Skocz do zawartości

E61 525d twarda praca silnika pod obciążeniem na D i R


szymon81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym wszystkich przywitać.

Problem dotyczy 525d automat 2006r, przebieg 300tyś.km, seria 177KM. Przeszukałem całe forum i znalazłem kilka podobnych tematów jednak wszędzie brak rozwiązania. Auto ogólnie jeździ, nie ma żadnych usterek i błędów po za irytującym dźwiękiem przy obciążeniu. Gdy skrzynia jest w pozycji P lub N, rozgrzany silnik pracuje w miarę cicho, jeżeli przełączę na D lub R minimalnie spadają obroty i pojawia się ten denerwujący warkot/rechot/stukot. To samo w przypadku włączenia klimatyzacji na P (także skrzynia odpada), dodam że tylko kiedy ruszę i obroty silnika przekroczą 1500 obr. warkot ustaje. Podczas jazdy słychać to na niskich obrotach przy delikatnym dodawania gazu (jakby grające zawory), przy odpuszczaniu nie rechocze. Zauważyłem, że kiedy silnik jest zimny, stukot jest mniej słyszalny i wg mnie pracuje bardziej miękko. Jeżdze z tym prawie 2 lata, nic się nie dzieje niepokojącego, dźwięk się nie nasila. Byłem u kilku mechaników z zapytaniem i o ocenę sytuacji, ale diagnozy są różne i niepotwierdzone. Od koła pasowego, wtrysków, popychaczy, sworzni na tłokach, zaworów, skrzyni biegów, do tego że tak musi być, tak silnik z automatem pracuje. Hałas dobiega jakby z pod pokrywy zaworów jednak rozchodzi się po całej komorze silnika tak, że trudno zlokalizować źródło. Jestem pierwszym właścicielem w kraju, tankuje tylko na dobrych stacjach ( 2x był zalany LM diesel spullung, nic się nie poprawiło). Wszystkie oleje, płyny, filtry, termostaty wymienione, wydech szczelny, akumulator nowy, klapki w kolektorze usunięte. Pali od strzała, sprawdzany pod Inpą, błędów brak, korekcje wtrysków w normie. A może tak ma być?

 

Nagrałem filmik:

Przełączanie skrzyni biegów z pozycji P na zmianę z R. Od 11-22sek. pozycja R, 31-42sek. R, 52-1.00sek. R, 1.08-1.18sek. R itd.

 

 

Może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem i mógłby podsunąć jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny. Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałem się tym hałasem, bo u znajomych w automatach E39 3.0d i X5 E70 3.0D (przebiegi zbliżone do mojego) tego nie słychać, odczuwalne jest obciążenie po włączeniu biegu, ale kultura pracy nie zmienia się w sposób nieprzyjemny dla ucha. U mnie jest zdecydowanie głośniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.