Skocz do zawartości

e39, sedan (520i) - wymiana wahaczy tylnego zawieszenia -


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pojawiła się w moim aucie konieczność wymiana wahaczy tylnego zawieszenia. Auto zaczęło się prowadzić w taki sposób, że trudno utrzymać tor jazdy na wprost bez korygowania. Pojechałem do diagnostów na sprawdzenie zbieżności- wyszła słabo. Jednak nie ustawili geometrii ponieważ znaleźli luzy w dwóch wahaczach tylnego zawieszenia. Do wymiany z lewej strony wahacz nr 14 (łącznik prowadzący) oraz z prawej strony nr 18 (wahacz poprzeczny). Ceny wahaczy bardzo się różnią patrząc na producentów - najdrożej wychodzi lemforder. Proszę o opinie czy warto obecnie wydać na tego producenta kasę?

W sklepie motoryzacyjnym sprzedawca powiedział, że dobrze gdybym wymienił wahacze parami, czyli kupił dwie 14stki oraz dwie 18stki- co jak wiadomo wiąże się z dwukrotnie większym kosztem. Wobec tego pytanie: czy warto wymieniać parami ? - przypuszczam że warto.

 

https://goo.gl/photos/Pd7veYFNGMtMi8Rw9

 

Kolejna rozmowa z mechanikiem zasiała kolejne wątpliwości- mianowicie powiedział, że nie warto żebym inwestował w lemfordera bo jeśli nie wymieniam pozostałych elementów zawieszenia czyli dodatkowo wahaczy dwuramiennych (nr 8 na rysunku) oraz przegubu kulowego (nr 2) to lemforder zużyje się przedwcześnie... Dlatego proszę o odpowiedzi czy faktycznie tak się może podziać ?

to że parami wymieniać sądzę, że warto. Natomiast czy wymieniać kompletne zawieszenie nie mam pojęcia :(

Opublikowano

Mechanik ma rację. U mnie tuleja nr 2 nie miała luzy a, po odkreceniu, obciążeniu miała. Kilka tys i straciło by auto geometrie i zaczęlo by zjadać opony

 

W wahaczu nr 8 wymienia się tulejki. Po co kupować wahacz za 1600zl?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zadaj sobie pytanie jak długo chcesz jeździć tym samochodem i jak bardzo zależy Ci na tym, żeby już tam nie grzebać.

 

Wymieniając 14 i 18 oczywiście warto wymienić 2 i 4. 8 się zazwyczaj nie wymienia, a tuleje w nim za szybko się nie kończą. To trzeba zostawić do oceny, jak nie są popękane to można je zostawić.

W takim komplecie na lemforderze powinieneś mieć spokój na bardzo długo.

 

Wymieniać na jakieś dziady też można, z tym, że jak mi mechanik wrzucił jeden wahacz 18 marki SLR (nie było lema na stanie) to po 2 tysiącach km wahacz zjechał z tulei.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.