Skocz do zawartości

[E60] Dziwna pozycja fotela w stosunku do kierownicy/pedalow


Refael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Chcialbym Was zapytac o wasze wrazania z pozycji za kierownica w e60/e61. Ja na poczatku tego nie zauwazylem, ale teraz wyraznie widze ze albo kierownica jest przesunieta jakos w lewo w stosunku do polozenia fotela (tak ze lewa strona kierownicy jest odemnie dalej niz prawa), albo co jakos bardziej odczuwam, fotel kierowcy nie jest rownolegle do osi pojazdu, tylko jest tak jakby tyl szedl bardziej do srodka a przod bardziej na zewnatrz kabiny, przez co pozycja za kieronica jest tak troche bokiem w stosunku do kierownicy i pedalow. Efekt jest taki ze po dluzszej jezdzie jest mi bardzo niewygonie, bola mnie plecy bo zeby siedziec na wprost kierownicy to musze na sile siedziec w fotelu troche po skosie. Dodam ze kupujac to auto bylo przegladane w ASO pod katem wypadkowej przeszlosci i wyszlo ze wszystko cacy i original. Auto bylo sprowadzane w holandii po 5 latach leasingu i tez wygrzebalem dane goscia co nim jezdzil i rozmawialem z nim i powiedzial ze zadnych przygod nei bylo, jezdzil 5 lat i oddal do firmy leasingowej, potem handlarz przywiozl do PL.

 

Mam sportowe fotele + zwykla kierownica. Jakie sa Wasze wrazenia? Spotkalisice sie kiedys z takim problemem? Czy jest moze mozliwosc regulacji polozenia fotele wzgledem osi pojadu (tak zeby go obrucic troche w prawo)?

 

Z gory dzieki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie że mamy ale chyba nikt nie odbiera tego jak Ty :D

 

Może masz tylko kierownicę lekko krzywą i tyle.

Weź poziomice, zmierz środek i daj znać co wyszło.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wracajac do tematu, okazuje sie ze nie tylko ja na to narzekam .. tzn. tylko ja w Polsce, ale nie na swiecie. Wyglada tez na to ze jest to TYPOWE dla BMW, a przynajmniej dla w miare nowych modeli.

 

Znalazlem na jednym amerykanskim forum opis takiego samoego problemu w BMW M2:

http://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1248782&page=4

 

...a wyglada to tak:

http://images76.fotosik.pl/552/2492812dcf0fa5f1med.jpg

 

 

Inny przyklad z BMW M4:

http://images77.fotosik.pl/552/c9a549af489a1157med.png

 

Gdzies jeszcze znalazlem ze tak samo jest w X3.

 

U mnie w moim E61 jest dokladnie tak samo jak na tych zdjeciach - fotel nie jest rownolegle do osi pojazdu, tylko idzie do lewego-przedniego rogu auta. Na tym forum o M2 jest wpomniane ze jest to z uwagi na bezpeiczenstwo ... a w zasadzie na wyniki crach testow, bo jakos lepiej wtedy wypada a latwiej przesunac fotel niz przeprojektowac auto...

 

Tak czy inaczej zastanawiam sie czy mozna by jakos porpawic fabryke i ustawic ten cholerny fotel w koncu tak zeby by "NA WPROST". Jak nie to chyba wymienie na DACIE

 

A tak przy okazji, jak bedziecie w najblizszym czasie w swoich E60tkach, zwrodzcie prosze uwage jak to wyglada u was, czy tez widzicie takie przesuniecie - ja szczegolnei czuje jak opre sie mocno plecami o oparacie, wtedy kiera jest wyraznie po lewej a ja siedze w poprzek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam,

 

No wiec po dluzszym okresie poszukiwan i analiz znalazlem nastepujace przyczyny:

 

1. Przede wszystkim to co napisal speed1211, czyli kolomna kierownicza idzie lekko po skosie, czyli patrzac od strony kierownicy idzie w kierunku srodka auta. Efekt jest taki ze kierownica jest troche na ukos w stosunku do osi pprzecznej auta, tak ze lewa strona jest nieco dalej od kierowcy niz prawa. Sam srodek kierownicy jest uwazam w miare na srodku (rowno ze srodkiem fotela kierowcy i srodkiem zegarow), ale to ulozenie na ukos powoduje takie wrazenie jak by kiera byla przesunieta lekko w lewo, bo lewa reka musi siegac dalej niz prawa.

Odkrylem tez ze przy kolumnie kierowniczej mozna od spodu odkrecic takie 4 srobki i przesowac sobie kierownice lekko w prawo lub lewo. Jak sie przesunie w prawo to ulozenie wzgledem osi poprzecznej auta robi sie nawet OK, ale znowu srodek kierownicy jest wtedy za bardzo po prawej, wiec i tak sie glupio jezdzi. Wydaje mi si eze jedynym sposobem na wyrazna poprawe bylo by przerobienie takiego mocowania kolumny (jest blisko krzyzaka gornego kolumny) tak, aby mozna bylo przesunac w lewo cala kolumne (a nie tylko kierownice) - ale tego jeszcze nie probowalem.

 

2. Kolejna rzez to jak pisalem wczesniej fotel - widze u siebie ze nie jest to u mnie w E61 az tak bardzo jak na tych zdjeciach powyzej z modeli M2/M4, ale jednak jest tez troche na ukos. Fotel mozna na sile troche 'wyprostowac' (w sensie jego polozenie) - w tym celu nalezy zwolnic blokade regulacji przeod-tyl i odepchnac oparcie (z pewna sila) w strone drzwi - stelaz fotela ma w sobie takie sprezyny i to na nich mozna troche naciagnac. Nie jest to rowiazanie 'na stale' (trzeba robic po kazdym przesunieciu przod-tyl) i jak na razie nie wiem jak by to mozna bylo zrobic porzadnie.

 

3. Kolejna rzecz ktora niedawno zauwazylem, to fakt ze podpora lewej stopy (tzw. foot-rest) jest glebiej niz pedal gazu. To powoduje ze wyciagam lewa noge mocna do przodu i cialo sie wigina naturalnie bardziej do lewa. Zauwazylem ze w rezultacie tego czesto opieram sie bardziej na lewej stronie fotela i to poteguje wrazenie krzywej pozycji za kierownica i skopanej ergonomii.

 

Powiem Wam ze porownalem z kilkoma innymi E60/E61 i wszedzie jest dokladnie tak samo jak u mnie (nie wiem jak w innych modelach). Dla mnie to jest nierzorumailem dlaczego BMW pomontowalo to w taki popieprzony sposob, tym bardziej ze widze ze jest maijsce zeby to poprzykrecac na rowno. Jak widac tez na zdjeciach powyzej jest to jakis trend dlugoterminowy albo jakas moda zeby siedziec w aucie krzywo.

Ciekaw jestem jak jest w F10/11.

 

Speed1112 - moze z racji lokalizaji przejechal by sie do nich i powiedzial zeby to designu wnetrza wzieli kogos w prostym okiem i linijka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Refael - ciekawe, czy dotyczy to wszystkich aut? Ja u siebie tego nie zauważyłem.

Jesteśmy z jednego miasta - chętnie zrobiłbym małe spotkanie, żeby zobaczyć, czy będę w stanie zauważyć to u ciebie, czy u mnie jest jednak inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystko wydaje sie ok.

Jedyna lipa jaka jest to to ze kolano mam ciagle wbite w deske rozdzielcza - bo albo to albo nie dam rady wcisnac sprzegla do konca.

Jak dojdzie do wypadku to gwarantowane ze zle sie to skonczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Refael - ciekawe, czy dotyczy to wszystkich aut? Ja u siebie tego nie zauważyłem.

Jesteśmy z jednego miasta - chętnie zrobiłbym małe spotkanie, żeby zobaczyć, czy będę w stanie zauważyć to u ciebie, czy u mnie jest jednak inaczej :)

 

Dasonen, bardzo chetnie, zgadamy sie na priv i zdamy relacje z ogledzin na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można fotel z prowadnicami poluzować od podłogi i wtedy go ustawić na prosto, jeśli to za mało to podpiłować lekko otwory prowadnicy i ustawić jak pasuje. Tylko wtedy nie będzie oryginał ale będzie wygodniej :cool2: . A le myślę ze poluzowanie i przestawienie powinno dać pożądany efekt :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można fotel z prowadnicami poluzować od podłogi i wtedy go ustawić na prosto, jeśli to za mało to podpiłować lekko otwory prowadnicy i ustawić jak pasuje. Tylko wtedy nie będzie oryginał ale będzie wygodniej :cool2: . A le myślę ze poluzowanie i przestawienie powinno dać pożądany efekt :)

 

Marton4, odkrecalem fotel i probowalem cos takiego zrobic, ale prawde mowiac dla mnie wyglada ze tam nie ma mozliwosci zmiany kata pod jakim siedzi fotel - otwory i sruby sa sztywne i pasuja ciasno tylko w jedno miejsce. Jak masz jakis patent na to napisz prosze szczegoly.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisałem do centrali. Trochę poręcze ich z tematem :wink:

Osobiście nie mam problemu z pozycją siedzenia ale może jakiś krzywy jestem :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorac pod uwage powyzsze wypowiedzi mysle ze speed1211 ma racje - wiekszosc ludzi jest krzywych i tego nie widzi i tylko CI prosci sa w stanie to zauwazyc ;)

 

A tak powaznie: spotkalismy sie z kolega Dasonen w celu przeprowadzenia wizji lokalnej. Podczas przeprowadzanych czynnosci obaj zgodzilismy sie ze w obu egzemplarzach BMW, po uwaznym przyjzeniu, widac ze kierownica jest lekko w lewo w stosunku do pozycji kierowcy lub tablicy przyrzadow. Kolega Densonen zeznal jednak ze wczesniej niegdy tego nie zauwazyl i ma nadzieje ze szybko o tym zapomni ;) --- Densonen, popraw mnie prosze jesli cos przekrecilem :)

 

Najlepszy sposob zeby to sprawdzic, to oprzec plecy mocno i rowno o parcie, rozlozyl opracie tak zeby lewa reka byla calkiem wyprostowana (zeby zlapac kierownice), zlapac keirownice obiema rekami, wtedy powinniscie zauwazyc ze prawa reka jest nadal zgieta (a lewa juz wyprostowana) i kierownica jest lekkow po lewej.

 

Musze powiedziec ze przy kierownicy M-Pakietowej i fotelach komfort jest to troche mniej zauwazalne/doskwierajace, a przy sportach i duzej kierownicy widac bardziej. Dzisiaj takze bylem w ASO i siedzialem w X4 i na pocieszenie powiem ze tam przesuniecie czulem jeszcze bradziej, za to w nowym F10 jakby mniej.

 

No coz, wyglada na to ze wszystko zalezy na co kto zwraca uwage. W moim przypadku mysle ze nigdy bym sie tego nie czepil gdyby nie podroze po 7-8h podczas ktorych zaczelo mi byc jakos nie wygodnie i zaczalem szukac co jest nie tak.

 

Pozdrawiam i zycze wygody z waszych BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do mnie dzwonili zaraz na następny dzień i zapewniali że musi być wszystko proste.

Gościu z którym rozmawiałem ma ten sam model i też tego nie zauważył.

 

Ja też nie ale wiem że zawsze było niewygodnie skręcać między pacholkami (slalom) trzymając kierownice dwoma rękami lub jeździć po serpentynach.

 

Tego nie trzeba widzieć, to się czuje.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.