Skocz do zawartości

[316ti] N42 woda w oleju.


DABCARS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z moim BMW.Przy ostatniej kontroli stanu płynu chłodzącego stwierdziłem ze w chłodnicy brakuje około 300ml płynu.Po uzupełnieniu płynu sprawdziłem stan oleju i znalazłem na końcu bagnetu kilka kropek białego szlamu czyli w moim rozumiewaniu płyn dostał się do oleju.Czy mam rozumieć ze jest to początek uszczelki pod głowicą czy jest jakaś inna możliwość gdzie płyn może dostać się do oleju,mam na myśli np chłodnice oleju lub podstawę filtra oleju.Zanim oddam go do warsztatu chce sprawdzić samemu wszystko to co mogę aby uciąć koszty.Dodam ze samochód jeździ bardzo dobrze,nie dymi,odpala bez problemu żadne kontrolki nie świeca,nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika.Na obecna chwile samochód ma pewny przebieg 120tys km.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dokladnie wszystkie weze chlodnice pompe itd pod katem wyciekow plynu, pojezdzij sprawdz czy problem sie nie poglebia i nie ma coraz wiecej pod korkiem oleju i na bagnecie masla, czy nie widac tlustych plam w zbiorniku plynu chlodniczego, sprawdz weze czy nie sa bardzo twarde i jak podczas jazdy radzi sobie z chlodzeniem. Przy jezdzie na krotkich odcinkach moze sie pojawic lekkie maslo pod korkiem ale to przewaznie tam a nie na bagnecie. Jak problem sie poglebia no to niestety ale uszczelka. Zrob test na zawartosc spalin w ukladzie chlodzenia, nie duzy koszt w warsztacie a wszystko wyjasni, na allegro sa nie drogie zestawy do samodzielnego sprawdzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wycieków brak,płyn jest czysty,pod korkiem wlewu oleju jest czystko.Przewody nie są sztywne po nagrzaniu,chłodzenie jest ok,mam na myśli ze kreska po nagrzaniu cały czas na środku wskaźnika od temperatury.Co do testów o których pisałeś to nie znalazłem nic takiego na alledrogo.A co jeżeli chodzi o podstawę filtra oleju lub chłodnicy oleju która jest do niej przykręcona,czy jest możliwość ze uszczelka pomiędzy nimi jest uszkodzona?

Inne pomysły koledzy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nikt z was koledzy nie miał podobnego przypadku?Bylem w serwisie zrobili test na zawartość spalin i odesłali do domu z diagnozą aby jeździć i obserwować bo oni nic nie widzą.Jakiekolwiek pomysły bo jestem już w kropce.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miał wodę w oleju to dość szybko zareagowałby czujnik poziomu oleju. Tak było u mnie, dostawał się płyn chłodniczy, zmieniało to rezystancję tej mieszaniny i paliła się kontrolka. Winna była uszczelka w chłodnicy oleju. Sprawdź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.