Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jednym autem juz sie pochwalilem to moze i drugie pokaze :)

 

Z przyjemnością przedstawię historię swojego auta... sporo pracy było...jeszcze troche pozostało... ale luuubie to ;)

 

Prawie 4lata temu sprzedałem swoje pierwsze BMW 325 e36 i kupiłem e39 540i.

 

Auto miało uszkodzony silnik - nie nadawał się do remontu.

 

VIN long WBADN51070BR65082

Type code DN51

Type 540I (EUR)

Dev. series E39 ()

Line 5

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M62/TU

Cubical capacity 4.40

Power 210

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324)

Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN)

Prod. date 1998-10-16

Order options

No. Description

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

339 SATIN CHROME

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

441 SMOKERS PACKAGE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

536 AUXILIARY HEATING

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

704 M SPORT SUSPENSION

710 M LEATHER STEERING WHEEL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

Series options

No. Description

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

280 LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING

438 WOOD TRIM

520 FOGLIGHTS

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

540 CRUISE CONTROL

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

555 ON-BOARD COMPUTER

665 RADIO BMW BUSINESS

 

Information

No. Description

473 ARMREST, FRONT

 

Początki były ciężkie...

Nadwozie e39, 540i

Silnik : m60b30

 

http://images34.fotosik.pl/690/e459ff5f84dc69dem.jpg

 

Tak się prezentował w trakcie sprawdzania i składania na nowych uszcz.

 

I gotowy do transplantacji... :

 

http://images45.fotosik.pl/1851/2ddb5a912ebea2a4m.jpg

 

Dalej przyszedł etap przygotowania komory :

 

http://images40.fotosik.pl/2078/8bf47620c4d9b80em.jpg

 

Kiedy było już wszystko na miejscu, pierwsze odpalenie i jazda próbna odsłoniły wady skrzyni biegów...gwizdała zagłuszając gang silnika :p próby naprawienia nie powiodły się...

 

Dla ciekawskich : silnik m60 + wiązka m62 + komputer m62 + alternator m60 + kolektor b44 + elektroniczna przepustnica... = odpalał, jeździ... brak vanosów mu nie przeszkadzał... za to brak miejsca na czujnik obr wałka na prawej głowicy już tak...średnio co piąte odpalanie zamęczało rozrusznik.

 

 

Pojeździłem troche i szukałem dawcy... po ok. pół roku trafił się anglik 535iA z 1999r, przebieg 103tys mil

 

Auto zostało pozbawione :

 

1. Silnika - nie nadawał się jednak do codziennej jazdy

2. Skrzyni - wyła jak kojot :P

3. Napędu

4. Zawieszenia - wytrzepane i nie m pakiet

5. Wnętrza - w kiepskiej kondycji, rozkradzione przez poprzednich właścicieli...(brak grzania foteli, boczki z angola...itp)

6. Zapewne wielu drobiazgów o których teraz nie pamiętam...

 

Przy okazji kilka poprawek blacharskich...

 

1. Silnik - m62tub35 (moim skromnym zdaniem w bardzo dobrej kondycji)

 

2. Skrzynia steptronic 5hp24 - po pełnym remoncie w firmie, w której pracuje

Tutaj było sporo pracy, ponieważ chciałem, żeby wszystko było jak w oryginale...

Wiązkę od skrzyni z dawcy przewód po przewodzie (bez cięcia i lutowania :D)

 

Tak wygląda od środka... oczywiście brak sterownika ;) nie zmieścił się na stole :P

http://fotoo.pl//out.php?i=822224_img-20140603-223831-1-.jpg

 

3. Kolejny krok zawieszenie... zakupiony komplet mtechnik II - troche za twardo jak dla mnie ale już jest ;)

 

4. Wnętrze... z uwagi że w mojej zostało rozkradzione przez któregoś z byłych właścicieli... zamontowałem czarne skórki z grzaniem tyłka, pompowane ledzwie, masaz, kompletna oem apteczka - europa, stan :)). Od linii szyb do dołu wszystko czarne... pasy, plastiki itp. Inne listwy dekoracyjne - stan musial byc nienaganny.

Pozostala poki co tylko kremowa podsufitka.

 

5. Dyfer, wał - siłą rzeczy również trafił z automatu dawcy...nowy przegub elastyczny walu Lemforder.

 

6. Zderzak przód - poczatkowo powrócił przedlift ze spryskiwaczami - teraz przedni M pakiet

 

7. Reflektory - kolega zmienial w swojej M5 na polift to xenon wpadl w moje rece ;) - nowe zarniki Philips

 

8. Felgi 19" BMW Concept CS - tymczasowo byly,

 

9. Układ wydechowy - oryginał z automatu, jedyna zmiana to drugie katy zastąpione zamiennikami ponieważ poprzednie były zapchane...

 

10. Uzupełniony zestaw narzędzi w bagażniku... ;)

 

11. Boczne kierunki - pomarańczka zastąpione białymi...

 

12. Pas przedni + wentylator + wszystkie osłony + kierownice powietrza na tarcze z dawcy...

 

14. Antenka tylnej szyby - chyba GSM jeśli się nie mylę powróciła na swoje miejsce...

 

15. Osłony podwozia... skompletowane...wymienione...

 

16. Myślę, że o świeżych płynach...filtrach i olejach nie muszę wspominać...)

 

Fotki :

http://fotoo.pl//out.php?i=822220_img-20140617-211224-1-.jpg

http://fotoo.pl//out.php?i=822223_img-20140617-211240-1-.jpg

 

Jakiś czas później ;) powróciły wszystkie brakujące rzeczy... tj

- zmieniarka

- webasto

 

a dodatkowo zawitało :

- ori ksenon z nowymi żarnikami (prosto z M5 mojego kolegi) + fronty Depo z ciemnym kierunkiem, szkiełka oryginalne (miały jakby bardziej szkło perforowane...

- zderzak M pak

- wymiana błotnika przedniego prawego (poprzedni był zniekszatałcony)

- lakierowanie : zderzak przód + tył (przetarcia), wspomniany błotnik, tylny lewy błotnik do przetłoczenia(odprysk i zaczeło się rudo robić)

- wymiana drążka kierowniczego kpl

- pełna geometria

- serwis klimatyzacji

 

Na zimówkach :

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/171a21e239bb.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a067776eca63.jpg

 

Nastepnie trafiły na auto BBS RS 744/745 18" :

 

http://images67.fotosik.pl/813/9d1f36345dd284bdm.jpg http://images70.fotosik.pl/812/3f2b8b11ecd5aacem.jpg http://images70.fotosik.pl/812/ae249ebe60a13b27m.jpg http://images70.fotosik.pl/812/f97afe0b5c8c6e92m.jpg

 

Byl i czas na korekte lakieru :))

 

http://images69.fotosik.pl/842/a23367aac521f7bfm.jpg http://images68.fotosik.pl/842/d4a5898a9f4c0112m.jpg

 

Ostatnimi czasy musialem zajac sie podloga w aucie, po zimie na zgrzewach powstaly rozwarstwienia i obawialem sie o progi...

Takze przy okazji podloga wyczyszczona, slady korozji zabezpieczone podkladem reaktywnym, pasta uszczelniaja gdzie trzeba i na wszystko konserwacja.

Nie jest to moze tak jak z fabryki wyjechalo ale mysle ze dlugo nie bede musial martwic sie o progi, blotniki, czy inne elementy podwozia.

Nie mam zdjec efektu koncowego ale przy czasie zrobie. Konserwacja jest matowa, czarna, takze nie wyglada jak bitex pedzlem narzucony ;)

Przy okazji wymienilem uszkodzone drzwi pasazera i lakiernik pomalowal wszystkie widoczne z zew miejsca ktore uprzednio zabezpieczalem.

Rowniez dolne ranty drzwi kierowcy. Trojkaty lusterek.

Przed konserwacją :

http://images78.fotosik.pl/542/bcfdfd2f05086440m.jpg

 

Do ukończenia pozostało :

- podnośniki tylnych szyb,

- wymiana drzwi pasażera - ktoś wspaniałomyślnie uszkodził i uciekł... - ZROBIONE

- jakaś poprawa audio - seryjne kiepsko gra...

- termostat o nizszej temp z e65 - czeka na montaz

- sterownik skrzyni - po regeneracji, nowe zawory - zdarzalo mu sie lekko kopnac nieraz.

- montaz lotki/ listwy na klape ;) - to chyba najbardziej mnie cieszy.

 

Czy się opłacało... nie licząc swojego czasu poświeconego to tak... znam już każdy cm tego samochodu, robiłem wszystko dla siebie - nie na handel, nie boje się awarii, błędów brak... Oczywiscie w trakcie eksploatacji zdarzaly sie awarie, padla przeplywka, pozniej alternator, ale to juz za mna.

 

mocy mi wystarczy ;) spalanie znośne... Takze lpg w tym aucie nie bylo i nie bedzie ;)

 

 

I to chyba narazie na tyle :)) :zdrowko:

http://images76.fotosik.pl/543/8bcf160dc6bec206med.jpg

Opublikowano

Ja chyba tez to lubie skoro cały czas coś staram się dopracować czy to w 3er czy 5er ;) :p hehe

Dziękuję ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Konkret, ale przy takiej ilości pracy już bym myślał czy nie opłaca się pociągnąć silnik LS z USA :D

 

Kolorek piękny, moja poprzednia w takim była, odcień od prawie czarnego do butelkowego w zależności od światła.

Po woskowaniu było widać zawsze różnicę, nie to co w srebrnych czy szarych ;)

Opublikowano

W międzyczasie były przymiarki do innego silnika... dokładnie teraz nie pamiętam ale to była V8 z serii 6 z mega niskim przebiegiem... ale...

tak jak zespolić z manualem nie było problemu tak już z miejscem w komorze owszem... blok był pod dużo większym kątem niż m62 i motor nie za bardzo mieścił się pomiędzy podłużnice. Większych przeróbek nie chciałem... po czasie okazało się że była to dobra decyzja... pomimo że mieliśmy wszystkie kompy i wiązke - nikt nie chce podjąć się odpalenia go - kolega kupił i do Patrola chciał zapakować :D

  • Moderatorzy
Opublikowano

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1904279-E39-touring-LS-swap-project/page50

 

Poczytaj trochę tego swapa (silnik, skrzynia, całe wnętrze), 60 stron, ale naprawdę warto :twisted: Jak tylko będę miał warunki zabieram się za podobną akcję, mam tylko nadzieję, że jeszcze przed emeryturą ;)

Opublikowano
Grubo tam idzie :) ja chciałbym pozostac jak nablizej serii :) tak zeby za jakis czas byl fajny klasyk z niej ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.