Skocz do zawartości

E36 318ti - wide body. Czy warto? Jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim :)

 

Od pewnego czasu chodzi za mną pomysł stworzenia auta do bicia, może występowania w jakichś KJS itp.

 

Robiąc research doszedłem do wniosku, że najlepszą z opcji byłoby E36 318ti. Jest krótkie, ma poniżej 2 litrów, więc na wypadek zabawy w KJS nie będę konkurował z Evo ;).

Problem w tym, że stockowy Compact urodą za bardzo nie grzeszy. A chyba nikt z nas nie chciałby inwestować swoich pieniędzy i czasu w auto, które mu się po prostu nie podoba ;)

 

Przeglądając inspiracje w internetach znalazłem taki projekt

http://i.imgur.com/WLyALVJ.jpg

http://i.imgur.com/6cF9ZqG.jpg

http://i.imgur.com/onsNLnm.jpg

 

I pomyślałem sobie - o, to jest E36 Compact, które wygląda naprawdę spoko. Szczególnie, że konweniuje to z moim pomysłem auta torowego.

 

Zastanawiam się jednak w jaki sposób poszerzyć budę.

Widziałem zestawy z włókna szklanego, ale po pierwsze wyglądają jak z E46, po drugie kosztują koło 10 tysięcy. Dwukrotna cena całego auta :D

Z drugiej strony widziałem używane zestawy na allegro do Coupe za bardziej przyzwoite pieniądze.

Pytanie brzmi - czy E36 Compact od Coupe różni się tylko krótkim bagażnikiem, czy inne proporcje też są zmienione?

 

Druga sprawa - miejsce na koła już mamy, to w jaki sposób te koła rozstawić?

 

Oczywiście, pierwszym pomysłem są dystanse, ale nie jestem zbytnim fanem takiego rozwiązania. Plus - na taką szerokość mam wrażenie, że auto będzie wyglądało jak wielki koks, co nigdy nie robił nóg :D

Inny pomysł, szerokie opony. Dość wysoki koszt, ale nie sądzę aby było najgorzej. Bardziej martwię się o spadek osiągów, bo w tym konkretnym aucie ze zdjęć siedzi V8 z M5 :)

Trzeci pomysł?

Ewentualnie połączenie zarówno przyzwoitych dystansów jak i szerszych kół.

 

Jakie są wasze przemyślenia?

Opublikowano
Co do pasujących elementów to na pewno maska w coupe jest dłuższa. Jak maska to i błotniki. Części z sedana bardziej spasują do compacta niż z coupe.
Opublikowano

jak wyżej więcej gratów pasuje z sedana niż z coupe

 

na tył pasują wahacze z z3 2.8 (z3m też ale są drogie i ciężko znaleźć) i masz 1,5-2,0 cm na stronę + dystans + felga i można sporo ugrać

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mialem kiedys takiego, jezdzil w miale, mial cienkie opony 185. I odradzal bym wkladac zbyt szerokie bo go zamulisz, nie ma on mocy zeby szerokie walce toczyc. A druga rzecz, przy modyfikacjach zrezygnowal bym z lotki bo samochody o takiej mocy z deska na klapie to wedlug mnie malo powazne podejscie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.