Skocz do zawartości

320i Obroty falują, wysokie przy rozruchu, dym z kolektora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio akumulator był odpięty na kilka dni. Rozbierałem pas przedni, chłodnicę. Wymieniłem też płyn chłodniczy. Nie był palony tydzień i przez kilka dni stał pod plandeką w deszczowy dzień. Po skręceniu wszystkiego w całość silnik dziwnie pracuje. Przy rozruchu obroty skaczą do 2000 i spadają do ok 200 a następnie do 1000. Na ciepłym do ok 700. Ponadto falują w zakresie 50-100 obr. Jak włączę nawiew na max obr spadają do ok 300 i wracają do prawidłowego stanu lecz falują tylko że mocniej. Jak się rozgrzeje to trzyma 700 obr. Po lekkim dodaniu gazu i puszczeniu, obroty lekko rosną po czym znowu same spadają. Do tego leci biały dymek z pod kolektora wydechowego(tak jakby coś kapało na kolektor i pod wpływem temperatury ulegało spalaniu) i rury wydechowej, lecz jest to dymek nie jakieś kłęby. Wcześniej też trochę dymił na biało ale tylko na zimnym to raczej norma. Oleju chyba nie spala bo nie czuć.

 

Co to może być? Osobiście obstawiam zalanie ECU (obroty mogłyby wtedy falować, ale co z tym dymkiem w okolicach kolektora? uszczelka pod głowicą/klawiaturą? czy coś zupełnie innego)

Dodam, że płyn chłodniczy wylatuje przez wężyki od filtra odmy. Nie wiem czy tak powinno być.

 

W poniedziałek jadę na kompa ale do tego czasu może uda mi się to naprawić.

Proszę o pomoc ;)

Opublikowano

Odświeżam. Na kompa jadę po środzie, bo jak się okazuje mój mechanik wziął wolne.

 

Mam jeszcze jeden problem. wyjechałem sprawdzić czy mu mocy nie ubyło. Nie ubyło mocy, ale straciłem prawie cały zbiornik płynu chłodniczego. Był na poziomie "Cold" a po 10 minutach poniżej dolnej kreski. Płyn leciał po podwoziu w dwóch miejscach. Tak jakby pod sprzęgłem(pod podłogą kierowcy) i zza tłumika końcowego. Na jałowym się sączy a jak przycisnąłem do 5 tysięcy obrotów to leciał jak z pistoletu na wodę.

 

Deszczu dawno nie było a obroty dalej falują. Wczoraj było ok. Dzisiaj odpalam i od razu 1800 obr. Falowały na jałowym.

Dymu przy kolektorze wydechowym tym razem nie zaobserwowałem.

 

Jest ktoś kto mógłby pomoc mi dojść do przyczyny?

Opublikowano
No wycieku za ciebie nie znajdziemy. Płyn chłodniczy raczej koło tłumika sie nie znajdzie. Wejdz pod auto i zobacz co jest mokre. Nie ma innej opcji znalezienia usterki
szukam
Opublikowano
Nie mam kanału a dokładnie będę wiedział po środzie. Ale z tego co zaobserwowałem to leci po lewej stronie, tak jakby obok lewego wahacza. I z tyłu zza tłumika, tuż za lewym tylnym kołem. Z tyłu tak ciuruję a z przodu wali jak wodospad. Jakie są możliwości, żeby płyn pojawił się tam gdzie opisałem?
Opublikowano
Na pewno nie koło tlumika. Poza tym sprawdz czy to nie zwykła woda. Płyn mozesz sprobowac, jest poczatkowo slodki a potem gorzki. Do tego zapach inny niz woda.
szukam
Opublikowano

Na 100% płyn, bo śmierdzi jak płyn. Może pod wpływem pędu powietrza coś tam się dostało i tak sobie kapał z tłumika.

Dzięki za fotki, rzucę okiem na ten wąż.

 

A powiedzcie mi, te falujące obroty mogą mieć coś wspólnego z płynem chłodniczym? Czy to zupełnie odmienna kwestia? Może gdzieś ścieka na kable i zwiera, ale płyn chłodniczy chyba nie przewodzi prądu. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Opublikowano

U mnie sie tak kiedyś lało że wody nie nadążałem dolewać ;), wody demineralizowanej oczywiście :). Ogólnie ten wąż z racji swojego wieku już się po prostu sypie a jak wiadomo ciśnienie w układzie jest, dlatego więc radzę ściągnąć kolektor i to dokładnie obadać :). O tym że trzeba uważać by nic sie nie dostało do kanałów dolotowych chyba nie muszę przypominać, prawda? ;)

 

Co do falowania.

Miałeś odłączone aku prawda? Zrób na nowo adaptacje komputera ecu, wg instrukcji którą znajdziesz na necie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za pomoc. Zrzucę kolektor i będę wszystko wiedział.

A co do adaptacji to mam pytanko jeszcze. Ile aku musi być odłączone aby trzeba było na nowo go kalibrować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.