Skocz do zawartości

BMW 650i N63 dzwoni, kopci


kmodel99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam BMW serii 6 z silnikiem N63 (650i, 407KM), kupiłem go przy przebiegu około 15 tyś, chyba od samego początku silnik dzwoni. Otwiera się maskę i słychać dzwonienie, mechanik odpinał jakieś wtyczki od zaworów wysokiego ciśnienia (na odpalonym silniku) i wtedy przestaje dzwonić ale załącza się wentylator (do ponownego uruchomienia silnika). Dzwonienie występuje na biegu jałowym, jak dodaje gazu (ale jak dodam gaz i puszcze i silnik "zwalnia" to dzwonienie ustępuje aż do zatrzymania wskazówki obrotomierza, czyli do biegu jalowego).

 

Drugim problemem, który się pojawił ostatnio, to kopcenie. Pewnego razu, pojechałem gdzieś, zgasiłem silnik, po godzine odpalam i bardzo długo kręcił, potem zaczęło smierdzieć benzyną i puścił czarną chmure. Najczęściej zdarzało się to na zimnym silniku (cięzkie odpalanie, zapach benzyny, czarny dym) i kopcił przy mocnym wciskaniu gazu. Kupiłem wtryski (podobno od samochodu po powodzi), wymieniłem w cylindrze 2,7 i 8 (w ISTA odczytaliśmy, że na tych cylindrach pewne wartości odbiegają od innych cylindrów). Lepiej odpala, może minimalnie się trzęsie, ale jeszcze trochę kopci. (kod z wtrysków został wpisany do DME i adaptacja wtrysków też była przeprowadzona).

 

Ktoś spotkał się z problemem pierwszym lub drugim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
To mogą być wtryski a auto nie po powodzi tylko z wypustu 2011 2012, których trzeba unikać jak ognia. Ja myślałem o zmianie na f12 ale doswiadczony mechanik mi stanowczo odradził, chyba że mi brak kłopotów i mam duże nadwyżki finansowe. Poza wtryskami kłopotliwe są tez oczywiście turbiny. Standardem jest konsumpcja oleju w dużych ilościach. Takie to zalety ekologicznych silników, podziekujmy komisji Europejskiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Trochę tutaj nie wchodziłem, ale jednak pomyślałem że napiszę co zrobiłem.

 

Silniki N63 (nie wszystkie ale jednak duża część) posiadają akcje serwisową BMW na wtryski. Auto z USA więc serwisy nie chciały robić, ale udało nam się w Poznaniu u Smorawińskiego. Zadzwoniliśmy, umówiliśmy się na diagnozę, po diagnozie stwierzono ze samochód kwalifikuje się do wymiany więc umówilismy się na wymianę. Samochód rano trzeba było przyprowadzić dali zastępczy (z limitem 100km na dzień a my 100 km to mieliśmy do domu). Odbiór miał być następnego dnia, ale mieli problem, po wymianie wtrysków, jakis czujników i pompy wysokiego ciśnienia, samochód odpalał na chwilę i gasł. Ale po kilku dniach ogarnęli temat, samochód odebraliśmy, wszystko za darmo. Jest lepiej :)

 

A i bym zapomniał, serwis uznał dzwonienie że to normalne, no coż :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.