Skocz do zawartości

Problem - albo i nie - Temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poczytalem troche na temat temp. silnika i niestety nie znalazlem rozwiazania przypadlosci mojej Beti a miamowicie.

Czasem w gorace dni + koreczki ( choc nie jest to regula ) jak juz dojade i zgasze wozik to na OBC pojawia mi sie "Kuhlwaser prufen" czy jakos tak. Co dziwne wskaznik tem. dziala i zawsze trzyma pion z wychylem max grubosc kreski od pionu. Plyn w zbiorniczku jest ale jest maly problem i moze to tez jest przyczyna.

Na zimnym silniku jest z 3-4 cm powizej kreski "kalk/cold" a jak jest cieply to poziom wzrasta (co oczywiscie jest normalne - jakies 2 cm ).

Pytanie czy zbyt prawdopodobnie zbyt duze cisnienie moze powodowac taki blad ?

Opublikowano
na OBC pojawia mi sie "Kuhlwaser prufen" czy jakos tak.

 

To jest żądanie sprawdzenia poziomu płynu.

 

Na zimnym silniku jest z 3-4 cm powizej kreski "kalk/cold"

 

I jak widać żądanie nieprzypadkowe. Poziom płynu chłodzącego na zimnym silniku powinien być RÓWNY z kreską kalt/cold.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Prawdopodobnie świruje ci czujnik poziomu płynu.Posprawdzaj wtyczkę,być może jest zaśniedziała.Skoro trzyma ci pion wskazówka to wszystko jest dobrze z układem chłodzenia.
Opublikowano
Ja uważam że rapid ma rację. Przecież kolega napisał że nie ma odpowiedniego poziomu płynu w chłodnicy dlatego komp słusznie wyświetla komunikat!!!
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

Poziom jest za wysoki - zgadzam sie ale czemu w takim razie nie wyswietla sie ten komunikat caly czas ? A czy ten czujnik nie wskazuje tylko jak jest za malo plynu ?.

 

Tak czy innaczej wyciagne troche tego plynu i zobaczym jak bedzie

 

Sprawdzalem styki w czujniku i jest OK.

Opublikowano
Poziom jest za wysoki - zgadzam sie ale czemu w takim razie nie wyswietla sie ten komunikat caly czas ?

 

Bo w miarę wzrostu temperatury płyn zwiększa swoją objętość, czyli jego poziom w zbiorniczku dodatkowo wzrasta.

 

Czujnik poziomu ma pewną tolerację - nie reaguje na niewielkie nieprawidłowości w poziomie płynu. Gdyby jej nie miał, musiałbyś nalewać płyn precyzyjnie, jak aptekarz.

 

Przypuszczam, że czujnik działa w obie strony, czyli sygnalizuje poziom za niski lub za wysoki. Ten drugi przypadek też jest niebezpieczny.

 

W starej Warszawie M20 przelanie wody / płynu niczym nie grozi. Nadmiar po prostu wycieknie wężykiem na ziemię.

 

W układzie ciśnieniowym zamkniętym nadmiar płynu nie ma gdzie uciec i w najlepszym razie może "wysadzić" któryś z przewodów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.