Skocz do zawartości

Bmw e36 316i 99r gotuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym


Kaperczynsky

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Dziś wybrałem się na krótką przejażdżkę betką. Po dojechaniu na miejsce usłyszałem dziwny dźwięk spod maski. Okazało się że płyn ze zbiorniczka wyrównawczego gotuje się jak cholera. Włączyłem nawiew na ciepły i leciało zimne powietrze. Temperatura na wskaźniku pokazuje 90stopni.

Jak wracałem do domu to nagle wszystko było w normie, jak dojechaliśmy pod dom to nic nie kipiało. Stwierdziłem że jakiś czujnik musiał nawalić i olałem sprawę. Po ok pół godziny znowu wsiadłem w betkę i znowu problem się pojawił. Dolałem płynu chłodniczego (było go dość mało) to po chwili pracy na ok 1000obrotów wyrzygało część płynu.

Zapach płynu przypomina przypalony płyn chłodniczy. Z ciekawości sprawdziłem zapach spalin z rury wydechowej.. zwykła spalona benzyna.

Podejrzewam termostat ale nie wykluczam też uszczelki pod głowicą... Co sądzicie? Pomocy :(

 

EDIT

Dodam że węże nie są twarde, są tylko ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jechałem betką i cisza.. przy każdym postoju otwierałem maskę i sprawdzałem co się dzieje i jest spokój... przewody miękkie, kontrolka temp w normie, nawet podwyzszonego poziomu w chlodnicy nie ma, a z nawiewu przez dobre 10minut leciało zimne powietrze, a kontrolka temp pokazywała że silnik niby już się nagrzał... ktoś może wie o co chodzi?

Dodam że jak otworzę okno i się wsłucham to przy powyżej 60km/h coś jakby syczy.. nie ważne czy na niskim biegu czy wysokim...

Pomocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie przewody nie moga byc miekkie- sugeruje to rozszczelniony uklad i brak cisnieniea 1bar w ukladzie. Oczywiście przewody nie moga byc tez twarde- to swiadczy o za duzym cisnieniu w ukladzie. Bez zastanawiania sie wymien termostat, bo nawet nie zobaczysz jak pojdzie uszczelka (o ile juz nie jest uszkodzona). Zaden czujnik nie odpowiada za kipienie w zbiorniczku. Letnie powietrze z nawiewow swiadczy o zapowietrzonym ukladzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręciłem korek zbiornika wyrównawczego na max (podejrzewałem że źle dokręciłem). Nic się nie gotuje, natomiast wkaźnik temp. silnika powędrował do góry. Jutro rano zobaczę stan płynu chłodniczego i dam edit do tego posta, ale coś czuję że to jest nieszczelny układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.