Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Podczas jazdy zatrzymał się wiatrak od klimy wisko wyło jak poparzone a jak zgasiłem auto to było słychać ulatniający się gaz z klimatyzacji czy to możliwe żeby nie było żadnego zabezpieczenia że jak jest zbyt duże ciśnienie w układzie to rozłaczy sprężarkę :?: na moje oko to wywaliło chłodnicę bo klimy nima :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A więc tak, odnośnie tego Triple Pressure Switch, to odpowiada on za dwie rzeczy (za dwie, a nie trzy, bo dwa poziomy czujnika są połączone szeregowo). Po pierwsze, kiedy jest za niskie ciśnienie w układzie, czyli za mało czynnika, to nie zostanie załączona sprężarka (stopień najniższego ciśnienia). Po drugie (stopnie wyższego i najwyższego ciśnienia połączone szeregowo), jeżeli jest spore ciśnienie, to załącza się wentylator elektryczny klimy na bieg pierwszy.

 

Przypuszczam, że w Twoim przypadku po prostu rozszczelnił się układ i tyle. Czasami tak się niestety dzieje :/ Nie ma możliwości przekroczenie maksymalnego ciśnienia, bo sprężarka ma stały wydatek maksymalny ciśnienia, to wynika z jej konstrukcji. Przy pracy sprężarki na jej wyjściu jest coś koło 15 atmosfer.

 

Podsumowanie - czujnik ciśnieniowy nie rozłącza sprężarki przy nadmiernym ciśnieniu, tylko przy zbyt niskim (brak smarowania). Jedź do serwisu na test ciśnieniowy i napełnienie - mnie na przykład test podciśnieniowy nie wykrył nieszczelności, która była bardzo widoczna przy pierwszym włączeniu klimy po napełnieniu - to jednak ciśnienie.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.