Skocz do zawartości

Zachowanie silnika przy odkreceniu korka wlewu oleju


kriss020

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakie powinny byc objawy silnika podczas odkrecenie korka wlewu oleju na odpalonym silniku czytakem wiele tematow i zdania sa podzielone ja mam silnik n42 318i e46 z 2003r zalany castrol edge 5w30 i przy odkreceniu korka nic sie nie dzieje dodam ze silnik pracuje rowno wiec czy to jest normalny objaw?biech wypowie aie ktos kto sie zna na tych silnikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik powinien zacząć się dławić. Zdejmij osłonę kolektora i miedzy 2,a 3 kanałem znajduje się przewód od odmy. Sprawdź czy jest drożny. Jeśli nie to masz przyczynę. Jeśli jednak jest drożny przegoń auto na trasie 50km tak jak powinno się bmw jeździć i później sprawdź reakcję na odkręcenie korka lub wyjęcie bagnetu.

Jeśli to nie pomoże to chyba jednak separator oleju do wymiany. Ale tu nie będę mówił, że na pewno bo w tym urządzeniu nie ma zbytnio co się popsuć.

Ewentualnie możesz wymontować, rozebrać, wymyć w benzynie i obejrzeć membranę. Jak będzie cała to złożyć i zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie szukaj dziury w całym jak jest dobrze. U mnie było spore zużycie oleju i falowanie obrotów przy właśnie nie drożnej odmie. Z tym odkręceniem korka wlewu oleju też nie tak do końca że będzie auto źle chodzić. Obroty powinny lekko się zmienić i zaraz wyrównać i po wkręceniu korka również lekkie zachwianie i zaraz się wszystko uspokaja. Zobacz czy masz masło na spodzie korka oleju jeśli tak to masz tez to samo w odmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku po odkreceniu korka silnik zasysa powietrze przez korek i odme dla tego sa te falujace obroty . jesli ci nie faluja to znaczy ze masz zapchana odme . przerabiałem to co rok zimą :/ albo to wyczysc albo wydupcz to i wstaw sobie oil casch tank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam rozumiem ze najpierw mam zmienic odme a po zmianie odmy mam zmienic dopiero sobie olej poniewaz mam juz termin wymiany oleju chce przejsc z castrola edge 5w30 na miller XF LONGLIFE 5w40 mam nadzieje ze to dobry olej.Poczuje róznice w pracy silnika czy pod pedalem gazu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

Co powinno się dziać w sprawnie działającym n42 po otwarciu wlewu oleju przy zapalonym silniku? Przy problemach z odmą będzie zasysało rękę tak? Bo właśnie ostatnio próbowałem w ten sposób zdiagnozować u siebie problem z odmą i właśnie u mnie jest w drugą stronę. Tzn. mocno dmucha po otwarciu korka. To normalne?

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam o pracę silnika tylko o to czy z wlewu będzie dmuchało powietrze. Jeśli z silnikiem wszystko jest ok to będzie to taki lekki wiaterek, czy może na odwrót rękę będzie lekko zasysało? Bo u mnie dmucha dość mocno tak, że aż przesuwa rękę. :) Zastanawiam się czy to nie jest objaw czegoś poważnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

No właśnie zmieniana wczoraj i dalej dmucha. W ogóle wnerwił mnie mechanik bo mu to mu mówiłem, a ten olał w ogóle temat. Ogólnie zrobili mi ostatnio jedno uszczelnienie, pojeździłem 3 dni i zrobił się wyciek w następnym miejscu. Tłumaczyłem gościowi, że chyba robi się gdzieś duże ciśnienie i coś te uszczelnienie wybija, a ten, że auto ma swoje lata i to zbieg okoliczności. To mu mówię, że może to odma bo nie była zmieniania, a ten że by się zgadzało. Później mówię mu o tym dmuchaniu to mi mówi że to może przez cylindry. No i nagadaliśmy się wszystko spoko, a ten później pier...., że mi tylko uszczelki wymieni i muszę patrzyć czy będzie wszystko ok. Musiałem się prosić, żeby mi odmę wymienił. Prosiłem o sprawdzenie kompresji to tego nie zrobił. Jeszcze jedno to wydaje mi się podejrzane, że wymienił odmę tylko z jednym przewodem - tym górnym najbardziej dostępnym. Coś mówił, że te pozostałe są platikowe i nie trzeba? Coś mi się wydaje, że partaczowi się robić nie chce jak trzeba.

 

Na razie niby wszystko jest ok, ale dalej jak otworzę korek przy odpalonym silniku to dmucha. Skoro ma być na odwrót to chyba jest coś grubo nie tak.

 

Pozdrawiam

Piotr Adamczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odma nie była dawno wymieniana - przez okres 60 tyś km, to wymieniamy zawsze kompletną odmę z WSZYSTKIMI przewodami. Po takim czasie one są kruche i łamią się w rękach. Dodatkowo, prawdopodobnie są poprzytykane. Wszystko zależy od tego, kiedy ostatnio była wymieniana. Współczuje mechanika. Bierze pieniądze a jeszcze mu się robić nie chce :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam słów na takich. Nawet mu się kompresji nie chciało sprawdzić, a prosiłem go o to. To PKW w Krakowie, ostatnio dałem pozytywną opinię, ale trzeba będzie ją zmienić gdzie tylko się da, że nie wymienił tych przewodów. Jeszcze ściemnia w żywe oczy. Założę się, że z wymianą tych przewodów było najwięcej roboty i nie chciało mu się tego robić...

 

Edit:

Te 2 przewody od odmy wymienię teraz sam. Z tymi mechanikami to nie ma co rozmawiać, sami partacze, aż się nóż w kieszeni otwiera. Tylko zastanawiam się czy ta nowa odma która założył (jeśli założył) nie pójdzie teraz do wymiany. Pewnie się zasyfiła już od tych starych przewodów...

Edytowane przez BMK
Wulgaryzmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.