Skocz do zawartości

320i Wentylator elektryczny czy visco? W kolko sie kreci.


Damian102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was wszystkich serdecznie! Moze wy mi pomozecie :D

 

Moje BMW to e46 320i 150km benzyna, rok 1998/12 i irytuje mnie jedna rzecz i mam do was 3 pytanka :D

1 - Mam wentylator chłodnicy elektryczny czy visco? (Zdjęcia niżej)

2 - Czy jeżeli mam visco to czy jest normalne, ze wentylator kreci się zaraz po odpaleniu silnika i wyłącza się dopiero razem z jego zgaszeniem?

3 - Czy visco wydaje gdy silnik jest rozgrzany (przy przyspieszaniu) dźwięk podobny do silnego odkurzacza?

 

Szukałem na forum ale ciężko było mi stwierdzić czy mam elektryczny czy własnie visco... Jedni twierdza, ze elektryczny nie powinnien sie krecic a visco owszem. Jak to jest?

 

Pozdrawiam was serdecznie Damian! :)

 

http://i66.tinypic.com/2zz3mut.jpg

http://i64.tinypic.com/15pq1i8.jpg

http://i63.tinypic.com/2wdo6xe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczny mam z przodu od klimatyzacji, ten jak widac jest polaczony z silnikiem, nie wiem sam juz... Przed chwila na innym forum dostalem odpowiedz, ze mam visco i ma sie krecici razem z silnikiem wolniej i po przekroczeniu 100C ma wiac szybciej. To jak to w koncu jest? :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale wygląda to na elektryczny. Mam ten sam silnik 320i 98/12 i mam tylko elektryczny. Z przodu nie mam wiatraka. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie w tym temacie :)

EDIT: jest to możliwe, aby kolega miał dwa wiatraki w aucie z tego samego roku, miesiąca oraz o tym samym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale wygląda to na elektryczny. Mam ten sam silnik 320i 98/12 i mam tylko elektryczny. Z przodu nie mam wiatraka. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie w tym temacie :)

EDIT: jest to możliwe, aby kolega miał dwa wiatraki w aucie z tego samego roku, miesiąca oraz o tym samym silniku ?

 

Moze nie masz klimatyzacji? Juz 3 osoby potwierdzily, ze am Visco i ze wszystko jest w porzadku. Czytalem tez gdzies, ze wiatrak elektryczny moze robic za klimatyzacje i i chlodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale wygląda to na elektryczny. Mam ten sam silnik 320i 98/12 i mam tylko elektryczny. Z przodu nie mam wiatraka. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie w tym temacie :)

EDIT: jest to możliwe, aby kolega miał dwa wiatraki w aucie z tego samego roku, miesiąca oraz o tym samym silniku ?

musisz dokładniej pooglądać i poczytać jak faktycznie wygląda i działa sprzęgło wiskotyczne bo tak się nazywa ten patent dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale wygląda to na elektryczny. Mam ten sam silnik 320i 98/12 i mam tylko elektryczny. Z przodu nie mam wiatraka. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie w tym temacie :)

EDIT: jest to możliwe, aby kolega miał dwa wiatraki w aucie z tego samego roku, miesiąca oraz o tym samym silniku ?

musisz dokładniej pooglądać i poczytać jak faktycznie wygląda i działa sprzęgło wiskotyczne bo tak się nazywa ten patent dokładnie

Wiem jak działa wiskoza. Kolega nie napisał szczegółowo i wszystkie objawy wymienione w pierwszym poście wskazują na uszkodzony sterownik w wiatraku elektrycznym. Natomiast fakt, że błędnie wywnioskowałem iż skoro w moim jest elektryczny a model i rok dokładnie ten sam to u kolegi również taki się znajduje. No ale przyznaje się do błędu i teraz będę świadomy, że w automacie występuje wiskoza i wiatrak z przodu przed chłodnicą. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale wygląda to na elektryczny. Mam ten sam silnik 320i 98/12 i mam tylko elektryczny. Z przodu nie mam wiatraka. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie w tym temacie :)

EDIT: jest to możliwe, aby kolega miał dwa wiatraki w aucie z tego samego roku, miesiąca oraz o tym samym silniku ?

musisz dokładniej pooglądać i poczytać jak faktycznie wygląda i działa sprzęgło wiskotyczne bo tak się nazywa ten patent dokładnie

Wiem jak działa wiskoza. Kolega nie napisał szczegółowo i wszystkie objawy wymienione w pierwszym poście wskazują na uszkodzony sterownik w wiatraku elektrycznym. Natomiast fakt, że błędnie wywnioskowałem iż skoro w moim jest elektryczny a model i rok dokładnie ten sam to u kolegi również taki się znajduje. No ale przyznaje się do błędu i teraz będę świadomy, że w automacie występuje wiskoza i wiatrak z przodu przed chłodnicą. :cool2:

 

ja powiem ci na początku zgłupłem :| bo patrze na foty visco potem patrze pierwsza odpowiedz gość prawie 1000 postów pisze żę elektryk

myśle może to ja się nie znam :mad2:

poza tym ciekawe dlaczego w automatach jest zastosowane visco? a w manualach nie przynajmniej chyba tak jest w e46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale wy robicie zamęt

 

koleś ma normalnie visco i dziala jak opisano już czyli kreci się cały czas a po przekroczeniu ok 100 stopni zaczyna kręcić się szybciej

 

patrząc od przodu ma elektryczny wentylator od klimy ktory także wspomaga visco

 

jeśli chcesz sprawdzić czy visco działa poprawnie to odpal samochód i powinieneś normalnie bez problemu palcem zatrzymać wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale wy robicie zamęt

Powiedziała osoba, która aby się wypowiedzieć potrzebuje trzy posty pod rząd :cool2: Opcja edytuj nadal funkcjonuje.

i nie wypisujcie głupot ze automat ma visco a benzyna nie bo to tak jak by ktoś napisał ze automat jest na kolach drewnianych 5-cio szprychowych a manual na bbs 17
A to rozwiń. Bo dlaczego kolega ma visko i elektryczny a ja tylko elektryczny przy tym samym silniku i nawet roku wydania ? Zamiast spamować powiedz co wiesz pomijając fakt, że wypowiadasz się w temacie, w którym już dawno została udzielona odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie wypisujcie głupot ze automat ma visco a benzyna nie bo to tak jak by ktoś napisał ze automat jest na kolach drewnianych 5-cio szprychowych a manual na bbs 17"

ciekawe gdzie jest napisane o benzynie że nie ma visco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie odświeżę, bo zaciekawił mnie temat. Jak to jest:

1) Czy przy takim samym silniku (np. m54), w jednym egzemplarzu e46 może być elektryk a w innym wisko? Jeśli tak, to od czego to zależy?

2) Jakie są zalety i wady jednego i drugiego rozwiązania?

3) Co byście woleli u siebie? U mnie jest wentylator elektryczny. Mam się cieszyć czy żałować, że nie wisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moze tak byc. Przy AT jest zawsze wisko a przy MT elektryczny, ale czasem tez wisko (chyba), tu nie znam zaleznosci i nie mam pewnosci.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.