Skocz do zawartości

Maska

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O Maska

  • Urodziny 29.10.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    540i/535iA e39 & e46 323Ci
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zawód
    Kierownik warsztatu naprawy automatycznych skrzyń biegów
    Masz kłopot ze skrzynią? Dzwoń 792-220-559

Osiągnięcia Maska

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jeśli już decydujecie się demontować skrzynię w celu wymiany sprzęgła to naprawdę warto zajrzeć do skrzyni.. coraz częściej pojawiają się auta w których już przy przebiegu 185kkm są np zużyte panewki... warto przejrzeć całość...wyczyścić...zregenerować sterownik. Taki komplecik zapewni na baaardzo długo spokój ;) :cool2:
  2. Grubo tam idzie :) ja chciałbym pozostac jak nablizej serii :) tak zeby za jakis czas byl fajny klasyk z niej ;)
  3. W międzyczasie były przymiarki do innego silnika... dokładnie teraz nie pamiętam ale to była V8 z serii 6 z mega niskim przebiegiem... ale... tak jak zespolić z manualem nie było problemu tak już z miejscem w komorze owszem... blok był pod dużo większym kątem niż m62 i motor nie za bardzo mieścił się pomiędzy podłużnice. Większych przeróbek nie chciałem... po czasie okazało się że była to dobra decyzja... pomimo że mieliśmy wszystkie kompy i wiązke - nikt nie chce podjąć się odpalenia go - kolega kupił i do Patrola chciał zapakować :D
  4. Ja chyba tez to lubie skoro cały czas coś staram się dopracować czy to w 3er czy 5er ;) :p hehe Dziękuję ;)
  5. Emblematy będą nowe, ale nie chce za bardzo zamienników kupować, także musze chwilowo finansowo złapać oddech - tym bardziej, że i e39 doczekała się pewnych prac ;) Auto od początku było przeznaczone dla mojej Kobiety - szukałem gotowca ale po 3msc szukania...oglądania ulepów, copów itp przygarnąłem ją... przekonał mnie do tego stan blacharki - z resztą zakładałem, że zmieszcze się w budżecie nie przekraczającym rynkowej wartości - ale nie wyszło haha ;) Fotki myśle, że jeszcze w tym tyg. ;) może pokuszę się żeby troche gwintem pokręcić... ;) Mału update : Letniaki zapakowane ;) oraz pełna kosmetyka myjnią parową + konserwacja plastików, uszczelek, skór itp... http://images78.fotosik.pl/548/d01c6a93c92c1420med.jpg http://images75.fotosik.pl/548/1637dbbe28acc4c7med.jpg http://images78.fotosik.pl/548/341427dddd7d37d2med.jpg http://images78.fotosik.pl/548/8d8c44091b146702med.jpg Wnętrze jeszcze wymaga pewnych poprawek...słupki są u tapicera (materiał odklejał się, no i szukam pomysłu na dekory... Wiem, że dla wielu troche gryzie się mieszanina kolorów ale póki co tak zostanie.. http://images77.fotosik.pl/549/78a239301ab41c26med.jpg http://images75.fotosik.pl/548/04bbd103fd3709c2med.jpg http://images77.fotosik.pl/549/716e250aa49f6045med.jpg i stołek dla najmniejszej pasażerki :P http://images76.fotosik.pl/549/25e9a2af99fca9b6med.jpg Tylko komora silnika tym razem nie ruszona http://images75.fotosik.pl/548/c16d233e490fefbdmed.jpg Przy czasie tylko muszę podregulować gwint... przód min wyżej stoi niż tył ;)
  6. Jednym autem juz sie pochwalilem to moze i drugie pokaze :) Z przyjemnością przedstawię historię swojego auta... sporo pracy było...jeszcze troche pozostało... ale luuubie to ;) Prawie 4lata temu sprzedałem swoje pierwsze BMW 325 e36 i kupiłem e39 540i. Auto miało uszkodzony silnik - nie nadawał się do remontu. VIN long WBADN51070BR65082 Type code DN51 Type 540I (EUR) Dev. series E39 () Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M62/TU Cubical capacity 4.40 Power 210 Transmision HECK Gearbox MECH Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324) Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN) Prod. date 1998-10-16 Order options No. Description 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 339 SATIN CHROME 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 441 SMOKERS PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 536 AUXILIARY HEATING 629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION Series options No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 280 LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING 438 WOOD TRIM 520 FOGLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 555 ON-BOARD COMPUTER 665 RADIO BMW BUSINESS Information No. Description 473 ARMREST, FRONT Początki były ciężkie... Nadwozie e39, 540i Silnik : m60b30 http://images34.fotosik.pl/690/e459ff5f84dc69dem.jpg Tak się prezentował w trakcie sprawdzania i składania na nowych uszcz. I gotowy do transplantacji... : http://images45.fotosik.pl/1851/2ddb5a912ebea2a4m.jpg Dalej przyszedł etap przygotowania komory : http://images40.fotosik.pl/2078/8bf47620c4d9b80em.jpg Kiedy było już wszystko na miejscu, pierwsze odpalenie i jazda próbna odsłoniły wady skrzyni biegów...gwizdała zagłuszając gang silnika :p próby naprawienia nie powiodły się... Dla ciekawskich : silnik m60 + wiązka m62 + komputer m62 + alternator m60 + kolektor b44 + elektroniczna przepustnica... = odpalał, jeździ... brak vanosów mu nie przeszkadzał... za to brak miejsca na czujnik obr wałka na prawej głowicy już tak...średnio co piąte odpalanie zamęczało rozrusznik. Pojeździłem troche i szukałem dawcy... po ok. pół roku trafił się anglik 535iA z 1999r, przebieg 103tys mil Auto zostało pozbawione : 1. Silnika - nie nadawał się jednak do codziennej jazdy 2. Skrzyni - wyła jak kojot :P 3. Napędu 4. Zawieszenia - wytrzepane i nie m pakiet 5. Wnętrza - w kiepskiej kondycji, rozkradzione przez poprzednich właścicieli...(brak grzania foteli, boczki z angola...itp) 6. Zapewne wielu drobiazgów o których teraz nie pamiętam... Przy okazji kilka poprawek blacharskich... 1. Silnik - m62tub35 (moim skromnym zdaniem w bardzo dobrej kondycji) 2. Skrzynia steptronic 5hp24 - po pełnym remoncie w firmie, w której pracuje Tutaj było sporo pracy, ponieważ chciałem, żeby wszystko było jak w oryginale... Wiązkę od skrzyni z dawcy przewód po przewodzie (bez cięcia i lutowania :D) Tak wygląda od środka... oczywiście brak sterownika ;) nie zmieścił się na stole :P http://fotoo.pl//out.php?i=822224_img-20140603-223831-1-.jpg 3. Kolejny krok zawieszenie... zakupiony komplet mtechnik II - troche za twardo jak dla mnie ale już jest ;) 4. Wnętrze... z uwagi że w mojej zostało rozkradzione przez któregoś z byłych właścicieli... zamontowałem czarne skórki z grzaniem tyłka, pompowane ledzwie, masaz, kompletna oem apteczka - europa, stan :)). Od linii szyb do dołu wszystko czarne... pasy, plastiki itp. Inne listwy dekoracyjne - stan musial byc nienaganny. Pozostala poki co tylko kremowa podsufitka. 5. Dyfer, wał - siłą rzeczy również trafił z automatu dawcy...nowy przegub elastyczny walu Lemforder. 6. Zderzak przód - poczatkowo powrócił przedlift ze spryskiwaczami - teraz przedni M pakiet 7. Reflektory - kolega zmienial w swojej M5 na polift to xenon wpadl w moje rece ;) - nowe zarniki Philips 8. Felgi 19" BMW Concept CS - tymczasowo byly, 9. Układ wydechowy - oryginał z automatu, jedyna zmiana to drugie katy zastąpione zamiennikami ponieważ poprzednie były zapchane... 10. Uzupełniony zestaw narzędzi w bagażniku... ;) 11. Boczne kierunki - pomarańczka zastąpione białymi... 12. Pas przedni + wentylator + wszystkie osłony + kierownice powietrza na tarcze z dawcy... 14. Antenka tylnej szyby - chyba GSM jeśli się nie mylę powróciła na swoje miejsce... 15. Osłony podwozia... skompletowane...wymienione... 16. Myślę, że o świeżych płynach...filtrach i olejach nie muszę wspominać...) Fotki : http://fotoo.pl//out.php?i=822220_img-20140617-211224-1-.jpg http://fotoo.pl//out.php?i=822223_img-20140617-211240-1-.jpg Jakiś czas później ;) powróciły wszystkie brakujące rzeczy... tj - zmieniarka - webasto a dodatkowo zawitało : - ori ksenon z nowymi żarnikami (prosto z M5 mojego kolegi) + fronty Depo z ciemnym kierunkiem, szkiełka oryginalne (miały jakby bardziej szkło perforowane... - zderzak M pak - wymiana błotnika przedniego prawego (poprzedni był zniekszatałcony) - lakierowanie : zderzak przód + tył (przetarcia), wspomniany błotnik, tylny lewy błotnik do przetłoczenia(odprysk i zaczeło się rudo robić) - wymiana drążka kierowniczego kpl - pełna geometria - serwis klimatyzacji Na zimówkach : http://naforum.zapodaj.net/thumbs/171a21e239bb.jpg http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a067776eca63.jpg Nastepnie trafiły na auto BBS RS 744/745 18" : http://images67.fotosik.pl/813/9d1f36345dd284bdm.jpg http://images70.fotosik.pl/812/3f2b8b11ecd5aacem.jpg http://images70.fotosik.pl/812/ae249ebe60a13b27m.jpg http://images70.fotosik.pl/812/f97afe0b5c8c6e92m.jpg Byl i czas na korekte lakieru :)) http://images69.fotosik.pl/842/a23367aac521f7bfm.jpg http://images68.fotosik.pl/842/d4a5898a9f4c0112m.jpg Ostatnimi czasy musialem zajac sie podloga w aucie, po zimie na zgrzewach powstaly rozwarstwienia i obawialem sie o progi... Takze przy okazji podloga wyczyszczona, slady korozji zabezpieczone podkladem reaktywnym, pasta uszczelniaja gdzie trzeba i na wszystko konserwacja. Nie jest to moze tak jak z fabryki wyjechalo ale mysle ze dlugo nie bede musial martwic sie o progi, blotniki, czy inne elementy podwozia. Nie mam zdjec efektu koncowego ale przy czasie zrobie. Konserwacja jest matowa, czarna, takze nie wyglada jak bitex pedzlem narzucony ;) Przy okazji wymienilem uszkodzone drzwi pasazera i lakiernik pomalowal wszystkie widoczne z zew miejsca ktore uprzednio zabezpieczalem. Rowniez dolne ranty drzwi kierowcy. Trojkaty lusterek. Przed konserwacją : http://images78.fotosik.pl/542/bcfdfd2f05086440m.jpg Do ukończenia pozostało : - podnośniki tylnych szyb, - wymiana drzwi pasażera - ktoś wspaniałomyślnie uszkodził i uciekł... - ZROBIONE - jakaś poprawa audio - seryjne kiepsko gra... - termostat o nizszej temp z e65 - czeka na montaz - sterownik skrzyni - po regeneracji, nowe zawory - zdarzalo mu sie lekko kopnac nieraz. - montaz lotki/ listwy na klape ;) - to chyba najbardziej mnie cieszy. Czy się opłacało... nie licząc swojego czasu poświeconego to tak... znam już każdy cm tego samochodu, robiłem wszystko dla siebie - nie na handel, nie boje się awarii, błędów brak... Oczywiscie w trakcie eksploatacji zdarzaly sie awarie, padla przeplywka, pozniej alternator, ale to juz za mna. mocy mi wystarczy ;) spalanie znośne... Takze lpg w tym aucie nie bylo i nie bedzie ;) I to chyba narazie na tyle :)) :zdrowko: http://images76.fotosik.pl/543/8bcf160dc6bec206med.jpg
  7. 1. Dziekuje :) 2. Nic a nic :) po wyjeciu nawet uszczelek nie zmienialem bo suchy jak pieprz. Choc po czasie okazalo ie ze odma lekko niedomaga - sporadycznie silnik gasl przy probie delikatnego ruszenia ze swiatel, po wymianie objaw ustapil. wtedy oczywiscie nie zabraklo nowej uszczelki kolektora ssacego. Mialem o tyle wygodna sytuacje ze znajomy wzial by ja na czesci jesli mi by cos nie pasowalo - a wiadomo ze zakupy na coparcie to kot w worku. Ale jak dopadlem ten plik faktur, nie mialem watpliwosci. Po ok 4tys. km moge smialo stwierdzic ze zdrowy sie trafil pacjent ;) W weekend odratowalem zmieniarke - bo jakis cep wyrwal magazynek, mialem inna na czesci i teraz jest ok. 3. Wnetrze pochodzi z anglika, wiem ze szalu niema ale w oryginale byly zwykle fotele - bez elektryki, czarna szmata itp. Moze z czasem sprawie kobiecie prezent i dostanie ladniejsze stolki - poki co niech sie cieszy ze nie sa zniszczone. Zakladany budzet i tak mocno przekroczylem, a pozostalo kilka drobiazgow do zrobienia. Chocby nieszczesne podlaczenie lusterek czy blad w klimatyzacji - jakis sensor dziwny zglasza usterke i klima nie rusza. Ps. Po tylu "godzinach" pracy, czytanie takich postow to sama przyjemnosc :) Czesci niewiele pozostalo - galki niemam, angol to byl automat i taka tez konwersja nastapila - manual->automat :)
  8. Witam, Przedstawie Wam moje drugie BMW (pierwsze to e39 535iA) Generalnie jak w przypadku e39 samochód rozebrany i złożony od zera ;) Historia zaczeła się od prezentu jaki otrzymałem od mojego kolegi u którego pracuje... 3 lata wcześniej sprowadził z francjii e46 coupe, 2000r, silnik M43B19TU - uszkodzony, skrzynia manual. auto częściowo rozebrane, próba włamania (dziura w drzwiach pasażera pod klamką), Urwane lusterka, podrapane zderzaki - nic szczególnego. http://images75.fotosik.pl/190/f23beb587eac576amed.jpg Podobny ogrom prac do wykonania miałem przy e39 - doprowadzając ją do drugiej młodości dzięki czemu nie przeraziło mnie ilość spraw do załatwienia :) FAZA I Rozebranie auta - sprawdzenie stanu Pierwsze miłe zaskoczenie - pomimo 3 lat postoju, brak rdzy na podwoziu, mocowaniach, jednym słowem zdrowo! Nadwozie również ok, poza przytartym błotnikiem tylnym, uszkodzonymi drzwiami. FAZA II Poszukiwanie dawcy - padło na e46 323Ci również z końca 2000r W aucie znalazły się FV z 2014r na kwotę ok 1800funtów (zregenerowany vanos, uszczelki silnika, gwint fk, lotka tylnej klapy OEM, nerki czarne OEM i sporo innych - prawdopodobnie jakis pasjonat ;) W aukcji wpis - nie odpala... wystarczyło zatankować :haha: O to i on http://images78.fotosik.pl/190/f88b7ec61776ec4amed.jpg http://images75.fotosik.pl/190/ca16e08bc29e2004med.jpg> FAZA III Z uwagi, że angol mocno wyposażony i w ładnym stanie przełożyłem : - silnik - automat 5hp19 (od razu przejrzana, zajmuje się tym nacodzien w koncu ;) - elektryczna roleta - fotele elektr - pdc - kpl zawieszenie - zbiornik paliwa - dyfer - ukł. hamulcowy przód + tył - drzwi (bez dziury :P) - układ wydechowy (oem + końcowy jakiś przelot z ładnymi końcówkami ale raczej zamienie na oem bo przy automacie jest troche męczący.. a może ja się starzeje poprostu :P) Wiązki elektryczne poprowadzone w oryginalnych miejscach, podpięte pod odpowiednie bezpieczniki, tak żeby w przyszłości, w razie usterki jakiejś, nie było problemu z diagnozą. Tylko akumulator pozostał pod maską, a nie z tyłu. A było to tak : http://images77.fotosik.pl/190/aae3fc6f506af6c0med.jpg http://images77.fotosik.pl/190/fe887461e7b166cfmed.jpg http://images75.fotosik.pl/190/7ea92f280b350c8amed.jpg W sterownikach błędów brak ;) poszło dość gładko choć 2 dni zeszły na same wiązki... tylko po taśmie izolacyjnej można doszukać się ingerencji. Silnik suchy jak pieprz więc tylko płukanka i zalany Liqui Moly 5w40 Tak się prezentowała po zakończeniu prac : http://images78.fotosik.pl/190/a8f65fbf378c9d78med.jpg http://images76.fotosik.pl/191/5087459fedd1af47med.jpg http://images77.fotosik.pl/190/ec4f4db14e100147med.jpg Stożek oczywiście docelowo zniknie. Do ogarniecia jeszcze lusterka.. przypadkiem kupiłem komplet...i tu niespodzianka pierwsza : za 2szt 360zł :) Niespodzianka druga : po rozebraniu dla lakiernika okazało się że są elektr. składane :D Poki co jszcze nie podlaczone - musze rozkminic co i jak z inst. i sterowaniem. Setup zimowy pora już zdjąć : http://images77.fotosik.pl/538/7d34334ee835c339med.jpg http://images78.fotosik.pl/538/560656da9abb37e6med.jpg Zdjęcia stare i jeszcze bez anteny. W środe montaż letniaków i kosmetyka wnętrza to pojawią się jakieś świeże fotki... jestem ciekaw co powiecie na taki kolor felg... Z uwagi że powłoka lakiernicza na nich to była tragedia, masa utlenionego alu... poddałem je regeneracji : piaskowanie (firma zew.) -> reszta prac samodzielna tzn : gruntowanie -> matowanie -> baza -> klar Jak na moje pierwsze malowanie pistoletem jestem zadowolony, choć we wnętrzu felgi kilka firan popłyneło ;) Po podkładzie : http://images78.fotosik.pl/538/d7ef00e9ce901c9dmed.jpg Przekąska musi być : http://images77.fotosik.pl/538/eed651976f979608med.jpg Baza : http://images76.fotosik.pl/538/00f0cc2e826d5581med.jpg I Finał zabawy : http://images76.fotosik.pl/538/680cd75570dff91amed.jpg Kolor miał być nieco inny i wykończenie mat lub półmat ale z braku doświadczenia w wylewaniu lakieru bezbarwnego wolałem zrobić połysk... Do kompletu nowe gumy 225/40/18 i do pełni szczęścia brakuje mi tylko emblematu na maskę ;) Z góry dzięki za podpowiedzi...sugestie ;)
  9. Witam, Sorry, że odkopuje stary temat... ale ma ktoś pojęcie gdzie można kupic moduł Sam1.0? Na racing24 z tego co widze to stan magazynowy jest 0 i od dłuższego czasu się nie zmienia :/
  10. Wyciagnij...porzadnie wszystko wymyj...zawory wydmuchaj pistoletem - nic im nie będzie. Zamontuj nowe tloczki/grzybki. Wyczysc ta plyte uszcz. Montaz, kasowanie adapt. I obserwuj co sie dzieje. Narazie zaworów nie kupuj.
  11. Nowy = fabryczna regeneracja Zf - to mialem na myśli. Rement z gwarancja kosztuje pomiedzy 4 a 5 tys. Malo nie jest to fakt. A co do reg sterowania - nie każdy warsztat to zrobi bo nie kazdy wie o co tam chodzi..co trzeba wymienic...skad sa objawy. Jest niewiele firm ktore maja maszyne pod dany sterownik. Maszyna podgrzewa olej i testuje parametry. Mozna w taki sposob spr czy jest juz ok. My nie majac takiej aparatury testujemy na aucie. Sa sterowniki ktore zawozimy do zrobienia np Audi q7 badz touareg. Wozilismy rowniez od 7gtronic Mercedesa ale ze nie zawsze im sie udawalo dobrze wyczyścić i problem nie ustawal to w 7g sami obmyslilismy jak je zrobic. Zmierzam do tego ze jesli ktos dzien w dzien nie robi skrzyn to brakuje mu doświadczenia potrzebnego do sprawnej naprawy. W Twoim przypadku - zakladajac ze przebieg jest faktyczny - konwenter powinien byc ok. Chyba ze jest zrobiony program/chip to jest szansa ze dostal juz lekko... rozwiązanie jest oczywiste dla mnie. Wyciagasz sterowanie. To co musisz zrobic opisalem wcześniej. Koszty nie kupujac tej plyty nie sa straszne. Ale fakt ze nawąhasz sie grubo acetonu bo latwo nie schodzi. Nie stos papieru sciernego tylko peta badz ta chropowata strona gabki do naczyń. Zamocz na cala noc to będzie łatwiej. Montujesz wszystko, kasowanie adaptacji i jazda. Pierwsze km moze byc gorzej ale jesli po 50-100 nie będzie znaczacej poprawy znaczy to ze albo kiepsko wyczysciles albo trzeba zmienić zawory. My majac spory zapas uzywanych podkladamy i jesli jest poprawa oferuje te co sa albo nowy kpl z zf (nie mozna kupic pojedynczo). Jesli to nie pomoze skrzynia do przejrzenia. Zrozum ze nikt nie da Ci złotego środka... moi klienci i tak decyduja sie najczęściej na demontaz skrzyni i przejrzenie w jakim stanie sa tarczki itp. Nie znajac stanu tech skrzyni nie moge dac gwarancji ze teraz juz będzie ok przez kolejne 200tys. Głównym problemem jest polityka Bmw ktora wmawia klientom ze oleju sie nie wymienia, jest dozywotni, zapytaj jaka jest żywotność skrzyni to powiedza 150tys. Zf jasno okresla ze interwal to 90-100tys aczkolwiek gosc ktory mnie szkolil przyznal ze na polskie warunki czyli duzo miejskiej jazdy lepiej utrzymac 60tys. Brak tych dzialan przyspiesza zużycie wszystkich elementów... Na szczęście nowe skrzynie 8hp mozna juz normalnie konwenter regenerowac i koszt u nas to 600netto. Ale za to w malych silnikach przy przebiegach juz 100tys spotkalismy zmielone przekladnie planetarne ktore sa z aluminium. Takze koszty tez wysokie.. widac ze skrzynie maja sie psuc..tak sa projektowane. A Zf ma i tak jedne z bardziej wytrzymalych.
  12. Niestety komponenty skrzyni automatycznej są od siebie zależne... i na ten sam objaw mogą mieć wpływ różne czynniki. Ja tylko napisałem od czego należałoby zacząć. Bez rozbierania to tylko Kaszpirowski mógłby od razy dać trafną diagnozę. Oczywiście są pewne standardowe objawy w danym typie skrzyni które pozwalają na postawienie dobrej diagnozy ale i bywa że można się "przejechać" U mnie klient otrzymuje najpierw kosztorys szacunkowy, omawiam od czego należy zacząć, na co WSKAZUJE dany objaw, co ewentualnie dalej trzeba będzie zrobić jeśli te najprostsze i najmniej kosztowne sprawy nie pomogą...a dokładny kosztorys - w przypadku remontu - dopiero po rozebraniu skrzyni. Nie jest to prosty dział mechaniki, mając nawet kilkanaście lat doświadczenia cały czas trzeba się uczyć... Co więcej w przypadku skrzyń 6hp... przebiegi powyżej 250tys km to już ich początki końca... u mnie jeśli ma być usługa z gwarancją : nowy konwenter, przegląd wszystkich podzespołów skrzyni, ewentualne tarczki, wspomniane tłoczki sterownika etc. Robi się z tego nie mała kwota i to fakt. Ale tak jak wspomniałem - Wszystkie te elementy są od siebie zależne, np. niedyspozycja sterownika wpływa na szybsze zużywanie tarczek, zrobisz sterownik a tarczki już dostały po tyłku i zostaną te same - nadal będzie źle, bo będzie już za duży luz w koszu. Gumki na tłokach z czasem również się zużywają i przepuszczają, nie trzymają ciśnienia - nie rozbierając skąd masz wiedzieć dlaczego hydraulika nie działa prawidłowo...czy zawór źle wysterowuje czy dalej gdzieć "ginie". To wszystko oczywiście w dużym uproszczeniu...
  13. Podłączyłem pod komputer i INPA mi odczytała w module skrzyni błąd " 4F85 - Ratiocontrol-Clutch E " Ktoś coś słyszał/wie na temat tego błędu, co może być powodem ? . Błąd który masz to poślizg... skrzynia raczej do przejrzenia...wątpie że sama reg sterownika pomoże. U mnie w firmie bazujemy wyłącznie na konwenterach reg. przez ZF. Inne zbyt często trzeba było reklamować. Jeśli już zdecydujesz się wydać kase na konwenter - lepiej skrzynie przejrzeć...mogą być przypalone np. Co więcej szkoda żeby brud ze skrzyni lub ewentualne opiłki trafiły do nowego sprzęgła...
  14. 5HP19 Kopniak przy zatrzymywaniu - jest to objaw zbyt późno rozłączanego lock-up`u. Pozostałe rzeczy (jeśli niema poślizgów) może być to kwestia wyczyszczenia sterowania jeśli miałeś taki olej. Do 5hp niema zestawów naprawczych takich jak do 6hp, sterowanik hydrauliczny jest prostszy. Spróbuj go porządnie wyczyścić... również te tłoczki które będą w jednej płycie. Sprawdź czy się nie przycinaja, wystarczy mały "paproch" i tłoczek płynnie nie wróci do swojej pozycji pierwotnej. Zawory dobrze wymyj i wydmuchaj. Jeśli to nie pomoże to wymiana zaworów na inne (używane). Możesz też skasować adaptację (Inpa). Mam e39 535iA (5hp24) i e46 323Ci (5hp19) i w pierwszej wymiana zaworów pomogła a w drugiej skasowanie adaptacji ale tylko na kilka dni i problem wraca - czeka mnie reg konwentera i przejrzenie skrzyni. Należy zachować tylko tę samą kolorystykę zaworów. Te rzeczy mogą pomóc jeśli niema poślizgów... jeśli są ślizgnięcia w trakcie zmiany biegu - remont. Jeszcze jest kwestia lock-up`u czy trzyma dobrze, tzn jedziesz 110km/h puszczasz gaz - co dzieje się wtedy z obrotami, jeśli spadają do jałowych - konwenter do regeneracji, Jeśli spadną i się podniosą - regeneracja, jeśli zaczynasz hamować silnikiem i obr pozostają (mogą min spaść z uwagi że konwenter ma swój przebieg) - konwenter raczej ok. 6HPxx Odnośnie tej płyty uszczelniającej, która jest dość kosztowna... moge podpowiedzieć coś innego ;) a mianowicie porządna kąpiel w acetonie i później petka i dokładne wyczyszczenie płytu - usunięcie tych czarnych ścieżek uszczelniających. Sprawdzona sprawa na niejednej skrzyni ;) (na co dzień zajmuję się wyłącznie asb... nie od wczoraj) Niestety regeneracja sterowania najczęściej sprawdza się tylko w przypadkach tzw twardej zmiany biegów czyli kopnięć. Przy innych objawach najczęściej problem sprawia konwenter.. przypalone tarczki etc. Po takich zabiegach warto skasować adaptację - nie jest to konieczne ale bardzo mocno skraca czas adaptacji skrzyni do nowych warunków. Ta skrzynia cały czas się dopasowuje. Z ważnych spraw mogę podpowiedzieć żeby pilnować temp oleju/skrzyni podczas napełniania - ZF ostrzega, że max temp to 45st ponieważ przy 60st można pomylić się nawet o 2l.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.