Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam posiadam bmw e46 coupe z silnikiem 3.0 m54 wiem że mam uszkodzony zawór disa zawór jest cały czas otwarty i moje pytanie brzmi czy to może być przyczyną falowania obrotów braku mocy i szarpania podczas wrzucania 2 i czy ktoś s forómowiczów mógł by polecić jakiś dobry zamiennik Edytowane przez Mathew13212
Opublikowano
Nie powinna stwarzać żadnych problemów jak jest cały czas otwarta , ja mam ją całkowicie wyciągniętą czyli jest w pozycji jakby otwartej i nic dosłownie się nie dzieje a już jeżdzę tak dwa lata jedynie słabszy jest w dolnej części obrotów , a co do zamiennika niestety tu jest problem bo nie ma żadnego , a cena za dise jest spora bo oscyluje w granicach 1000zł i więcej.
Opublikowano
To zła wiadomość myślałem że to jest powodem falowania obrotów w moim aucie kupiłem nową przeplywke zamiennik ale nie najtańszy po podłączeniu i przejechaniu krótkiego odcinka obroty strasznie falowaly 1200i400 po odpieciu wtyczki też faluja ale mniej co może być przyczyną układ mam szczelny świece nowe proszę o pomoc bo strasznie mnie to boli
Opublikowano
Nie powinna stwarzać żadnych problemów jak jest cały czas otwarta , ja mam ją całkowicie wyciągniętą czyli jest w pozycji jakby otwartej i nic dosłownie się nie dzieje a już jeżdzę tak dwa lata jedynie słabszy jest w dolnej części obrotów , a co do zamiennika niestety tu jest problem bo nie ma żadnego , a cena za dise jest spora bo oscyluje w granicach 1000zł i więcej.

 

sa zmienniki, i to kilka

Opublikowano (edytowane)

Panowie pozwólcie, że podepnę się pod temat, bo już sporo tematów o Disie i nie chcę zakładać nowego.

Co prawda ja mam 325Ci, a nie tak jak kolega 330Ci, ale problem jest podobny, tzn. tłoczek nie wykonuje żadnych ruchów. Nie ważne czy kluczyki są w stacyjce, czy nie. Nie ważne czy silnik jest włączony czy wyłączony. Nie ważne czy pracuje na niskich obrotach czy na wysokich (tj. powyżej 3,5-4 tys). Tłoczek ani drgnie. Wymontowałem Disę, sprawdziłem tę ruchomą łopatkę i wygląda ok. Nie lata luźno, nie ma luzów, po odchyleniu wraca do stanu pierwotnego. Zrobiłem też test taki jak na tym filmiku:

czyli po odchyleniu łopatki przytrzymałem palcem tę dziurkę i tu mam zagwozdkę, bo w moim przypadku ta łopatka, po przytrzymaniu dziury palcem nie wraca natychmiast, ale też nie stoi w bezruchu, a po prostu powolutku się otwiera. Cały cykl, od zamknięcia do całkowitego otwarcia zajmuje jej około 30 sek. Mam rozumieć, że moja disa jest jednak padnięta?

 

Wydaje mi się, że auto słabo rusza z miejsca. Jak dam mu za mało gazu, to potrafi zgasnąć (stojąc na światłach, to trochę przypał :oops: ), więc przy ruszaniu muszę mu jednak trochę "depnąć". Dodatkowo po ruszeniu (być może przez to depnięcie gazu), jeśli nie puszczam pedału sprzęgła odpowiednio powoli, to jak to określił mój brat "autko robi kangurka" tzn. szarpie w przód-w tył. Nie mam porównania z innymi, więc nie wiem czy tak ma być, ale kto by nie wsiadł za pierwszym razem za kierownicę mojej buni, doświadcza tego na własnej skórze :) Wydaje mi się, że 325Ci powinna mieć na tyle dużo mocy, żeby ruszyć spokojnie, a nie szarpać.

 

Pytania:

1) Czy może stać się coś złego z silnikiem, jeśli będę dalej jeździł z wadliwą disą, skoro cały czas jest otwarta?

 

2) Czy wadliwy, cały czas otwarty zawór disy, ma wpływ na spalanie paliwa? Czy na sprawnej disie spalanie powinno być niższe, czy nie ma to wpływu? Pytam, bo moja 325Ci pali w cyklu mieszanym około 10L. W zasadzie przy sprawnej disie w moim przypadku pewnie nawet by się zawór nie otwierał, bo raczej nie przekraczam 3,5tys obrotów.

 

3) Mam też pytanie, które nie daje mi spokoju, tzn. zasada działania disy. Niedziałająca (tj. cały czas otwarta) disa charakteryzuje się słabszą mocą na niższych obrotach tak? To dlaczego ta sama disa, gdy działa prawidłowo, otwierając się przy wysokich obrotach zwiększa moc? Skoro otwarta disa przy niskich obrotach osłabia moc, to przy wysokich powinno byś podobnie, a tymczasem czytam, że ona otwierając się zwiększa moc (w myśl tej zasady, w moim przypadku, skoro cały czas jest otwarta, to cały czas powinna zwiększać moc). To w takim razie, czy jakby u mnie działała prawidłowo, to nie miałbym jeszcze mniej mocy na niskich obrotach skoro byłaby wtedy zamknięta?

Edytowane przez artur03061982
Opublikowano

Naprawdę nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania? Zwłaszcza o zużycie paliwa?

Czy zepsuty, cały czas otwarty zawór ma wpływ na wzrost lub spadek zużycia, a może nie ma żadnego wpływu? Tak na logikę, skoro łopatka jest otwarta, to dostaje się więcej powietrza, a co za tym idzie mieszanka paliwowa jest uboższa. Natomiast przy zamkniętej łopatce mieszanka jest bogatsza, więc spalanie paliwa większe. Mam rację? Jeśli tak, to sam nie wiem czy warto naprawiać tą disę czy jeździć na niesprawnej. Nowa kosztuje 1000 zł i jak się okaże, że po naprawie będzie mi palić więcej to ja dziękuję. Teraz pali mi około 10l, a nie bardzo mi się uśmiecha wydać 1000 zł tylko po to, żeby palił mi ze 12l albo więcej.

 

Czy ktoś kto wymieniał disę mógłby się wypowiedzieć, czy zaobserwował zmiany w zużyciu paliwa, a jeśli tak, to czy po wymianie na nową zaobserwował wzrost czy spadek zużycia.

Opublikowano

Dise idzie naprawic tanim sposobem ..kiedys kupilem auto i disa byla usunieta tzn. Klapka odcieta a otwor po niej zaslepiony...jezdzilem tak bo nie wiedzilalem...zaraz po zorientowaniu sie wsadzilem dobra dise roznicy w jedzie spalniu nie zauwazylem

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dise idzie naprawic tanim sposobem ..kiedys kupilem auto i disa byla usunieta tzn. Klapka odcieta a otwor po niej zaslepiony...jezdzilem tak bo nie wiedzilalem...zaraz po zorientowaniu sie wsadzilem dobra dise roznicy w jedzie spalniu nie zauwazylem

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

 

Jeszcze dopytam: Ta odcięta klapka, o której piszesz, to ta łopatka w zaworze? To ona była wyjęta i w jej miejsce wstawiono coś co zaślepiło otwór, ale ogólnie cała disa była na miejscu, tzn te plastikowe pudełko z boku bloku silnika było tam gdzie powinno? Czyli de facto jeździłeś tak, jakby z cały czas zamkniętym zaworem tak?

Opublikowano
U mnie po wymianie disy auto nabrało płynności obroty przestały falowac i auto lepiej się zbiera
Opublikowano

Mathew13212, a spalanie? Jakaś zauważalna różnica po włożeniu nowej disy? Jeśli tak, to wzrost czy spadek zużycia paliwa?

 

Dziś odpiąłem tę kostkę z przewodem od disy i podłączyłem do niej (tj. do kostki) żarówkę. Okazało się, że nie chce świecić, niezależnie czy na włączonym czy wyłączonym zapłonie. Zmiana obrotów silnia też nie powoduje zapalenia/gaśnięcia żarówki (oczywiście żarówka podpięta bezpośrednio do akumulatora świeci). Wygląda na to, że prąd nie dochodzi. W takim razie co może być przyczyną?

 

I tak sobie myślę, czy jest możliwe aby poprzedni właściciel z jakiegoś powodu specjalnie odciął zasilanie disy? Np. jeśli disa ma wpływ na zużycie paliwa, to może ktoś wyłączył zasilanie disy, aby nie zamykała klapki przy niskich obrotach (w teorii przy zamkniętej klapce mieszanka paliwowa jest bogata, stąd auto lepiej się zbiera przy niskich obrotach). Ale może moja teoria jest nic nie warta i kupy się nie trzyma. Dlatego potrzebuję potwierdzenia (lub zaprzeczenia), że prawidłowo działająca disa (z zamkniętą klapką przy niskich obrotach) powoduje wzrost zużycia paliwa względem disy padniętej (tj. z otwartą klapką).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dla tych, których ciekawi czy jest jakaś różnica w spalaniu gdy disa jest otwarta lub zamknięta. Może komuś się przyda:

 

Otóż, nie zauważyłem żadnych różnic w zużyciu paliwa. A testowałem auto na dwóch skrajnych warunkach pracy disy, to znaczy wcześniej jeździłem na disie otwartej w całym zakresie obrotów silnika, a ostatnio na disie zamkniętej w całym zakresie obrotów. Brak różnic w zużyciu paliwa.

 

A jak z mocą? A no właśnie... Dziś byłem na hamowni i zrobiłem test przy obu wariantach (tj. disa zamknięta przy całym zakresie obrotów i disa otwarta przy całym zakresie obrotów). Oto wyniki:

 

http://i.imgur.com/IoPg4yF.jpg

 

Legenda:

DIS ON oznacza: disa otwarta

DIS OFF oznacza: disa zamknięta

Linie cienkie to disa cały czas zamknięta, linie pogrubione disa cały czas otwarta.

 

Testowane auto:

E46 325Ci M54 192KM

 

Ogólnie widać, że przy otwartej disie auto ma większą moc maksymalną i moment. Osiąga je przy (jak się można było spodziewać) wysokich obrotach (tak od około 4000 obr. w górę widać przewagę otwartej disy) Bierze się to z tego, że właśnie od 4000 obr. disa zaczyna działać prawidłowo, zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Zaczynamy odczuwać pozytywne skutki otwartej disy.

Z kolei przy niskich obrotach lepiej rysuje się wykres zamkniętej disy (widać to między 2500 - 4000 obr.)

 

Podsumowując, wychodzi mi, że jeśli jeździmy na niedziałającej disie, a chcemy mieć więcej mocy na niskich obrotach (tak do 4000 obr.) lepiej jest disę zablokować w pozycji zamkniętej.

Natomiast jeśli zależy nam na tym, żeby wycisnąć max moc i moment z naszego auta, a obroty nam nie straszne :P , powinniśmy zablokować disą w pozycji otwartej.

 

Oczywiście najlepsze efekty zanotujemy, gdy naprawimy disę :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Odswiezam temat z zapytaniem na ktore nie moge znalezc prostej i jednoznacznej odpowiedzi.

Czy ktos z bardziej doswiadczonych uzytkownikow moglby mi wytlumaczyc w jaki sposób sprawdzic czy disa dziala nie demontujac jej?

Dzięki za odpowiedz.

Opublikowano

Zależy co jest przyczyną niedziałania disy.

Może być luźna łopatka.

Może być usterka elektryczna.

Może być pęknięta membrana.

 

Jeśli to łopatka jest przyczyną usterki to, żeby się o tym przekonać raczej bez wyciągania się nie obejdzie.

Jeśli przyczyną jest elektryka, to tak na chłopski rozum powinno się dać to sprawdzić bez wyjmowania (ale trzeba mieć czym sprawdzić).

Jeśli pękła membrana, to... nie wiem czy da się to sprawdzić bez wyjęcia.

 

Jakąś wskazówką może być obserwacja cięgna zaworu. Jak masz kogoś do pomocy, to możesz zrobić tak, że jedna osoba siada za kółkiem i przekręca kluczykiem, raz w jedną stronę, raz w drugą (nie trzeba odpalać, wystarczy położenie"2" kluczyka, czyli to przy którym zapala się większość kontrolek). Druga osoba zagląda pod maskę i patrzy czy podczas przekręcania kluczykiem porusza się cięgno disy (przyda się latarka). Jeśli się porusza, to na pewno nie problem elektryki. Nie wiem jednak, czy można wtedy wykluczyć również problem membrany.

 

Sam mam coś nie tak z disą (nie wiem co, ale to na pewno nie łopatka, bo wyjmowałem disę i łopatka jest ok). Za to cięgno się u mnie nie rusza, więc podejrzewam elektrykę (aczkolwiek do membrany też nie mam zaufania).

 

No i podstawowe pytanie. Czy masz pewność, że disa nie działa, czy tylko się domyślasz? Jeśli się domyślasz, to na jakiej podstawie? W czym objawia się problem?

Opublikowano

Powiem szczerze że tylko się domyslam, z powodu małej mocy auta na niskich obrotach. Wiem, ze przyczyną może tez być Vanos (zastanawiam się nad oddaniem do regeneracji).

Dziś zrobiłem tak: kolega wsiadł za kierownicę i gazował auto do 4tys obrotow, a ja obserwowałem dise. No i to "cięgno" porusza się w przod (szybki, plynny ruch) i wraca na swoją pozycję po odpuszczeniu obrotow. Ale czy na podstawie tylko takich amatorskich ogledzin mogę stwierdzić że disa działa? Po przeczytaniu Twojej odpowiedzi to już sam nie wiem..

Opublikowano

Wydaje mi się, że u mnie też na niskich obrotach nie ma mocy. Czasem jak ruszam (albo cofam) to jeśli nie dam więcej gazu to auto gaśnie. Piszę wydaje mi się, bo jak kupiłem auto, to już tak było i nie mam porównania. W każdym bądź razie u mnie disa na 100% nie działa, bo cięgno się nie rusza.

 

Przechodząc do twojego przypadku, skoro cięgno się porusza, to znaczy, że elektrycznie wszystko jest ok. Przypuszczam, że membrana też jest dobra, bo gdyby nie była, to chyba cięgno by się nie ruszało, ale niech ktoś mądrzejszy potwierdzi lub zaprzeczy. Ja bym podejrzewał jednak łopatkę, a żeby się o tym przekonać, to prawdopodobnie jednak trzeba wyjąć disę.

Wymontować disę, to nie jest duży problem. Wystarczy odpiąć kostkę zasilania (wciskając metalowy drucik, który trzeba wyczuć pod palcem, bo go nie widać), następnie odkręcić disę (siedzi na dwóch śrubach). Dodatkowo warto poluzować śrubokrętem opaskę na tej grubej gumowej rurze od filtra powietrza. Następnie zdjąć tą rurę i odgiąć ją na dół, wtedy łatwiej wyjąć disę. Wyjmujesz i sprawdzasz, czy łopatka jest napięta, czy lata luźno.

Opublikowano
Wydaje mi się, że u mnie też na niskich obrotach nie ma mocy. Czasem jak ruszam (albo cofam) to jeśli nie dam więcej gazu to auto gaśnie. Piszę wydaje mi się, bo jak kupiłem auto, to już tak było i nie mam porównania.

 

Kolego a jak u Ciebie z Vanosem? Regenerowales juz moze? Ja właśnie o tym mysle ale jest to nie maly koszt, we Wroclawiu ok 1000zl.

Opublikowano

Do Vanosa jeszcze się nie dotykałem. Pytanie czy jeśli przyczyną byłby vanos to brakowałoby mocy tylko u dołu czy ogólnie z mocą byłby problem? Bo u mnie tak od 2000 obr. jest ok. Zresztą widać to na tym wykresie z hamowni, który wstawiłem na poprzedniej stronie. Wypluło 193,6KM czyli jak z fabryki. No, chyba, że problem vanosów nie musi od razu powodować niższej mocy maksymalnej. Tego nie wiem.

Ogólnie zauważyłem, że ruszanie, o którym wspominałem i jazda w ślimaczym tempie w korku, na jedynce, często na pół-sprzęgle powoduje, że autko zaczyna bujać w przód-tył. Wrażenie takie jakbym jednocześnie wciskał gaz i hamulec - auto niby chce ruszyć, ale nie bardzo może. Jeśli dam mu tak z 1,5-2 tyś obrotów jest już ok i jazda jest płynna. Ale póki co jeżdżę, jakimś wielkim problemem to nie jest. Zresztą pewnie ktoś kto ma cięższą nogę i przy wciskaniu gazu wkręca od razu na 2,5-3 tyś obr, nawet by tej wady nie zauważył :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.