Skocz do zawartości

X5 E53 zakres pracy turbiny (3.0D)


Hervantes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów turbina w x5 e53 3.0D powinna dać o sobie znać. Obecnie jestem "szczęśliwym"(kwestia sporna jako że trzeba jeszcze przeboleć niemiecką miłość do aut) posiadaczem x5 z 2003 roku, zmieniony jest wydech na sportowy, nie jestem pewnien jakiej marki, dwie duże końcówki są wysunięte z błotnika ale przy wejściu do puszki zaraz przy rurze która zasila wydech wychodzi jeszcze jedna krótka skierowana w dół. Pracuje to w taki sposób że z wydechu widocznego wydobywa się ładny pomruk a z tyłu ucieka sadza ( wiem że tak jest bo podczas zakupu nie sprawdziłem dokładnie tego wydechu a schowane ujścia wydechu były zabite !drewnianymi kołkami! przez co wydechy po double kickdown lub podjeździe pod większe wzniesienie pierdziały na czarno w zderzak ) , ok wiemy jak wygląda wydech teraz do turbo.

 

Na pewno będzie trzeba przeczyścić układ wydechowy egr itd, ale czy jeżeli turbina daje o sobie znać przy 1.5tyś obrotów trzeba się nią zaopiekować ? przy mocniejszym depnięciu słychać jak by wielka suszarka siedziała pod maską lub chłodnica działała na 100% obrotów. dodatkowo za każdy razem turbo daje o sobie znać ; na postoju (P) 1,5 tyś obrotów w trasie (D) 1,5 -1,8 tyś obrotów.

 

Chciałbym doprowadzić to auto do porządku bo nie powiem uwielbiam je :) a wolałbym nie stanąć na autostradzie z wyssanym olejem.

 

 

Edit. Przepraszam za duplikaty ale tak mi wyrzuciło post, jeżeli pokręciłem coś z pracą turbiny pytajcie a ja postaram się rozwinąć myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wrzucaj.net/images/2016/05/26/kOIgK.th.jpg http://wrzucaj.net/images/2016/05/26/kOOmO.th.jpg http://wrzucaj.net/images/2016/05/26/kObTt.th.jpg

 

 

 

 

Zdjęcia wydechu.

 

Zabita kołkiem była ta rura wychodząca pod puszką po obu stronach, czyli na prawym i lewym wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna konstrukcja tylko że duuużo tańsze wykonanie, ale wracając do turbo, słychać je już od 1,5k obrotów i skrzynia trochę przetrzymuje biegi, zastanawiałem się nad aktualizacją oprogramowania ale nie jestem tego pewien , auto dostało pakiet startowy. Skrzynia zmienia biegi płynnie bez zająknięcia działa bardzo dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten układ z filmiku sprawdza się bardzo dobrze w wersjach benzynowych. Nie wiem czy w dieslach to pomaga - nie sądzę :shock:

Uważam, że powinieneś zdecydować albo spaliny mają wychodzić nową końcówką (wówczas starą rurę przy puszcze odetnij i zaślep) albo starą pod zderzakiem (wówczas odetnij nowe końcówki i zaspawaj otwór). Moim zdaniem ten obecny układ burzy przepływ spalin i może mieć wpływ na elastyczność auta a tym samym na poprawne wkręcanie się turbinki.

 

Co do turbiny możesz sprawdzić jakie masz luzy wzdłużne wałka oraz promieniowe (o ile promieniowe nie są na tyle groźne to wzdłużne już tak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A screamer pipe is a pipe fitted to oversized external wastegates that vent excess exhaust gasses directly out rather than into the downpipe as all standard turbo set ups do. IE, when max boost is achieved the actuator opens the wastegate letting the exhaust gasses bypass the compressor completly regularing boost and stopping the turbo exploding at 1m rpms.

 

sorry, tylko angielski opis znalazlem.

 

W skrocie: jest to rura odprowadzajaca cisnienie z zewnetrznego wastegate, zeby cisnienie nie rozwalilo turbiny. A to znaczy, ze jedna sprawa z druga jest powiazana, byc moze masz wlozona wieksza lub jakos zmodyfikowana turbine, lub zmieniony program, hgw. Generalnie, cos bylo mocno kombinowane, niekoniecznie fachowo, skoro mowisz, ze rury byly zatkane. Proponuje poszukac w okolicy tunera, ktory zajmuje sie takimi przerobkami, moze to ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chromy są otwarte spaliny wydobywają się z obu rur, zrobię zdjęcia i krótki film jak zachowuje się auto postaram się jeszcze dziś wrzucić. Trochę zastanawiające było to zatkanie dolnych rur. Nie mniej muszę rozebrać wydech i dobrze go wyczyścić, bo mam wrażenie że sporo nagaru się zebrało wewnątrz. Auto zrobiło już około 600km więc to co mogło wypluło, resztę trzeba będzie troszkę odczyścić. Znacie Panowie może jakiegoś tunera w zasięgu do 100km od Zgorzelca ?

 

Kwestia jest taka że gdy lewy wydech był przytkany z lekkim luzem ( kołek w środku luźno latał, po małym nawierceniu drewna udało się go usunąć) nie sadził "bąkala w zderzak, za to prawa strona była zabita na chama i z chromu szło tyle czarnej sadzy że błotnik nad chromem był obrzygany sadzą.

 

Dodatkowo, gdybym chciał zmienić całkowicie wydech, bo jak sądzę jeżeli zaślepię ten "screamer pipe" będzie mi bąki puszczało przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu. Są jakieś dedykowane wydechy ? Dbam o swoje samochody i serce mnie boli jak widzę fajne furki które są zaniedbane. Jako perfekcjonista wiedziałem że auto będzie potrzebowało trochę wkładu jednak chciałbym je jak najlepiej "odzyskać" po partaczących niemieckich rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz bo w oryginale spaliny lecą przez tą rurkę która była zakołkowana https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/18_0462/0/47739/L/0/2003/0

U mnie miałem atrapy, tylko lekko przyspawane, które natabene usunąłem młotkiem :D i przywróciłem zaślepki. U Ciebie ktoś przedziurawił tłumik,więc może ten zestaw różnie się zachowywać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, teraz wiem co narobiłem .... Widać te oryginalne rury były celowo zabite, aby "nowe" k**** jego m** końcówki waliły mopar, przez usunięcie zaślepek na ori rurach turbina musi nadrobić bo ma za duży przepływ i nie może utrzymać ciśnienia na wylocie.

 

Jeżeli coś źle zrozumiałem to proszę o poprawienie, teraz tylko ostatnia o zgrozo zagadka. Jestem 600km na terytorium wroga, powinienem zaślepić te oryginalne końcówki aby bezpiecznie wrócić do domu ? Stawiam na nowe puchy nie ma co kombinować to co jest to jakaś masakra. Zaślepienie oryginalnych rur da mi w rezultacie cały czarny tylny błotnik więc będę szukał kompletnego zestawu wydechowego do e53, mruczy miło dla ucha ale w obecnym stanie zbyt niebezpiecznie od strony technicznej.

 

 

Jeszcze raz serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi i stety/ niestety czekam na kolejne ratunkowe odpowiedzi.

 

P.S. Czy ktoś z was miał sportowy tłumik w e53 ? Jeżeli tak to jakiej firmy ew model. Jeszcze za świeży jestem w temacie e53 więc nic tylko pytać szukać i naprawiać.

 

 

Edit:

 

Właśnie wrzucam film z pod samochodu i z kabiny, w kabinie nie ma dźwięku dobrego nie wiem dla czego, drzwi były zamknięte a mikrofon telefonu nie wychwycił dobrze dźwięku silnika. Nie mniej może uda się coś zobaczyć .

 

Edit 2 :

 

zegary ; https://www.youtube.com/watch?v=-ttq4XuweSMw

 

wydech ;

 

środek wydechu lewy :

 

http://s1.fotowrzut.pl/ZX2J69P98T/1.jpg

 

 

Środek wydechu prawy :

 

http://s1.fotowrzut.pl/ZX2J69P98T/2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rzeźba!!! Część tłumika nie pracuje, skrócony wydech.Ja nie mam takiej wiedzy, czy lepiej tak jechać czy zaślepić rury. Szybciej bym załatał tą rzeźbę :wink: , jakieś łatki :D co by mogło przywrócić oryginalny przepływ do czasu znalezienia interesującego Cię rozwiązania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to masz 3 wyjścia z tej sytuacji:

 

1. odciąć tłumik końcowy i dorobić resztę wydechu kończąc ładnymi końcówkami z firmy buzzer lub poprosić tłumikarza aby dorobił 2 rury z kwasówki i bedzie :cool2:

2. chcąc zachować końcowy tłumik należy odciąć fragment rury za tłumikiem (patrząc od tyłu auta) tak aby odpowiednio uzyskać miejsce na poprowadzenie dodatkowej rury z obecnie wychodzącej (od wewnętrznej strony tłumika końcowego) i wyjść na 2 końcówki lub jedną dużą płaską

3. poszukać w necie tłumika końcowego dedykowanego do x5 e53 i zamontować.

 

To co teraz masz to jak najszybciej usuwaj lub wróć do fabrycznej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Michu1123

 

W Buzzer znalazłem końcówki dedykowane, do x5, szukałem trochę i nie mogę znaleźć dedykowanego tłumika końcowego w rozsądnej cenie ( znalazłem eismann za 6,5 tyś zł). Kwestia ostateczna jak wrócić do Polski z tym rzemiosłem ? Nie mam za bardzo narzędzi spawalniczych aby zaślepić to ustrojstwo wystające z tyłka mojej Buni. Będę się starał jakoś załatać te dziury w chromach aby wrócić do oryginału i po powrocie poskładam coś konkretnego. Na pewno będą zdjęcia , zwłaszcza że właśnie przyszła mi glinka i lack finish,

 

Dam rade wrócić bez łatania tego ?

 

Pytam ustawicznie w razie gdyby moje "łatanie" nie przyniosło zamierzonych skutków.

 

No ładnie to ja sobie skórę pucuję dopieszczam wnętrze a na zewnątrz taka wieś... ehh te niemieckie tunningi ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniższym linku masz przykład tłumika końcowego jaki możesz wykorzystać w x5 e53. Na stronie Buzzer zapewne znalazłeś końcówkę dedykowaną do x5 ale model e70 (nowszej wersji).

http://www.woboteam.pl/turbo-works/611--tlumik-sportowy-basowy-170x90.html

 

Poszukaj sobie na stronie podanej wyżej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michu1123 wezmę te które podałeś jeżeli pasują to super, czy na tym wydechu mogę spodziewać się czystego błotnika czy raczej będą bąki szły ?

 

 

edit:

 

Zastanawiam się nad dwoma, wszelkie rady mile widziane :P

 

http://www.woboteam.pl/uklad-wydechowy/364-tlumik-sportowy-ulter-145x75-55mm.html nr 1

http://www.woboteam.pl/turbo-works/611--tlumik-sportowy-basowy-170x90.html nr 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tylko wersja nr 2 wchodzi w grę z 2 powodów:

1. jest krótszy (całkowita długość tłumika) od wersji nr 1. Sprawdź pod autem jakiej długości możesz zamontować tłumi aby nie doszło do tego, że końcówka wydechu będzie bardzo mocno wystawać poza zderzak i wizualnie popsuje cały efekt.

2. wersja nr 2 jest szersza i wyższa (mówimy o końcówce wydechu) niż wersja nr 1 co ładnie wypełni otwór w zderzaku. Ori końcówka od wersji IS ma wymiary właśnie 170x90. Zobacz w necie jak wyglądają końcówki od wersji IS będziesz miał wizualny pogląd.

 

A co do kwestii czarnego zderzaka to wina nie leży po stronie tłumika końcowego tylko twojego chipa. Po downkick-sie diesel musi kopcić :cool2: A jeżeli mocno kopci nawet podczas spokojnej jazdy to należy się udać do warsztatu gdzie robili nową mapę i poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A co do kwestii czarnego zderzaka to wina nie leży po stronie tłumika końcowego tylko twojego chipa. Po downkick-sie diesel musi kopcić :cool2: A jeżeli mocno kopci nawet podczas spokojnej jazdy to należy się udać do warsztatu gdzie robili nową mapę i poprawić.

"

 

 

Uwierz, że gdy jest dobrze zrobiony, no i nie przesadzone z mocą nie kopci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wycztałem że TurboWorks robi wydechy bez homologacji ( chiński produkt), więc zapewne będzie dość głośny, są szanse że dostanę mandat (austria, niemcy , francja ) za tłumik bez TuV ?

 

Chciałbym zamontować porządnego ale najtańszy dedyk jaki znalazłem kosztuje około 4 tyś złotych :O +/-

 

Kontaktowałem się z firmą Proex i dwa tłumiki mogą mi zrobić za 1400zł , zna ktoś tę firmę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dla potomnych :)

 

 

Zdecydowałem się na komplenty wydech firmy FOX , fakt trochę kosztuje ale dostałem rabat od niemieckiego miechanika (około 20% z montażem) więc już za kilka dni będzie cudo :)

 

Pozdrawiam wszystkich i serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.