałem mu auto na taką 1.5 stopniową korektę lakieru wraz z zaprawkami na odpryskach. Jutro odbieram :cool2:

To prawda srebrny jest bardzo ciężko dobrze zrobić, bez cieniowania raczej się nie obędzie. U mnie na czarnym jest o wiele prościej. Mój tata ma serbrny samochód i miał u niego zderzak robić ale póki co są inne wydatki. Koszt lakierowania elementu u niego to ~350 zł. Jeśli jeszcze chcesz do niego kontakt napisz PW :)

 

Trochę zdradziłem powyżej co robię w tym niesiącu :P przy okazji odebralem felgi z renowacji (3 były do prostowania)

http://images82.fotosik.pl/140/e2c03df549b254cdgen.jpg

 

Dokupiłem śruby w kolorze czarnym żeby komplet zimowy wyglądał w miarę

http://images81.fotosik.pl/140/602d9deea1e8cbd0gen.jpg

 

Opony już przyszły i w przyszłym tygodniu wszystko zakładam ( z wyważeniem z testem drogowym :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Opony założone. W sumie kamień spadł mi z serca bo naczytałem się, że Nokiany made in Russia czasami nie trzymają wzorcowych parametrów. W każdym razie udało się a gdy już wiedziałem, że z oponami jest wszystko ok przyszła pora na test drgań które były jeszcze delikatnie odczuwalne po wymianie drążków, który jednoznacznie potwierdził by czy problem leży w oponach letnich. I tak też się stało. Na zimówkach kierownica nie drga w żaden sposób, a więc na wiosnę czeka mnie zakup opon na przód.

 

http://images84.fotosik.pl/196/1d981572c6b2d7e7gen.jpg

 

Samochód jak pisałem wcześniej przeszedł 1,5 stopniową korektę lakieru której efektu możecie zobaczyć poniżej :) auto odzyskało blask i głębie koloru :8) . Zniknęły wszystkie drobne rysy matujące kolor oraz część głębszych. Wszystkim który nie robili czegoś takiego naprawdę polecam. Az serce rośnie jak się patrzy :cool2: :D :D

 

http://images84.fotosik.pl/196/00ff77aaac3cefaagen.jpg

 

http://images84.fotosik.pl/196/6cd4c3df41d36888gen.jpg

 

To nie koniec :) w miedzy czasie wyrwałem kilka fajnych gadżetów! już nie mogę się doczekać kiedy je zamontuję :twisted:

 

http://images82.fotosik.pl/197/f8e6d81f14281b70gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody po korekcie sa faktycznie piekne a na czarnym to daje niesamowity efekt. Ladnie to wyglada.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ostatni link Depo Smoke, najbardziej pasują moim zdaniem. Led zbyt "nowoczesne" jak na e90, tam nie ma nic led, chyba że podświetlenie tablicy rejestracyjnej w późniejszych rocznikach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna opcja której nie będziesz musiał zwracać to ostatnie kierunki. Kupiłem do swojej jak robiłem korektę model z tych trzech wyżej i niestety są za długi i nachodzą delikatnie na nadkole co powoduje że nie trzymają się kompletnie blachy. Odradzam :P
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za doradzenie, kierunki już zamówione :)

 

Końcówka to oryginalna Osł. końcówki tłumika, chrom 82 12 0 398 333 Jakiś czas temu szedłem przez miasto i zobaczyłem taką końcówkę na czyjeś E90. Spodobało mi się jak to wygląda a że musiałem coś zrobić ze standardowym badziewnym kikutem, nie mogłem się zdecydować jaki tłumik końcowy kupić, nie chciałem się bawić w wymianę dobrego tłumika więc zakupiłem to. Wciskasz i masz efekt WOW :8)

 

Z okazji że mineło pół roku od kiedy posiadam auto, zafunfowałem mu małą niespodziankę którą opiszę na dniach :) mam nadzieje że odwdzięczy się bezawaryjnością i małymi dolewkami oleju :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Bardzo długo mnie tu nie było, jakoś ciężko było mi się zmobilizować i znaleźć czas żeby wszystko opisać. Tym bardziej, że ilośc rzeczy które chciałem opisać rosłą i rosła.. Miałem też sporo wyjazdów o których też wspomnę bo były ekscytujące pod względem motoryzacyjnym :P

 

W pierwszej kolejności jednak trochę nadrobię zaległości :P

 

Listopad/Grudzień 2016

Pamiętacie jak pisałem o małym prezencie dla BWM oto własnie on (najlepiej wejść na stronę MS Detali na FB link poniżej, dla osób bez FB jedna małą fotka z telefonu):

https://web.facebook.com/msdetailing/posts/1220518248028659

 

b80a2f500e768b11gen.jpg

 

Auto trafiło do pasjonata CAR DETAILingu który robi wpspaniałe rzeczy niezwykle dokładnie.

- Na samochód został położony najlepszy wosk Japoński FUSO. Przed woskiem położony został dodatkowo cleaner który wydobył jeszcze więcej czerni i głębi lakieru co widać na zdjęciach.

- Zamontowana nakładka na wydech, zabezpieczona powłoką ceramiczną (zabezpieczenie ceramiką było bonusem który dostałem w prezencie!).

- Dodatkowo naprawiłem zadrapanie na skórze przedniego fotela będące skutkiem eksploatacji.

 

Samochód wyglądał obłędnie! :8)

 

Opony które widać na zdjęciu to nowiutki komplet zimówek. Ponieważ jeśli chodzi o bezpieczeństwo to nie ma drógiej takiej rzeczy na którą mamy wpływ jako użytkownicy to na oponach nie warto oszczędzać ani złotówki! W związku z tym na felgach pojawił się komplet na zimę firmy NOKIAN WR D4 205/55R16 91T 2016. Jedyne opony zimowe posiadające klasę "A" hamowania na mokrej nawierzchni. Oczwiście opony nałożone na felgi z testem drogowym i optymalizacją ułożenia opony na feldze.

 

Styczeń 2017

Niestety samochód dawał odczuć i nadchodzi kres życia akumulatora. Po zakupieniu odpowiedniego akumulatora poleconego przez Maćka z czescidobmw.pl, zacząłem czytać a kodowaniu wgrywaniu informacji o wymianie aku do komputera. Kupiłem kabel zacząłem ściągać oprogramowanie i próbowałem je odpalić z sukcesem na laptopie... niestety nie szło mi to kompletnie. Umówiłem się wiec z Dziquskiem na wymianę aku i update. Boże Święty... ale namęczyliśmy się ze zdjęciem pirotechniki z fabrycznego aku to tylko w naszej pamięci pozostanie... ręce poharatane lecz teraz jak ktoś będzie wymieniał aku w przyszłości będzie miał z górki :)

 

994cc83e5f6cdf1agen.jpg

 

Marzec/Kwiecień 2017

Uwielbiam moment kiedy letnie aluminiowe 17" wypełniają przestrzeń nadkola po zimie :) Jak wiecie przednie dwie opony pozostawiały wiele do życzenia, tetrgo po głebokiej analizie z przodu pojawiły się... Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 94 Y XL, FP w wersji wzmocnionej.

 

Maj 2017

Auto ponownie zawitało do MS Detail na położenie nowej warstwy wosku. Generalnie trzeba było ścierać jeszcze sporo poprzedniego wosku i chłopak powiedział mi że przy tej klasie produktu przyjeżdżanie częściej niż raz na rok nie ma sensu :8) Ponieważ dzień kiedy odbierałem BMW był piękny a ja miałem aparat fotograficzny to nadarzyła się świetna okazja do zrobienia sesji foto i nakręcenia paru ujęć filmowych (miałem zajawkę na naukę montażu filmów)

 

Jednak efekty tej pracy pokaże wam w następnym poście :twisted: ale obiecuje że wyrobie się w tym roku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Obiecałem a życie życiem, sporo wyjazdów i pracy. No i nowe hobby :) kręcenie montaż filmów :P będę chwalił się swoimi nie motoryzacyjnymi produkcjami ale wiosna niebawem, więc BMW idzie jak co sezon na woskowanie i wtedy nakręcę coś fajnego :P


Dziś stuknęło 142 tyś. km. czyli 3,5 tyś. na rok :8) hmmm :twisted:


b68e64e6c1b69935gen.jpg


7551619b42f861begen.jpg


51915d7045d7fd57gen.jpg


839fd8dac80769d5gen.jpg


Doszedłem do wniosku, że przydał by się niewielki dystans na tył, myślę że około 1 cm ktoś coś mógłby doradzić coś konkretnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź :) myślę o tym intenstywnie :8)


Właśnie skończyłem serwisowy weekend. Jakiś czas temu przyszła paczka z czescidobmw a plan był następujący.


1f12c034bc56d2degen.jpg


Piątek - kompletny serwis klimatyzacji. Wybór padł na klimatyzacjasamochodowa.com.pl a skusiły mnie opinie :twisted: Ponieważ po zakupie samochodu nie robiłem kompletnie nic z klimatyzacją, przygotowywałem się na jej gruntowny serwis - jak się okazało niepotrzebnie. Nie trzeba było uzupełniać czynnika ani serwisować elementów układu. Przy maksymalnym chłodzeniu oraz obrotach klimy i 2k obrotów silnika, temperatura generowana przez układ wynosiła 8*C gdzie idealnym wynikiem jest 6*C. Skończyło się wiec na ozonowaniu układu i wymiania filtra kabinowego który był... czysty... no ale miałem nowy.

Sobota - wymiana czystego filtra powietrza na nowy :P oraz zmiana oleju przy 143 000 k km.

Niedziela - zbierałem się do tego chyba półtora roku. W końcu znalazłem motywację a gdy usłyszałem różnicę, to plułem sobie w brodę, że to odwlekałem :evil:


b814867f4a365043gen.jpg


Kiedy wymontowałem basowy głośnik z zestawu Stereo, byłem przerażony jak można w fabryce do samochodu za takie pieniądze wkładać taki badziew. W jakości wykonania, wadze, rozmiarze magnezu w głośniku Stereo i HiFi - wszystko zdecydowanie na korzyść tego drugiego. Oczywiście bezpośrednio przedkłada się to na dźwięk - bass - który schodzi sporo niżej, jest go sporo więcej, w odsłuchu jest ciepły i pełny... po prostu JEST :shock: :D

Akurat mam to szczęście ze w Navi z zest. Stereo jest najmocniejsza końcówka mocy wiec w miarę dobrze napędzane są głośniki HiFi. Po przejściu na pełne HiFi nie mam nic do zarzucenia jakości dźwięku na przednich fotelach :8) :)


W połowie Maja w MS Detail bede pobił ponownie wosk karoseria + felgi a na koniec czerwca wizyta kontrolna/przegląd u Adama w Legionowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Na fali nowego hobby (nagrywanie i montaż filmów) w ramach treningu montażu, zrobiłem w wakacje kilka ujęć ujęć i poskładałem to jak potrafiłem na tamten czas :8) i choć gdybym miał to robić teraz wyglądało by to zupełnie inaczej :P to wrzucam jako alternatywę dla wszystkich pięknych zdjęć które można znaleźć w naszej galerii :cool2:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mały Update :)


Jakiś czas temu pojawił sie dym z rury wydechowej w trakcie przyśpieszania a ostatio kiedy jego obecność standardowo zaczeła towarzyszyć mi w trakcie jazdy postanowiłem zrobić z tym porządek.

Zastanawiałem się gdzie wstawić samochód i ostatecznie wybór padł na:

https://www.facebook.com/zzamilowaniadobmw/

https://www.autokamykbmw.pl/


Zdecydowało przedewszystkim to, że:

- zajmują siętylko BMW

- mają dobre opinie w siec

- są dość blisko mnie :twisted:

- widziałem na FB, że mają doświadczenie w wymianie uszczelniaczy w N46 bez zdejmowania głowicy


Na miejscu właściciciel Marcin pokazał luźny łańcuszek rozrządu i powiedział, że przy okazji uszczelniaczy warto go zrobić go szczególnie, że w pakiecie z uszczelniaczami będzie taniej ponieważ silnik będzie już cześciowo rozebrany. Zdecydowałem się zrobić wiec obie te rzeczy a ponieważ miałem też dość plam oleju pod samochodem, smrodu nakapanego oleju palącego sie na kolektorach i jego dolewania poprosiłem też zlokalizowanie źródeł wycieku/ów i wymianę uszczelek. Tak doszła uszczelki pompy Vacum i miski olejowej. Dla zainteresowanych na priv moge podać koszty wykonanych prac w tym serwisie :8)


Ostateczy zakres:

- wymiana uszczelniaczy zaworowych + wszystkie nowe uryginalne uszczelki (FEBI BILSTEIN)

- wymiana łańcuszka rozrządku (komplet FEBI BILSTEIN)

- wymiana uszczelek pompy Vacum (Oryginal)

- wymiana uszczelki miski olejkowj (Oryginal)


Przejechałem 1.5k km i wszystko jest super :) zero wycieków i zero dymku :twisted: :D na ten moment jestem mega zadowolony :cool2:


Poprosiłem o wykonanie paru zdjęć żebym mógł je wstawić na forum :)


Stary rozrząd

5c156be8a5389778gen.jpg


Bez dekla

af21c5bbcc7c580bgen.jpg


Uszczelka misy

e71284b154ca8c6egen.jpg


Uszczelka dekla

a3791b894788c70fgen.jpg


Dodatkowo kupiłem kilka niezbędnych już dodatków :)

- porządne teleskopy do tylnej klapy - już raz próbowała mnie zabić :P

- oryginalny przycisk otwierania klapy - już prosił się o wymianę ;)

- dywaniki

- olej i filtr (wymiana przy 150k km)


8b9726ca11132e5egen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przyszedł czas na ostatni update w tym wątku. Moja przygoda z E90 dobiega końca. Był to wspaniały okres który pokazał mi co to radość z jazdy i jakie to uczucie, kiedy za każdym razem schodząc do garażu i widząc swój egzemplarz pojawia się odruchowy uśmiech od ucha do ucha :D E90 320i okazał się świetnym wyborem który w rozsądny i bezpieczny sposób wprowadził do świata samochodów tylnonapędowych. Dlatego też nie widzę innej możliwości niż kontynuacja tej ścieżki a nowy rozdział będzie się pisał wraz z zakupionym na początku tygodnia F30 LCI 340i :twisted:



Przechodząc do konkretów:


Wrzesień 2019

Wymiana kloców hamulcowych przód oraz jednego przewodu hamulcowego (na moje pytanie czemu od razu nie wymieniliśmy obu usłyszałem "Bo drugi jest dobry" :P )

3db4a5eb5070ed11gen.jpg


Marzec 2020

Stłuczka z minimalnej prędkości, która w ostatecznym rozrachunku wyszła bardzo na plus :shock: ponieważ zmotywowała do kompleksowej naprawy dzięki której zderzak przestał być wspomnieniem chwil słabości poprzednich użytkowników :8) Naprawa wyszła dość drogo bo 900 zł a to wszystko dlatego, że priorytetem było wyprowadzenie mankamentów obróbką termiczną a nie szpachlą.

47940b911c76c6e5gen.jpg

c0c37c4ca367382bgen.jpg


Lipiec 2020

Padł moduł Bluetooth - problem okazał się dość popularny a forum przyszło z pomocą w diagnozie jak i w namiarze na firmę elektroniczną specjalizującą się w naprawie wspomnianych modułów.

Gdzieś w podwarszawskich lasach utraciłem kluczyk i został mi zapasowy w którym nie działa otwieranie z pilota :evil: Jest to dobry argument do negocjacji ceny :P gdyż do ugrania jest ekwiwalent kosztu kluczyka w ASO. Natomiast to już przyszły właściciel podejmie decyzje czy idzie tą ścieżką czy woli zaoszczędzić dorabiając poza ASO za 1/3 kwoty. Ja rekomenduje zdecydowanie pierwsze rozwiązanie :cool2:


Grudzień 2020

Na pożegnanie umówiona wizyta w MS Detail na

- glinkowanie,

- wosk Fuso na lakier i felgi,

- czyszczenie i zabezpieczenie skór i plastików.


Dodatkowo chciałbym serdecznie podziękować wszystkim wypowiadającym się tutaj, za ich wiedzę, rady i opinie które przyczyniły się do rozwoju mojej E90 :cool2: :twisted: :D :8) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.