Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moze komus pomoze, fotki potem.

Z fabryki moj maly parch wyjechal w konfiguracji 3.0d 218KM.

Modyfikacje przebiegaly na przestrzeni okolo 4.lat (nie spieszylo mi sie)..

 

Skrzynia 6HP26x:

- wymiana tarczek oryginalnych na tarczki Exedy stage 2 http://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/exedy-stage-2-clutches-installed-zf-6hp26-135425/ fotki od jaguara a le to samo bylo u mnie ;)

- wymiana panewek oraz uszczelnien

- w trakcie jest w tej chwili modyfikowana mechatronika (rozwiercana, zmiana zaworow, tloczkow etc.)

 

Wydech:

- kompletnie odbudowany na kwasowke 3", DPF OUT, w miejsce downpipe http://allegro.pl/ShowItem2.php/itemNotFound/?item=5794399891 + tlumiki.

Z pozoru wyglada jak oryginal :) Brzmi nieco glosniej i nizej.

 

Turbiny:

- zakupione od E60 po lifcie, kompletnie odnowione i strona zimna "hybrydzona" o okolo +30% wydajnosci (chociaz mysle nad wzmocnieniem obu turbin po obu stronach po bandzie)

- drobna modyfikacja wyjscia rury z oryginalnej na modyfikowana aby pozbyc sie bledow oryginalnego osprzetu

- dodatkowo wymiana podstawy sprezarki klimy i dokupienie gumowej rurki do odplywu (w silniku 3.5d wychodzi staly kruciec, w 3.0d byla wymienna tulejka z uszczelkami)

11692523_899436023451026_7815375811349953552_n.jpg?oh=0aebf6bd21c2a0222bfd1fd73d938a06&oe=57CBE5C2

 

Intercooler:

- wstawiony olbrzymi od samego dolu az po maske

11863423_919498888111406_6020513483503843726_n.jpg?oh=897d915460de49c1b467bb741c29ea07&oe=57D67747

Rury, zlaczki zakupilem na http://fmic.pl.

 

Hamulce:

- wstawione od E83 3.5d, dzieki temu musialem wymienic felgi z 17" na 18", tarcze hamulcowe i klocki przod.

Poszedl zestaw Stoptecha na obie osie.

- oczywiscie przewody elastyczne zamienione na metalowe w oplocie + wymieniony plyn hamulcowy

 

Musze wspomniec o sterowniku silnika. ECU poszedl nowy od E60 3.5d, zmieniony soft, VIN oraz wgrany do licznika soft z E83d 3.5d aby wszystko ze soba gadalo.

 

Wtryski.

Oryginalne wtryski daly rade do 320KM. Zostaly wyjete, zregenerowane i jakimis sztuczkami wydajnosc z poziomu 32 poszla na 36 (3.5d ma w maxie 34).

Na chwile obecna auto wypluwa okolo 300KM bo jest do napisania program na nowych wtryskach (na co nie mam czasu).

 

Spalanie dla ciekawskich: w miescie w trybie skrzyni SD max 13l/100. W trasie potrafie zejsc ponizej 8l/100. W zasadzie spali wszystko co sie w leje do baku (poza gazem i PB ;).

 

Update 2016-12-01:

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15219410_904938909606661_3295948949605817556_n.jpg

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15267838_904938949606657_7553730103011270561_n.jpg

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15241815_904938962939989_1357606537597248800_n.jpg

http://beta-papika.blog.pl/files/2016/12/15178322_904938912939994_2936789252761875235_n.jpg

Edytowane przez papik
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ładny czas 0-200. Jako bazę nie lepiej było wziąć SD?

 

Auto kupilem w 2009 z przebiegiem 28.000km z ASO, z importu z centrali BMW. Od poczatku brakowalo mi mocy i przy 30.000km dmuchnalem 286KM. Apetyt rosnie w miare jezdzenia, zatem gdzies od okolo 2012 zaczalem modyfikacje.

Nie oplacalo mi sie sprzedawac sprawnego, dobrego auta tylko po to aby kupic drugie o nieznanej historii.

Gdybym kupowal auto z mysla o grubym tuningu poszedlbym wtedy w SD. Teraz wiem,ze jesli padnie mi silnik i bedzie kasa to wrzucam graty od M50d i dmucham 600KM :)

 

Chociaz przy obecnym ustroju politycznym i tym co odp.. obecna wladza z akcyza i oplatami i innymi betonowymi murami dotyczacymi uzywanych aut, dlugo nie zmienie auta na inne...

Opublikowano
Miałem kiedyś SD i jak poczytałem o Twoich modyfikacjach to aż mi się szkoda zrobiło, że je sprzedałem :) miałem 330 koni, 680 Nm i już wtedy wrażenia były super do 150km/h. Później kubatura kiosku dawała znać o sobie :D
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No powiem Ci że ładnie to musi zapitalać ;)

 

Ile waży Twoja X3 ? Skrzynia klękła że wzmacniałeś czy przy okazji było robione ?

Sam się zastanawiam ile wytrzyma 6hp26 (xdrive) wraz z konwerterem 535d LCI (V102).

 

 

Dobra robota z montażem Biturbo :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
No powiem Ci że ładnie to musi zapitalać ;)

 

Ile waży Twoja X3 ? Skrzynia klękła że wzmacniałeś czy przy okazji było robione ?

Sam się zastanawiam ile wytrzyma 6hp26 (xdrive) wraz z konwerterem 535d LCI (V102).

 

X3 srednio wazy okolo 1800kg ale caly czas mnie kusi aby wjechac na wage na zlomie z pelnym bakiem (mam taka niedaleko).

Skrzynie wzmocnilem, bo wiem,ze powyzej 700Nm sie slizga. A jak sie zacznie slizgac to pali olej a jak pali olej to zaczynaja sie dziac dziwne przykre rzeczy w skrzyni. Zatem wolalem ogarnac skrzynie aby nie miec stresu w przyszlosci - i nie mam.

Konwerter do wymiany, tarczki, uszczelnienia, panewki i pare innych rzeczy + czekam jeszcze na rozwiercenie sterownika skrzyni (aby wieksze cisnienia przenosil i gwarantowal,ze tarczki nie beda sie slizgac) :)

Opublikowano

Moje E60 1860kg z pelnym bakiem na R17 :)

 

No dobra... zobacze ile ta moja skrzynka utrzyma :) Najwyzej bede tryby z ulicy zbieral :D

 

Dzieki bardzo i trzymam kciuki za magiczny 1000nm :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Looknij na PW i opisz jak możesz. A tutaj mozeszdodac więcej zdjeć i opisać z większymi szczegółami np: jaki ty turbosprężarki, układ kolektora pod 2 turbosprężarki wziąłeś od wersji sd? Czy w skrzyni zmieniałeś rownież konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne )?
Opublikowano
Papik powiedź czy po zamontowaniu układu bi-turbo z kilkoma zaworkami podciśnienia trzeba coś działać z z kompem auta czy chodzi od razu wszystko. Pod co podłączyłeś te kilka zaworków podciśnienia - po zbiorczy wężyk idący od pompy vacum do serwohamulca?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.