Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Zauważyłem, że w moim aucie żaluzje są ciągle zamknięte. Na zewnątrz mamy temperatury prawie 30 C, a żaluzje są zamknięte. Dziś, podczas jazdy włączyłem temperaturę płynu chłodzącego i zobaczyłem, że waha się ona w graniach 95-99 C. Czy to jest normalna temperatura pracy silnika, czy może to jest wina żaluzji, bo są zamknięte?

Czy ktoś posiada schemat elektryczny tych żaluzji? Może można sprawdzić ich działanie w DIS? Szczerze mówiąc wczoraj szukałem w DIS testu tych rolet, ale nie znalazłem.

Czy ktoś może mi powiedzieć w którym miejscu mogę sprawdzić działanie tych rolet.?

Jeszcze jedna prośba. Moje rolety nawet nie drgną na wyłączonym silniku, nie mogę poruszyć łopatkami. Czy możecie sprawdzić u siebie, jak działają rolety na wyłączonym silniku?

Opublikowano

Panowie nikt nie pomoże, nikt nie ma w swoim aucie rolet?

Chodzi tylko o sprawdzenie na wyłączonym silniku czy można poruszyć klapkami, czy są zablokowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Wszystkich,

 

Zauważyłem, że w moim aucie żaluzje są ciągle zamknięte. Na zewnątrz mamy temperatury prawie 30 C, a żaluzje są zamknięte. Dziś, podczas jazdy włączyłem temperaturę płynu chłodzącego i zobaczyłem, że waha się ona w graniach 95-99 C. Czy to jest normalna temperatura pracy silnika, czy może to jest wina żaluzji, bo są zamknięte?

Czy ktoś posiada schemat elektryczny tych żaluzji? Może można sprawdzić ich działanie w DIS? Szczerze mówiąc wczoraj szukałem w DIS testu tych rolet, ale nie znalazłem.

Czy ktoś może mi powiedzieć w którym miejscu mogę sprawdzić działanie tych rolet.?

Jeszcze jedna prośba. Moje rolety nawet nie drgną na wyłączonym silniku, nie mogę poruszyć łopatkami. Czy możecie sprawdzić u siebie, jak działają rolety na wyłączonym silniku?

95-99 to na pewno jest za wysoka temperatura. Może termostat? Co do samych rolet to skąd masz pewność, że one nie działają (nie otwierają się) w trakcie jazdy?
Opublikowano

W trakcie jazdy cięzko zauważyć czy są otwarte czy zamknięte :-).

 

Jeżeli zatrzymam się po jeździe to rolety są zamknięte.

 

System nie wywala, żadnego błedu odnośnie rolet. Zauważyłem, że pod obciążeniem (silnik pracuje) i na włączonej klimie temperatura rośnie do tych wartości. jeżeli zjeżdżam z górki i hamuje silnikiem wtedy tem. spada do 89 C.

Pomyślałem, że to może byc wina rolet które sie nie otwierają i nie ma chłodzenia pwietrzem silnika.

Opublikowano

Kolego widzę, że masz podobne autko do mojego, nie masz czasami żaluzji u siebie?

Jak masz, to może sprawdzisz czy otwierają się na postoju, przy zgaszonym silniku? Trzeba palce włożyć przez nerki i pchnąć żaluzje.

A tak z ciekawości to jaką masz temperaturę płynu chłodzącego?

 

Co do działania żaluzji w silniku DDE 7.0 to znalazłem coś takiego:

 

"Radiator shutter

 

The DDE control unit opens or closes the radiator blind depending on the operating range.

The radiator blind opens at:

 

 

Coolant temperature > 100 °C (closes at < 95 °C)

 

Speed > 180 kph (closes at < 140 km/h)

 

Speed request for electric fan > 1600 rpm (closes at < 1380 rpm)

 

Speed request for electric fan by air conditioning system > 1600 rpm

(closes at < 1050 rpm)

 

Winter safety function:

 

Window wipers ON and

 

Speed between 65 kph and 125 kph and

 

Ambient temperature between -8 °C and 2 °C

 

Electric fan after-run

 

With automatic transmission: transmission temperature > 115 °C (closes at < 110 °C)

"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.